Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det kun skal bli en av dem så vil jeg si 12 angry men. Om noen har fobi mot gamle filmer er det kanskje bedre å gå for The Prestige, men ellers så er det liten tvil om at 12 Angry Men er en bedre film. Den er av typen film som skiller seg ut og det er en grunn til at den har fått legendestatusen.

Akkurat nå er det program på TV2 om sensur innen norsk kultur. Slå på tv'en!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I Am Legend - Har ikke ord for hvor bra filmen er.

Jeg så den nettopp og ordet du leter etter er "ganske". Filmen var ganske bra, men den manglet litt sting synes jeg. Ble litt sløv til tider.

Lenke til kommentar
Hoj, noen som vet om det går ann å få den filmen med Donald og Ole, dole, doffen som har snøballkrig på DvD? Må vel være en eller annen samling av Disneys Juleklasikkere elns, der den er med

Donald Ducks juleønsker, tror jeg den heter. Inneholder den og diverse andre Disney-julekortfilmer. Jeg kjøpte min på platekompaniet til 79,- i fjor.

Lenke til kommentar
Robocop 2 såg jo skikkelig sjokkerende ut.

Så den for noen dager siden, den var ikke så sjokkerende... Men den var sjokkerende dårlig..

At det er mulig å ødelegge en filmserie slik, det er utenfor min fatte evne...

Da bør du nesten se den tredje filmen i serien, den får nr to til å se ut som gudfaren 2 for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Jeg haper a fa sett noen kinofilmer mens jeg er i USA i julen, spesielt Charlie Wilson's War (regissoren til The Graduate, manusforfatter til Studio 60, han retarden i Forrest Gump og aarets tagline (A stiff drink. A little mascara. A lot of nerve. Who said they couldn't bring down the Soviet empire.)) frister veldig. Jeg tror jeg glatt hopper over Sweeney Todd, jeg har mistet helt sansen for Burton/Depp.

Lenke til kommentar

MacBooken er til rep, sa jeg er pa den stasjonaere til papsen. Jeg kan skrive engelsk i stedet?

-

Jeg tror jeg mistet sansen for Depp etter jeg fikk hore at han kom til a vaere i den nye Sin City-filmen, rett og slett fordi jeg misliker at en serie med filmer jeg liker inkluderer en sa hypet og elsket skuespiller. Jeg vil at Sin City skal kun besta av de barskeste, toffeste typene Hollywood har a tilby (Owen, Rourke, Willis) og da foler jeg ikke at han passer inn. Jeg er ogsa litt lei av hele Burton-universet, hvor alt er sa morkt og gothisk. Det falt i smak for, men na er jeg rett og slett ikke like begeistret.

Lenke til kommentar

NBK skuffet meg. Jeg var kanskje litt for påvirket over å se Tarantino med stor skrift på coveret, og hadde derfor forventninger om en Reservoir Dogs, men det er ikke noen god film. Den har sine øyeblikk, men den er veldig sær på en veldig sær måte og jeg liker det ikke.

Lenke til kommentar
MacBooken er til rep, sa jeg er pa den stasjonaere til papsen. Jeg kan skrive engelsk i stedet?

-

Jeg tror jeg mistet sansen for Depp etter jeg fikk hore at han kom til a vaere i den nye Sin City-filmen, rett og slett fordi jeg misliker at en serie med filmer jeg liker inkluderer en sa hypet og elsket skuespiller. Jeg vil at Sin City skal kun besta av de barskeste, toffeste typene Hollywood har a tilby (Owen, Rourke, Willis) og da foler jeg ikke at han passer inn.

Sin City trenger mer enn kun en type sterotypisk karakter. Josh Hartnett sin karakter var jo mer tuktet på stil og eleganse fremfor tøffhet, litt synd den rollen var så liten. Bare se hvor creepy rolle fløtepusgutten Elijah Wood fikk i filmen. Når han blir en creepy sadistisk faen så gleder jeg meg å se hva man kan få til med Depp, en skuespiller som er av et helt annet kaliber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...