Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Meet the feebles er syk. Det er en dukkefilm i muppet show-stil med masse blod og gørr-effekter. Bamser som spruter ut gørr når de blir overkjørt, rotter som er tunge dopmisbrukere, en homofil rev..det handler om en teatergruppe der hovedsangeren (en flodhest) blir bestemt byttet ut, og hun går litt berserk, når hun finner at gubben (en hvalross) har seg med damer på kontoret. Og så viser det seg at flere i ensemblet har diverse problemer med mafia og dop.

Det er..ja..muppet show på crack/heroin/speed.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hahaha, den siste filmen i trilogien hvor Uno og Uro utgjør del 1 og 2 er her:

UiO

Jævlig bra lagd. Jeg lo høylytt flere ganger :thumbup:

Haha. "Jeg vil ha to bachelor!"

Legendary.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ang. Sunshine. Legger i spoiler bare for å være sikker på at folk ikke blir sure :)

Når de 4 av mannskapet på Ikarus ll, går inn i Ikarus l for å undersøke romfergen - Andre som har sett de fjesene som kommer opp på skjermen i et halvt sekund? Hva er greia med det egentlig? Skal det være et skremselsmoment?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Hehe, de fleste har nok sett de. Jeg tror heller at de som lagde Sunshine tok fram klippene for at man skal få antydninger til at det er en skrekkfilm også "grue" seg litt, og derved gjøre filmen litt mer spennende. Grunnen til at de er så lette å se, selv om de kommer opp på så kort tid er for at de har en så enorm kontrast mot det gråe og hvite man ellers ser på i de klippene. Egentlig synes jeg ikke at de funket så utrolig godt, men det kan være fordi at jeg spolte tilbake og så på bildet første gang jeg så det. Det ble litt for synlig rett og slett.

Lenke til kommentar
Noen som har sett Hitman? Hører at den er super middelmådig....

Så den her om dagen. Synes den var helt latterlig dårlig. For ikke å snakke om at de første 5 minuttene var direkte stjålet fra Dark Angel serien. Nei jeg sier ikke remake. Direkte stjålet. Kjente jo igjen skuespillerene. Latterlige greier.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at Kino1 Skien ikke setter opp Hot Rod. Den ser morsom ut, og jeg vil se den.

Litt vanskelig å få sett den når jeg nekter å laste ned, og ikke gidder å reise til Oslo for å se den, og heller ikke har sonefri DVD-spiller.

Noen av dere som har sett den?

Lenke til kommentar
Og LOTR ble vel planlagt som to filmer først?

Hvorfor skulle den det? Når det er tre bøker?

frodi Jackson trodde det ville være lettere å selge 2 filmer i stede for 3.

så sier en av sjefene i newline, var det ikke 3 bøker da?

også ble det 3 filmer

Neei, neei, greier ikke la slike passere.

I begynnelsen av prosjektet var det Miramax som var produksjonsselskapet, og filmen (ser på alle tre som en helhet her nå) fikk budsjett til to filmer, med samlet budsjett på $75 mill.. Jackson, Walsh og etterhvert Boyens begynte å skrive manus til to filmer, og la dette frem for Miramax. Beregninger viste dog nå at produksjon av disse to filmene ville medbringe kostnader på $150 mill, noe Miramax ikke kunne backe opp. De foreslo dermed å slå sammen de to til én film, noe Jackson nektet å gå med på. Han trakk seg dermed ut av avtalen med Miramax, og kom etterhvert sammen med New Line, som ville støtte ham med finanisering til hele tre filmer.

Må få være litt pirkete på slikt ;)

Forsåvidt, LotR er en historie, delt inn i tre filmer. Men ser på dem som en helhet, for f. eks TT og RotK blir ganske uforståelige uten de andre filmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...