Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mine Favoritter:

-Shaun of The Dead

-Fido

-Alle til George A. Romero

-Grindhouse

Tre av dine zombiefavoritter er parodier?

--

Jeg ser ikke helt mangelen på kreativitet, for å være helt ærlig. Folk har laget film av bøker, teaterstykker, historiske hendelser, osv i over hundre år. Et overveldende flertall av IMDbs toppliste består av filmer basert på noe som var skrevet tidligere, hvorfor kan man ikke ta utgangspunkt i en film? Dette gjelder spesielt hvis det er en særdeles god historie som kan fortelles på nytt på en helt annen måte. Det er en god del år siden Metropolis kom ut, og i riktige hender (dvs en regissør som ikke ser filmen for første gang etter han oppdager at han har fått jobben) så kan det bli en ganske imponerende affære. Jeg er ikke så glad i remakes som kommer ut 20-30 år etter originalen, det er ikke så mye å tjene på det - filmverden har ikke endret seg nok til å man kan rettferdiggjøre det. I dette tilfellet, derimot, så tror jeg at det kan fungere utmerket.

Lenke til kommentar
Mine Favoritter:

-Shaun of The Dead

-Fido

-Alle til George A. Romero

-Grindhouse

Tre av dine zombiefavoritter er parodier?

Ja jeg kan ikke komme på noen andre som har gjort like stort inntrykk. Nå glemte jeg å nevne 28 Days Later. Men den er egentlig ikke en skikkelig zombiefilm slik jeg ser det. Og zombier fra helvete er heller ikke helt min greie.

Så da sitter jeg igjen med listen min.

Har jeg gått glipp av noen perler? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er du sikker på at du ikke blander DVD-opptaker med HD-avspiller med HD-opptaker? Jeg finner ingen HDD-opptakere i prisguiden.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Nei, jeg skal ha en spiller som tar opp i vanlig kvalitet, og som har mulighet til å spille sone 1 :)

Fra produktinfo om random spiller: "Sonefri, innspillingsbar DVD med harddisk på 160GB".

Edit: _crs_ er med meg! Men hvis jeg gjør den sonefri selv, ryker jo garantien? Tenkte å bestille en på nettet, men tenkte kanskje det var feilreklamasjon, siden ingen i butikkene hadde hørt om noe slikt.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Edit: _crs_ er med meg! Men hvis jeg gjør den sonefri selv, ryker jo garantien? Tenkte å bestille en på nettet, men tenkte kanskje det var feilreklamasjon, siden ingen i butikkene hadde hørt om noe slikt.

Hvis du har tenkt å bestille på nett, hør med Elgiganten. Jeg har bestilt mange sonemodifiserte DVD-spillere derifra, antar de gjør det med harddisk/dvd-opptakere også om det er mulig.

Lenke til kommentar

Garantien går ikke fordi man gjør den sonefri. På veldig mange merker nå til dags, så er det bare å trykke inn en spesiell kode fra fjernkontrollen, så blir den helt sonefri. Gjelder ihvertfall mange av modellene til Yamaha, Pioneer, Harman Kardon og sikkert en hel haug med andre også.

Lenke til kommentar

Okei, var en butikkansatt som sa det(husker ikke hvilken kjede). Han sa han kunne gi meg en kode for å gjøre den sonefri, men da ville garantien oppheves. Jeg er mer eller mindre helt grønn når det kommer til dvd-spillere, så jeg stolte på at han hadde peiling.

Men det skulle ikke forundre meg et døyt om brukerne på forumet kan mer enn de fleste butikkarbeidere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så et bra tilbud på platekompaniet i Strømmen i dag. Var en samling av Quentin Tarantino sine filmer, 10 filmer totalt for 199 kroner. Både Kill Bill vol 1 og 2 var med og flere godbiter^^

10 filmer av Tarantino. Han har bare laget fem (seks hvis du regner Kill Bill som to filmer) ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...