Dorian Gray Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Føler du aldri at du selv ødelegger filmen? Jeg tror jeg hadde blitt sur på meg selv hvis jeg ikke klarte å ta inn det filmen prøvde å vise meg fordi jeg ikke klarte å ignorere litt obskur kunnskap om buer eller fysikk eller hva det nå måtte være. De aller fleste regissørene som har forsøkte seg på sci-fi lærte raskt at de måtte velge mellom det som er mest underholdende og det som er fysisk mulig - og valget har som oftest endt på det som er mest moro. Tenk så kjedelig Star Wars hadde vært om Kubrick regisserte. =D Men selvsagt, ingenting galt med det. Elns. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Klager du på fysikken i Star Wars? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg tar poenget ditt, Steffy. Og ja, i noen tilfeller føler jeg at det ødelegger filmopplevelsen. Men i de fleste tilfeller så føler jeg at en del regisører hadde hatt godt av å bruke mer realistiske og historisk korrekte scenarioer. SciFi er litt anderledes da man ikke kan vite hva fremtiden bringer Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Vi så Kristin Lavrannsdatter på skolen i dag. Utrolig kjedlig film. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Vi så Kristin Lavrannsdatter på skolen i dag. Utrolig kjedlig film. Det virker som dette er et nærmest unisont konsesus. Noen ganger angrer jeg på at jeg skulket visningen av den på VGS, men jeg lar tvilen komme meg selv til gode Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Klager du på fysikken i Star Wars? Tvert imot, jeg roser den for å være urealistisk og underholdende. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Føler du aldri at du selv ødelegger filmen? Jeg tror jeg hadde blitt sur på meg selv hvis jeg ikke klarte å ta inn det filmen prøvde å vise meg fordi jeg ikke klarte å ignorere litt obskur kunnskap om buer eller fysikk eller hva det nå måtte være. De aller fleste regissørene som har forsøkte seg på sci-fi lærte raskt at de måtte velge mellom det som er mest underholdende og det som er fysisk mulig - og valget har som oftest endt på det som er mest moro. Tenk så kjedelig Star Wars hadde vært om Kubrick regisserte. =D Men selvsagt, ingenting galt med det. Elns. kommer helt ann på filmen, jeg ville aldri kreve realsime av Sci-fi da det alltid vil være "magi" inni bilde som enten ikke kan forklares med dagens vieten eller teknologi, eller at det er rent tullball jeg elsker sci-fi men ber ikke om realisme. men ser jeg en periode film som skal forestille en ekte historisk periode, bør det være noe realisme inni bilde, trenger ikke være dokumentar, men bør ikke være helt teit heller. jeg kan se Gladiator og Kingdom of Heaven uten å tenke på alle historiske feilene, da de har prøvd godt nok til å gi en ilusjon av tiden. samme med Kellys Heroes, jeg driter i at ALLE amerikanerne har Thompson selv om bare 1 av 10 egentlig hadde det, da det er en eventyr film, en action film osv. men hadde ALLE hatt thompson i Saving Prive Ryan eller Band of brothers ville de ødelagt for meg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) samme med Kellys Heroes, jeg driter i at ALLE amerikanerne har Thompson selv om bare 1 av 10 egentlig hadde det, da det er en eventyr film, en action film osv. Du glemmer en ting med Kelly's heroes... De bestakk en suply officer for å få de våpnene de ville ha. Da hadde det ikke vært noe problem for dem å skaffe Thompson til alle som ville ha. Slik sett så er kelly's Heroes fortsatt korrekt på det punktet. Man kan omgå mange fallgruver ved å legge inn slike småting i handlingen Endret 7. desember 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Hvem vet? Kanskje det var oksygen i verdensrommet for lenge siden i en galakse, langt, langt borte? En annen innfallsvinkel angående realisme er spørsmålet om hvorvidt det vi blir servert er subjektiv realisme, altså filtrert gjennom ett spesielt, antakelig forvrengt syn på virkeligheten, eller om det er objektiv realisme, hvor kamera liksom skal forestille en nøytral, omipotent måte å presentere noe på, der vi som seere kommer til et "untainted" verk. Jeg vil si Idi i Smotri er et eksempel på det første synet, og Saving Private Ryan er et eksempel på det sistnevnte. Idi i Smotri kan også sees på som allegorisk, metaforisk og mye, mye mer. Det er derfor den er så sinnsykt mer inntrykksfull enn Saving Private Ryan. Javisst er Saving Private Ryan en subjektiv film, men måten den presenterer fortellingen på er pakket inn på en mest mulig realistisk-objektiv måte, paradoksalt nok ved å plassere seg på bakkenivå sammen med soldatene, som om vi selv skulle løpe ved siden av dem med "det nøytrale filmkamera". Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Føler du aldri at du selv ødelegger filmen? Jeg tror jeg hadde blitt sur på meg selv hvis jeg ikke klarte å ta inn det filmen prøvde å vise meg fordi jeg ikke klarte å ignorere litt obskur kunnskap om buer eller fysikk eller hva det nå måtte være. De aller fleste regissørene som har forsøkte seg på sci-fi lærte raskt at de måtte velge mellom det som er mest underholdende og det som er fysisk mulig - og valget har som oftest endt på det som er mest moro. Tenk så kjedelig Star Wars hadde vært om Kubrick regisserte. =D Men selvsagt, ingenting galt med det. Elns. Dette er avhengig av filmens konsept. Jeg irriterer meg litt over siste Bourne-filmen da den skal være en spionfilm og har mange feil når det kommer til spionasje. Men den er mer actionfilm fremfor å fokusere på å være realistisk, så det plager ikke så alt for mye, bare litt. Hadde det derimot vært en film som fokuserte mer på realisme, så er det mer på sin plass å flisespikke. Men om det er en film om biler som blir til levende roboter, så kan jeg ikke akkurat si at realsime ellers er noe jeg forventer av filmen. Det handler vel mer om å være troverdig (utifra filmens premisser) fremfor å være realistisk. I filmer som Schindler's List osv kan man ikke begå mange feil angående realisme før det går ut over troverdigheten til filmen, men det samme går ikke for Rush Hour. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Det handler vel mer om å være troverdig (utifra filmens premisser) fremfor å være realistisk. I filmer som Schindler's List osv kan man ikke begå mange feil angående realisme før det går ut over troverdigheten til filmen, men det samme går ikke for Rush Hour. Jeg er veldig enig i det du sier der. Det er ikke sjelden jeg tar meg selv i å bli forbanna på faktafeil eller logiske brister i en film, men jeg pleier å irritere meg så mye over kontinuitetsfeil fra klipp til klipp at jeg ikke klarer å bli skikkelig sur og i tillegg konsentrere meg om filmen. En film som bryter stort sett alle punkter som vi diskuterer nå er The Contract. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Kontinuitetsfeil legger jeg sjelden eller aldri merke til. Hollywood-filmene har lenge mestret maskeringen av dem og når det gjelder andre typer filmer er det ikke helt klart om det er "feil" eller om de følger en annen type logikk (som viker fra Hollywood-normen). Endret 7. desember 2007 av Cuncuetzan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Nå vet ikke jeg om vi mener det samme, cun, men jeg kan ikke huske sist jeg så en film uten å finne kontinuitetsfeil. Og da prøver jeg ikke en gang. Martin Scorsese er en skikkelig synder for eksempel. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 La dere merke til at kanvas-støvlene til stormtrooperne i vinterkampen på Hoth i Empire Strikes back, egentlig bare er vanlige joggesko med overtrekk på mange av soldatene? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Nå vet ikke jeg om vi mener det samme, cun, men jeg kan ikke huske sist jeg så en film uten å finne kontinuitetsfeil. Og da prøver jeg ikke en gang. Martin Scorsese er en skikkelig synder for eksempel. Hmm, jeg ser det nesten aldri. Jeg er vel trent opp til å ignorere det (på samme måte som bakgrunnsstøy), og det er jeg vel glad for Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Etter at jeg innså at livet er for kort og at vi bare lever en gang (såvidt jeg vet) så var det mange ting jeg sluttet å bry meg om. Skrivefeil på forumet og bagatellmessige feil i filmer var blant dem. Life is too short. Men allikevel bruker jeg såpass mye tid på et forum :/ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Men allikevel bruker jeg såpass mye tid på et forum :/ Første steget på veien til rehabilitering er å innrømme at du har et problem Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Endel folk her virker tilbringe veeeeldig mye tid i denne tråden og andre film-tråder... Tid jeg heller ville brukt (og bruker) på å faktisk se film i stedet. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 El Mariachi på NRK3 klokka 22:30 ikveld =D Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Noen som kan anbefale Rocky filmene? Sylvester Stallone eier! I tillegg liker jeg og se på boksing^^ Er 15 år.. Lurer bare på om de blir litt for gamle for meg kanskje? Når var det de ble laget egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå