Cuneax Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Den er kortere enn Magnolia, som jeg skal analysere i hjemmeeksamen :-/ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Haha, å analysere Magnolia høres ut som en tøff oppgave. Jaja, du kunne jo ha fått noe av Lynch (Eraserhead / Lost Highway anyone?). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hadde jeg bare fått det. Lynch er jo koz og filmene er sett flerfoldige ganger (i hvert fall Lost Highway). Skulle ha analysert den ihjel. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hadde jeg bare fått det. Lynch er jo koz og filmene er sett flerfoldige ganger (i hvert fall Lost Highway). Skulle ha analysert den ihjel. 7486995[/snapback] Du skulle grått deg til å få analysere Mulholland Drive istedet. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Den er kortere enn Magnolia, som jeg skal analysere i hjemmeeksamen :-/ Det hadde jeg betalt penger for å gjøre. EDIT: Sjekket på IMDB, Magnolia er 10 minutter lengre. Men den føles lenger, det gjør den. Endret 12. desember 2006 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det er kjedelig å analysere filmer som ber om å bli analysert, da hadde jeg heller tatt Armageddon. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det er kjedelig å analysere filmer som ber om å bli analysert, da hadde jeg heller tatt Armageddon. 7487217[/snapback] Hva med 'Battlefield Earth'? Kunne tynt ut sidevis med analyser av den.... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Veit folka hvor man kan få kjøpt slike "støtter" å ha film på? Er et par av klassefilmene som skal inn i glasskapet og da ser det mye bedre ut om de står på noe. Har sett enkelte har hatt / vist fram tidligere, men jeg husker ikke hvem. Husker heller ikke hvor man fikk tak i det. Anyone? Edit: Har i det siste sett to filmer med Mark Wahlberg (The Italian Job (2003) og The Departed) og lurte på om noen hadde andre filmer med han å anbefale? Synes han spiller bra. Endret 12. desember 2006 av dimiles Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Mark Wahlberg spiller bra i Tre Konger og i The Big Hit... Rock Star, Four Brothers og Boogie Nights er også gode... Endret 12. desember 2006 av Fidel_Castro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Pokker, jeg hadde helt glemt dvdprofileren min... har ikke oppdatert på en god stund. Dette kan ta tid. Så forsåvidt at FreeRecord Shop fører Lady Vengeance nå om dagen. Fint at de selger litt kvalitetsfilm innimellom. EDIT: Hva tjener man egentlig på betalingsversjonen av dvdprofiler? Er det en god investering? Endret 13. desember 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 lurte på om noen hadde andre filmer med han å anbefale? Synes han spiller bra. 7488351[/snapback] Uten tvil Boogie Nights (med The Yards på en god andreplass). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Den "Four Brothers" er heller ingen ting å kaste i søpla, til tross for at den prøver å være noe den ikke er. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Noe her som har sett Oljeberget? Meninger? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Noe her som har sett Oljeberget? Meninger? 7493140[/snapback] Forbanna propagandafilm for å selge flere stemmer. Kort og godt. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Noe her som har sett Oljeberget? Meninger? 7493140[/snapback] Forbanna propagandafilm for å selge flere stemmer. Kort og godt. 7494094[/snapback] Har du sett den eller er det bare noe du mener? Min far som er aktiv politisk syns filmen var interessant selv om han ikke er enig i Jens Stoltenberg politisk. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg hater hele systemet med politikk sånn generelt, og stemte blank på skolevalget, og nå som jeg er stemmerettig kommer jeg enten med å fortsette med det eller ikke stemme i det hele tatt, siden omtrent alle lederne er idioter. Men filmen er veldig bra for min del. Se på den, og prøv å la være å tenke på politikken osv., og prøv å se det som ligger bak, så får du se en helt fantastisk film. Så den nettopp for 2. gang. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Men filmen er veldig bra for min del. Se på den, og prøv å la være å tenke på politikken osv., og prøv å se det som ligger bak, så får du se en helt fantastisk film. Så den nettopp for 2. gang.7494293[/snapback] Hva er så bra med den filmen hvis du "fjerner" det politiske i filmen? Jeg kan ikke se at en film om Stoltenberg akkurat kan være så fryktelig bra at d gjør noe. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er det noen her som har sett Mamoru Oshiis Avalon? Bra saker, eller? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Noe her som har sett Oljeberget? Meninger? 7493140[/snapback] Forbanna propagandafilm for å selge flere stemmer. Kort og godt. 7494094[/snapback] Har du sett den eller er det bare noe du mener? Min far som er aktiv politisk syns filmen var interessant selv om han ikke er enig i Jens Stoltenberg politisk. 7494246[/snapback] Jeg har ikke sett hele. Vi skulle se den på skolen en gang, men jeg dro bare etter hvert. Ble litt kvalmt. Stoltenberg & co. framstilles nesten som krigshelter. Jeg liker ikke politikk (spesielt norsk politikk), men jeg synes den filmen tok kaka. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Er det noen her som har sett Mamoru Oshiis Avalon?Bra saker, eller? 7494755[/snapback] Jeg kjøpte den ved ren slump etter at jeg hadde sett et innslag om den i serien "Japanorama" (2002) (som forøvrig anbefales for alle som er interessert i japansk kultur). Filmen er veldig interessant og uhyre stilig. Den lider tidvis av et aldri så lite Matrix-kompleks, men om man overser dette og alle de snodige "plot-holene" så er det abosolutt en god film. Filmmusikken er forøvrig veldig bra. 9$ (DVDpacific) er heller ingen dum pris for en slik film. Endret 13. desember 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå