Hamsterino Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Men filmen er veldig bra for min del. Se på den, og prøv å la være å tenke på politikken osv., og prøv å se det som ligger bak, så får du se en helt fantastisk film. Så den nettopp for 2. gang.Hva er så bra med den filmen hvis du "fjerner" det politiske i filmen? Jeg kan ikke se at en film om Stoltenberg akkurat kan være så fryktelig bra at d gjør noe. Veldig kjedelig at en så bra film blir oversett på grunn av fordommer. Hvis man ikke skjønner den så skjønner man den bare ikke. På måten den fremstiller temaet på er den en bråkete The New World. Den er veldig stillferdig, men man på klare å se gjennom politikken og se etter symboler og andre virkemidler for å finne ut hva den egentlig handler om, som er å vokse opp, hvordan samfunnet utvikler seg og nordmenn/mennesker generelt. Man kan også si at den handler om mening med livet, men det gjør vel omtrent alle filmer. Problemstillingene er ikke så originale, men det er måten regissøren får det frem, med ganske åpenbar symbolikk og "stillferdig" kameraføring, som likner mye på The New World sånn estetisk sett. Men skjønner man den ikke så skjønner man den ikke. Har ikke sett Heftig og Begeistret heller, men som jeg hørte mange si, så handlet den egentlig ikke om mannskoret, akkurat som at Oljeberget ikke egentlig handler om Jens Stoltenberg osv. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Hmm, The New World, sier du? En av to kandidater jeg kan tenke meg å stemme på som årets film. Kanskje jeg skal sjekke ut Oljeberget, da. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Peter Boyle gått bort, 71 år gammel. Triste greier, mannen som spilte faren i "Alle elsker Raymond", en av de morsomste rollene jeg vet om. Av filmer er han mest kjent for sine roller i Taxi Driver og Young Frankenstein. Var også i Saturday Night Live på 70'tallet. En dyktig skuespiller er dessverre gått bort. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Hmm, The New World, sier du? En av to kandidater jeg kan tenke meg å stemme på som årets film. Kanskje jeg skal sjekke ut Oljeberget, da. Hehe, tror ikke den er for alle med sterke politiske meninger da. Jeg har ingen, så for meg ble det som å høre på alt tekno-babbelet i Star Trek. Hadde man skjønt hva de sier, så irriterer man seg sikkert over det. EDIT: Husker jeg så Peter Boyle i Taxi Driver, men han var jo bare med i to minutter eller noe da. Like mye hår da også. Endret 13. desember 2006 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Peter Boyle gått bort, 71 år gammel. Triste greier, mannen som spilte faren i "Alle elsker Raymond", en av de morsomste rollene jeg vet om. Av filmer er han mest kjent for sine roller i Taxi Driver og Young Frankenstein. Var også i Saturday Night Live på 70'tallet. En dyktig skuespiller er dessverre gått bort. 7495498[/snapback] Oi, mannen hadde jo så mange bra kommentarer på lager i Alle Elsker Raymond, at han raskt ble min favorittkarakter i serien. Makan til bitter gammal mann. :!: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Æsj, alltid synd når folk dør. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 En dyktig skuespiller er dessverre gått bort. 7495498[/snapback] Uff. Den kom som et slag i fjeset. Men helter kommer vel og går... han blir jo husket. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Er det noen her som har sett Mamoru Oshiis Avalon?Bra saker, eller? 7494755[/snapback] Filmen er veldig interessant og uhyre stilig. Den lider tidvis av et aldri så lite Matrix-kompleks, men om man overser dette og alle de snodige "plot-holene" så er det abosolutt en god film. Filmmusikken er forøvrig veldig bra. 9$ (DVDpacific) er heller ingen dum pris for en slik film. 7495022[/snapback] Takk for svar, Lars. $9 er absolutt hørbart. Da blir det en ekstra julegave til meg selv. Endret 13. desember 2006 av Montag Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Peter Boyle gått bort, 71 år gammel. 7495498[/snapback] Ai =\. Kjedelig det der. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Ugh. Spiller i min favorittfilm Taxi Driver, og i Young Frankenstein, lagd av min favorittkomiregissør Mel Brooks. Fyren var festlig i Raymond også. RIP Endret 13. desember 2006 av tjalla Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Peter Boyle gått bort, 71 år gammel. 7495498[/snapback] Rip, synd han var en utrolig morsom/god skuespiller, hovedgrunnen for at jeg så på Everybody loves Raymond. Genial i Young Frankenstein... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Peter Boyle gått bort, 71 år gammel. 7495498[/snapback] Ne-ei! Trist. Slik er desverre livet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Fran kvar min favorittkarakter i Alle elsker Raymond, veldig synd han er død. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Denne posteren fra Hostel 2 var jo på kanten til småkvalm :!: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Moro Edit: Et lite klipp fra Young Frankenstein med Peter Boyle, dette er hysterisk bra :!: "SUUUPA DUPA!" Endret 13. desember 2006 av Manx Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Denne posteren fra Hostel 2 var jo på kanten til småkvalm :!: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Moro 7496640[/snapback] Allikevel gav den meg lyst til å se den. Selv om jeg mislikte Hostel. (At det stod Quentin Tarantino på toppen ødela en del (selv om jeg er fan av mannen.)) Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Hah, fint omslag. Ble sulten nå Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Vel dette er jo faktisk en film han skal være executive producer på (også den første), så han har faktisk hatt noe med filmen å gjøre. Dette er ikke et av de tilfellene hvor det burde ha stått QT fløy over innspillingen av denne filmen og that's it... Edit: Og filmen skal sees, jeg likte den første... Endret 13. desember 2006 av Manx Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Hostel var meningsløs, med en knall-slutt der jeg endelig fikk det som jeg ville. Likevel, Hostel II må jo sees. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Fy flate, verste posteren eg har sett, rimeleg klar tale på at det ikkje blir mindre av den slags. Endret 13. desember 2006 av Zeph Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Det er jo effektiv markedsføring, du legger jo merke til posteren og hvilken film det er for å si det sånn... Det eneste problemet må jo være at det er nok en del som styrer unna filmen når de ser posteren, kanskje like greit så slipper man en del folk i kinosalen som blir kvalme og må gå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå