Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Igår var jeg og klassen vår på pressevisning på I Am Legend.

Vil bare si at den var utrolig bra, og den blir bedre hvis man ikke vet noe om den på forhånd. Jeg har bevisst unngått informasjon om filmen.

Definitivt topp 3 i år på filmfronten :)

Kjenner jeg gleder meg litt til jeg skal se den i jula.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

I am legend vil uansett ikke slå The Last Man on Earth, ettersom sistnevnte har Vincent Price i hovedrollen. Enhver film med Will Smith i hovedrollen, ber deg jo nærmest om å spare kinopengene.

Lenke til kommentar
I am legend vil uansett ikke slå The Last Man on Earth, ettersom sistnevnte har Vincent Price i hovedrollen. Enhver film med Will Smith i hovedrollen, ber deg jo nærmest om å spare kinopengene.

Men, The Last Man on Earth kom da ikke ut i år!? Eller har jeg missforstått noe? :ermm: Det var vel snakk om at I am Legend var en av årets filmer?

Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke! I Am Legend, Pursuit of Happyness, Man in Black, Hitch, Bad Boys og Independence Day er jo alle veldig underholdene filmer, og til tider veldig morsomme. Spesielt ble jeg helt tømt av tanker da jeg så Pursuit of Happyness. Nydelig film!

Lenke til kommentar
Jeg har planer om å kjøpe en Pioneer Kuro 50''. Har noen av dere sett denne live?

Spinnville saker. Har ikke sett på nyeste modell med 1080p, men den som gikk ut 'nå'. Verdt pengene om du allerede har anlegg. Om ikke ville jeg ofret litt bilde for lyd.

Jeg tenker det samme. Har en brukbar anlegg og ofrer mer for bilde med det første. Hvis svart virkelig er mørk og dyp på denne skjermen, så blir det en slik på nyåret.

Lenke til kommentar
Gud som jeg begynner å forelske meg i Del Toro. Hellboy II teaser er her, den skriker av Del Toro sin fantastiske atmosfære. Fy som jeg gleder meg til denne oppfølgeren:

http://www.comingsoon.net/films.php?id=15870 (teaser er nederst)

Den mannen kan det å lage effekter som ikke virker sjelløs. Eneste som trakk ned med teaseren er at det gigantiske blekksprutlignende krypet på slutten ikke helt lyste Del Toro kvalitet. Men nå er jeg virkelig hypet :)

Ser ut som Del Toro leverer varene nok en gang, den mannen har ennå til gode å skuffe...

Men hvorfor se traileren der, når man kan få den i high def her...

Lenke til kommentar
Jeg likte Del Toro i The Usual Suspects, Sin City og Snatch. Har ikke sett så mange andre filmer med han.

Der fikk jeg en god latter gitt. :) Det er nok snakk om to forskjellige Del Toro.

opss,la merke til det ja,

:blush:

Visste det da,bare testet dere.

En julespøk.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hvorfor Planet Terror har fått so gode karakterer på imdb?

Jeg nekter å tro at de mener det er seriøst NOE av det som skjedde i filmen?! :p

Syns for min del den var dårlig. Rett og slett. Ikke ett element i filmen catcha meg helt ass. Det ble bare en helt elendig kopi av Dawn of the Dead..

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvorfor Planet Terror har fått so gode karakterer på imdb?

Ikke overaskende den karakteren. Mer overasket over at Death Proof har såpass høyt som 7,5.

Topp tolv på IMDB for 2007 (kom i Norge 2007, noen kom internasjonalt 2006):

1. 8.8 No Country for Old Men (2007) 20,672
  2. 8.4 Laberinto del fauno, El (2006) 76,916
  3. 8.3 The Prestige (2006) 92,253
  4. 8.3 Ratatouille (2007) 47,836
  5. 8.2 The Bourne Ultimatum (2007) 61,239
  6. 8.1 American Gangster (2007) 33,648
  7. 8.1 The Man from Earth (2007) 5,123
  8. 8.1 3:10 to Yuma (2007) 23,173
  9. 8.1 Atonement (2007) 6,281
  10. 8.1 Grindhouse (2007) 47,706
  11. 8.0 The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) 6,139
  12. 8.0 Hot Fuzz (2007) 66,880

Andre kjente filmer fra året:

The Simpsons - 7.9

Die Hard 4.0 - 7.7

Transformers - 7.6

POTC3 - 7.2

Oceans thirteen - 7.1

Spider - Man 3 - 6.7

Shrek the third - 6.3

Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at de mener det er seriøst NOE av det som skjedde i filmen?! :p

Syns for min del den var dårlig. Rett og slett. Ikke ett element i filmen catcha meg helt ass. Det ble bare en helt elendig kopi av Dawn of the Dead..

Jeg vil tippe at Planet Terror er lettere å like. På grunn av at den er veldig underholdene og at den er full av blod og vold.Death Proof inneholder flere dialoger og innholder generelt færre action scener. Men personlig så likte jeg begge filmene godt.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...