Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Eneste sammenhengen jeg fant er at man i PT får en referanse til hu radiodama i DP...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
De sender en kondolanse eller noe på radioen i bakgrunnen. Husker ikke hva de sier eller når det er, men hør etter hver gang en radio står på i filmen så får du det nok med deg

Er det noen som vet om det er flere sånne skjulte referanser mellom filmene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det flere enn meg som har lagt merke til at i begynnelsen av Hitman, når skuespiller navnene kommer over skjermen der man liksom ser oppveksten til agentene er stjelt fra James Camron sin serie Dark Angel. Det er ikke engang en remake. Er faen meg samme film (altså direkte rippet) Er ikke lenge siden jeg så igjennom Dark Angel serien for andre gang å la merke til dette umiddelbart. Merkelig at James Camron gikk med på at de brukte han sin matriell sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Forrest Gump, LotR, Schindlers List og Shawshank er blant de som man like greit kan kåre til tidenes film, da de stiller i en egen klasse når det gjelder kvalitet, bred appell og det faktum at folk flest faktisk har sett dem.

Jeg synes faktisk ikke LotR er så utrolig bra at det gjør noe. Filmene ER bra, men for all del ikke mine favoritter.

Sitter å ser dem igjen nå faktisk.

Jeg synes heller ikke filmene er noe særlig når det gjelder underholdning, men når håndverket er så bra som det er og resten av verden synes troll og alver er underholdende så går jeg heller med på det. Jeg trenger ikke like tidenes film, tross alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Lazenby skulle som kjent spille Bruce Lee's makker i Game of Death....ble aldri realisert pga BLs død men han hadde allerede skrevet kontrakt med Golden Harvest....resultatet ble : Stoner (1974) , Mannen fra Hong Kong (1975) & Queens Ransom (1976)

http://www.youtube.com/watch?v=S0N7cdh4lXA

Jimmy Wang Yu var bra berømt på 70-tallet men så dabbet det av....karrieren hans ble aldri av Bruce Lee eller Jackie Chans kaliber....

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Et kjært gjensyn med Lost in Translation i går... :cry:

Veldig koslig film. Du skjønner virkelig hvorfor den heter Lost in translation.

Hehe, den scenen med den skrullete japanske tv-stjernen der han skal intervjue Bob Harris var så pinlig at jeg ikke klarte å se på. :p

Kulturkrasj på sitt beste!

Lenke til kommentar

In a 2007 video interview with fellow director and friend Robert Rodriguez, Tarantino "reveals" the secret contents of the briefcase, but the film cuts out and skips the scene in the style employed in Tarantino and Rodriguez's Grindhouse, with an intertitle that reads "Missing Reel". The interview resumes with Rodriguez discussing how radically the "knowledge" of the briefcase's contents alters one's understanding of the movie

Hehe, skal si de har det artig ^^

Pulp Fiction skal sees i kveld, fint gjensyn.

Lenke til kommentar

Siden alle snakker om Grindhouse så så jeg Planet Terror igår. Den var meget bra. Skikkelig tøff film i gammel grindhouse tradisjon. Det må ha vært artig å være med å lage den filmen. Jeg er sikker på at regisøren moret seg mye. :wee:

Tarantino er jeg ikke noe fan av. Klarer liksom ikke like filmene hans. Så jeg vet ikke om jeg gidder å se hans enda ihvertfall. Det må isåfall bli med noen som kan overbevise meg over kvalitetene hans.

Bør jeg angre på at jeg ikke så de i en sammenheng?

Lenke til kommentar

Fra Wikipedia

Exploitation films feature forbidden sex, wanton violence, drug use, nudity, freaks, gore, monsters, destruction, rebellion and mayhem. Such films have existed since the earliest days of moviemaking, but they were popularized in the 1960s with the general relaxing of cinematic taboos in the U.S. and Europe.

På 1960 tallet så var nok mest populært.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Exploitation film is a type of film that eschews the expense of quality productions in favor of making films inexpensively, attracting viewers by exciting their more prurient interests.

Wikipedia.org (Grindhouse)

Det har såvidt jeg vet, aldri vært noen tradisjon for dette i Norge, men da wikipedia har infoen og QT/Rodriguez lagde Grindhouse skapte det mye blest om selve konseptet og folk ble (delvis) opplyst om det.

Grindhouse also features simulated film negative scratches and some clipped dialogue, to recreate the feeling that the print of the film is a worn and battered copy, which was often true of the prints of many films grindhouse theaters showed in their heyday.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Hva er "gammel grindhouse-tradisjon" anyway? Det er jo ikke noe vi i Norge er kjent med. Plutselig snakker alle om "god gammel grindhouse" som om det var noe vi er vokst opp med?

Neis. Nordmenn eter alt av Quentin Tarantino. Var en innom på den videobutikken jeg jobber på.. "Hostel 2 ja.. sikkert syk, ser det er Quentin som har laget den.. fyren er genial"

Forhåpentligvis gir rævslikkingen seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er "gammel grindhouse-tradisjon" anyway? Det er jo ikke noe vi i Norge er kjent med. Plutselig snakker alle om "god gammel grindhouse" som om det var noe vi er vokst opp med?

Neis. Nordmenn eter alt av Quentin Tarantino. Var en innom på den videobutikken jeg jobber på.. "Hostel 2 ja.. sikkert syk, ser det er Quentin som har laget den.. fyren er genial"

Forhåpentligvis gir rævslikkingen seg etterhvert.

Noe av det beste ved å jobbe i videosjappe er å knuse drømmene til folk som tror de har leid den neste Tarantino eller Ritchie-filmen.

Lenke til kommentar

Det skrives til stadigheter om skuespillernes monster-lønner, men hva slags lønn får egentlig regissører i verdensklasse?

Nå tenker jeg mer i de baner av Spielberg, Scorsese og George Lucas. Hvor mye får de egentlig for å være med på filmene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...