Aleks Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Sett de første Die Hard filmene? Tror du er den eneste i verden som syns die hard 4 er dårlig^^ Nesten hvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Den eneste i verden? Den er jo dårlig. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Den eneste i verden? Den er jo dårlig. Tøys og tull, mindre bra sett i forhold til de andre. Endret 7. desember 2007 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Die Hard 4 er en nokså god og ganske underholdende film. John McClane er en helt. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Die Hard 4 er en nokså god og ganske underholdende film. John McClane er en helt. Må nok si meg enig med den tøsa her. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Personlig syns jeg Die Hard filmene er blandt de beste action filmene som finnes Det gjør de fleste av kompissene og de jeg har snakka med om filmen også.. Men det er tydeligvis folk som ikke er fornøyd med den.. Hmm, alltid noen som er uenig ja Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Den første er en av de største opplevelsene jeg har hatt på kino og filmen er like bra hver gang jeg ser den den dag i dag. Toeren hadde jeg vel litt vel store forventinger, noe som bare var å regne med etter den første. Så den har bare blitt en god action film nå i etterkant uten å gi meg noe stort mer enn det. Amen, Matrix er fantastisk. (I) Tok meg et lite gjensyn til Die Hard I og II her om dagen, jeg ble utrolig skuffet. Jeg tror en nesten må ha sett Die Hard-filmene for første gang i barndommen for å forherlige og/eller elske disse filmene. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Noen som vet hva den svarte og hvite platen de bruker på filmsettet rett før de starter et opptak heter? Altså den platen det står scenenummer, dato osv. EDIT: Gjerne det engelske navnet Endret 7. desember 2007 av Movieheart Lenke til kommentar
Njål Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Noen som vet hva den svarte og hvite platen de bruker på filmsettet rett før de starter et opptak heter? Altså den platen det står scenenummer, dato osv. EDIT: Gjerne det engelske navnet Clapperboard eller clapper. Endret 8. desember 2007 av Njål Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 The Matrix er selvsagt bedre enn Reloaded og Revolutions, men jeg syntes faktisk Revolutions var rimelig fet da jeg så den på kino i 03. Må jaggu meg få sett hele triologien igjen, gitt. Ang. Die Hard 4, så var den grei, veldig overkill til tider og PG13-ratinga gjorde den kjip. Må også få gratulere Eli "Tuco" Wallach med 92-årsdagen idag (: En av filmhistoriens mest minnerike roller i en av filmhistoriens aller beste filmer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Sett de første Die Hard filmene? Tror du er den eneste i verden som syns die hard 4 er dårlig^^ Nesten hvertfall Den er ganske så middelmådig. For å bære navnet Die Hard er den høyst skuffende. Hadde det ikke vært for at McClane var hovedpersonen skulle jeg trodd det var en typpisk Jackie Chan/Chuck Norris/Van Damme-type film. Jeg hadde forventet meg mer og den er milevis unna 1'eren og 3'eren og også et par hakk bak 2'eren. Effekten ble vel forsterket av at jeg så den kort tid etter Transformers, som var en helt absurd fantastisk opplevelse på kino. Jeg er både Die Hard og Transformers fanboy inn i sjelen, men Die Hard kunne ikke engang fanboyismen min redde. En Die Hard skal være mer enn kun grei nok underholdning. Den har et navn å leve opp til. Man må forstå konseptet bak Die Hard. Spesielt den første. Hele settingen skal bygge seg på hva Die Hard faktisk betyr. Hentet fra en ganske god anmeldelse: DIE HARD, the motion picture, characters and their likenesses, are the copyrighted intellectual property of the Twentieth Century Fox Corporation. To them DIE HARD is a franchise, a license, a property, a brand, a tentpole, a consumer product, an opportunity for cross promotion with Arby's and whichever candy bar it was. To them DIE HARD is a dollar amount for an opening weekend, a domestic gross balanced against a marketing budget. But to the rest of the world, to the people with beating hearts, DIE HARD is something more. There's alot of ways you can interpret those two words. I used to think it had something to do with the saying "old habits die hard." But it sounds more like a command, like it's telling you to DIE HARD. If you believe in something, die standing up, die with your boots on. Or in this case with your shoes off. Die hard. I never really thought of it as a noun, like "John McClane is such a die hard," but that might make the most sense. If you look up "die hard" on dictionary.com (this new one's about computers so why not) it tells you it's "a person who vigorously maintains or defends a seemingly hopeless position, outdated attitude, lost cause, or the like." Obviously that describes McClane to a T. He's a die hard who dies hard. Whatever the title was originally supposed to mean, over the past almost two decades it has taken on a new meaning. Of course you've got the "DIE HARD on a blank" method of describing a movie where one man is forced to sneak around whatever the blank is to foil a terrorist attack. But to me anyway DIE HARD is more than just a premise or a formula. DIE HARD describes the attitude and tone of the movie. Like John McClane, DIE HARD has little patience for bullshit, a high tolerance for pain, and now it has a machine gun, ho ho ho. There is no such thing as DIE HARD lite, or DIE HARD medium, or a DIE HARD that pulls a few punches. There is only DIE HARD. You can't put DIE HARD in a box or a cage, because we have known from the beginning that walls cannot contain DIE HARD. To my dying day, whether that day is hard or regular, I will remember the newspaper ad that promised "It will blow you through the back of the theater!" and included a diagram of how exactly this would work. You hear that? DIE HARD is not balls to the wall action - DIE HARD is action that actually knocks your balls THROUGH the wall. That's just how it works. Be careful with the balls. Die Hard er en slags actionversjon av Mr. Smith goes to Washington. En kar som står støtt mot alle odds. I eneren er dette så fantastisk illustrert da handlingen foregår i et avgrenset område, innesperret i en blokk. Det ser håpløst ut for McClane fra starten av og blir enda mer håpløst utover i filmen (når han så og si blir immobilisert og kryper blødende avgårde er en av tidenes scener). Men han gir seg aldri. I Die Hard 4.0 så føles det aldri håpløst ut. Det går på tomgang og man har fokusert mer på idiotiske actionscener fremfor å fokusere på å sette McClane i en så håpløs situasjon som mulig. Noe de klarte veldig godt i Die Hard with a vengance (den klarte seg veldig bra selv om McClane ikke var begrenset til et lite område). Die Hard skal ikke være som en hvilken som helst type actionfilm. Om det er det man forventer av en film med det navnet er det ikke rart man blir underholdt. Da kan man vel finne underholdning i Alien vs. Predator også. Die Hard 4.0 bommer totalt på premissene for hva Die Hard er. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Kan ikke si meg annet enn enig (ang. Die Hard - Transformers er en annen historie). 4'ern er rett og slett... bleugh. Den er i alle fall ikke Die Hard. Dessuten blir den så forbanna overdreven til tider. Die Hard har aldri stått for realisme, men når han tilfeldigvis... ...visste at den bilen kom til å treffe helikopteret om han kjørte i den greia, og at han klarer å seile på et jetfly som flyr så usaklig lavt... Huff. Endret 8. desember 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Han er John McClane. Han gjør sånne ting, ikke sant. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Han gjør sånne ting, ikke sant. Ikke før 4'ern. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Og så? Utvikling er en fin bil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Og så? Utvikling er en fin bil. Den bilen står parkert i feil garasje. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Nei, det var en ganske fin og blankpolert bil med masse hestekrefter. Jammen var den god å kjøre på motorveien også. Endret 8. desember 2007 av Cuncuetzan Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 En god action film trenger ikke å være sannsynelig for å være bra, hvor mange purk ville vel ha skutt seg selv i skuldra for å drepe en fyr? De fleste ville vel ha pisset i buksa lenge før den tid. Synes det var greit med en ordentlig klassisk action helt film igjen, og ikke alle disse jævla John Woo klonene. ...Dog jeg må si at jeg savner en Boondock Saints oppfølger. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Er for en gangs skyld enig i Dotten - Det som gjør Die Hard (1) for min er at det hele skjer på avgrenset området. 4'ern kunne vært hvilken som helst random actionfilm i mine øyne og eier ikke spenning eller stemning slik som 1'ern hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå