Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NightKeeper: Den skal nok sees snarlig :)

Forøvrig så jeg Zodiac i dag, en veldig annerledes seriemorderfilm, på den måten at den fokuserte hovedsaklig på etterforskningen, besettelsen med å finne ut av saken og konsekvensene av dette.

Tross sin lengde på 2t30min ble den sjelden kjedelig eller uengasjerende da Fincher kan dette med spenning. (jfr. Se7en)

Den er ikke perfekt, men totalt sett leverer den. (og nei, dette er ikke en mini-anmeldelse)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
En barnslig film? Høres ut som noe for meg. Må prøves, de dårlige omtalene skremte meg vekk fra den filmen ^^

Det er en fin, liten film skal jeg si det. Verdt en titt.

Lenke til kommentar
American Gangster er det beste Ridley Scott har laget siden Blade Runner, kanskje Alien, tør jeg påstå. Rett og slett fantastisk i alle momenter. Se den.

Nja, jeg syns nå både Gladiator og Thelma & Louise er sterkere enn AG. Men seff, Blade Runner er hans klart beste.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Så Beowulf i går kveld. Helt grei film, men for noen animasjoner da! Måtte tenkte meg litt om av og til for å finne ut om det var virkelig eller bare animasjon...

Nå er det vel gjerne en blanding av begge. De har brukt skuespillerne som modeller, så lagt et CG-lag oppå. Grovt sagt.

Ja. Og det CGI-laget de hadde oppå var svært imponerende.

Lenke til kommentar

Hehe, det er farlig å vise film på skolen ^^

http://www.na24.no/naeringsliv/article1455086.ece

Stevnet for retten

Fredsprisvinner Gore laget i fjor den doble oscarvinnende dokumentarfilmen «En ubehagelig sannhet», hvor hovedbudskapet er at klimagassutslippene som mennesker står for har ført til en betydelig oppvarming de siste 50 år.

- Hvis utslippene ikke reduseres kraftig, vil menneskeheten bli rammet av store naturkatastrofer, sier han i filmen.

I mai i år ble det engelske skoleverket stevnet for retten da det viste filmen til skoleelevene på naturvitenskapelig- og geografilinjer i landet.

Full av feil

Mange av påstandene i filmen er blitt tilbakevist i det brittisk rettsapparatet, og dømt etter Storbritannias skolelov, som gir skolebarn rettslig beskyttelse.

Foreldrene reagerte på måten fakta ble fremstilt og i september fikk Stuart Dimmock - som er far til en skoleelev i Kent i England medhold i rettsapparatet.

Dommer Mr Justice Beatson i London Hight Court slo fast at klimafilmen ikke kunne klassifiserte som indoktrinering, men den innholdt hele ni vitenskapelige feil.

Filmen brøt skoleloven, og dommeren konkluderte med at det skulle være en advarsel I forkant av filmen at dette var et subjektiv fremstilling.

Lenke til kommentar

Forrest Gump <3

En film jeg av en eller annen grunn syntes så ytterst kjedelig ut. Så jeg ble aldri med kompiser og så den på kino. Jeg leide den aldri. Så med ett så jeg den tilfeldigvis på tv sammen med en kompis som satt den på samtidig som vi spilte CM (dette var på den tiden det fortsatt var Championship Manager og ikke Football Manager). Jeg fikk sett kun halve, men den delen trollbandt meg såpass at jeg løpte og kjøpte den for de småpengene jeg hadde igjen (måtte pante noen flasker først). Elsker filmen. En av mine absolutte favoritter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...