Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bale i en McG film, det er merkelige saker. De er jo to motsetninger. McG med sitt popcorn, Bale med sin sult for kvalitet og seriøsitet. Så det finnes vel håp for den filmen da for når Bale er involvert i en film så er det ting som tyder på at det i hvert fall har potensiale til å bli en god film. Kanskje manus er såpass godt at Bale ble imponert? Er jo lov å håpe og ikke at Bale bare fikk en haug med penger slengt i sin retning og takket ja.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig, Dottz. Bale virker som en skuespiller som trenger en sterk, målrettet regissør som kan veilede ham i rollen og fange opp Bale-essensen publikum har forelsket seg i, og McG er rett og slett ikke en slik regissør. Jeg tror ikke vi kan forvente en Bat(e)man-performance fra Bale hvis filmen ikke er seriøs nok. Han har bare blitt flinkere og flinkere til å sette seg inn i rollene sine, så med mindre dette er en filmferie så klarer jeg ikke å se hvordan dette vil gå.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor mye bredde McG har. Har kun sett Charlies Angels filmene, samt den episoden han regisserte i serien Chuck. Kan jo være han har et større rep enn hva han har vist. Dette er fyren som skulle regissere Supermannfilmen, men som trakk seg når det ble kjent at den skulle spilles inn i Australia. Angivelig fordi han har flyskrekk. Så Singer overtok. Han gjør vel ikke en dårligere jobb enn hva Jonathan Mostow gjorde med forrige Terminator-film (dog må jeg si jeg storkoste meg når Arnold smelte terminatorkvinnen ned i do ^^).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror dere er litt på villspor nå. McG er en type regissør som lager det han liker å lage (tror jeg) og han er også i stand til å gjøre mer seriøse filmer (We Are Marshall). Christian Bale velger ikke utelukkende gode roller (Shaft, Reign of Fire) heller. Jeg tror de kan bli et godt team, liker begge to.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Undrer på hvem som skal spille Terminatoren,evenuelt terminator lederen.

McG kommer vel fra MTV og musikvideo directing. Men somsagt alt kan bli bedre enn terminator 3: Rise of the Machine

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Martin Scorcese 65 (trodde han var eldre hmm ?)

Roy Scheider 75 (Haisommer rox :D

Peter Zinner RIP (han klipte Gudfaren , Hjortejegern)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Leste at Politiskolen fra filmene egentlig var et mentalsykehus :

"What an (mental) institution !" (tagline fra filmen)

Dette må jo være en slags bisarr inside joke...LMFAO !!

Lenke til kommentar
Jeg tror dere er litt på villspor nå. McG er en type regissør som lager det han liker å lage (tror jeg) og han er også i stand til å gjøre mer seriøse filmer (We Are Marshall). Christian Bale velger ikke utelukkende gode roller (Shaft, Reign of Fire) heller. Jeg tror de kan bli et godt team, liker begge to.

Med tanke på at McG kun har tre filmer på samvittigheten (om en skal tro IMdB) så er det litt vanskelig å vite hva han egentlig står for. Har som nevnt kun sett det to CA-filmene og de var heller på meh-stadiet. Angående Bale så gjør ikke et feilskjær eller to at han ikke er en skuespiller som er kjent for å ta seriøse roller. Det er ikke som om Clint Eastwood er regnet for å være en lettfattelig regissør bare fordi han har regissert Space Cowboys. Han er en av våre mest seriøse regissører som er kjent for å komme med stort sett kvalitetsfilmer, akkurat som Bale er kjent for å velge kvalitetsroller. Å bla opp to filmer blant rundt 40 for å prøve å motbevise det er ikke det mest imponerende, det er en grunn til at mannen er kjent for å stå for kvalitetsroller og et par kjedelige gufs fra fortiden er knapt et hår på lakken i den sammenhengen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg tror du forveksler Bale er kjent for å velge kvalitetsroller med Bale er kjent for å gjøre kvalitetsroller :)

Nei.

Så du mener Quinn Abercromby, Mandras, Walter Wade Jr, Jim Luther Davis og til og med Bruce Wayne er kvalitetsroller uansett hvem som spiller dem?

Jeg synes det blir ganske tåpelig å hevde at en rolle er av høy kvalitet uansett hvem som spiller den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så du mener Quinn Abercromby, Mandras, Walter Wade Jr, Jim Luther Davis og til og med Bruce Wayne er kvalitetsroller uansett hvem som spiller dem?

Hvorfor føles det med ett som om jeg er i Politikkforumet? :/

Fordi du nok en gang har malt deg selv inn i et hjørne?

Lenke til kommentar

Hvorfor føles det med ett som om jeg er i Politikkforumet? :/

Fordi du nok en gang har malt deg selv inn i et hjørne?

Er nok fordi du (igjen) på merkelig vis klarer å lese tre avsnitt mellom to setninger. Les eksemplene og se om du kjenner deg igjen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Jeg har liten interesse av å svare på ting som blir tatt fullstendig ut av sin sammenheng. :)

Jeg skriver Bale er flink til å velge seriøse roller, du konkluderer så med at jeg mener at en rolle er av høy kvalitet uansett hvem som spiller den? Seriøst, det blir for useriøst.

Examples

An example of a straw man fallacy:

Person A: I don't think children should play on busy streets.

Person B: I think that it would be foolish to lock children up all day.

By insinuating that Person A's argument is far more dramatic than it is, Person B has side-stepped the issue. The straw man person B has set up is the premise that "The only way to stop children running into the busy streets is to keep them inside all day", which is not person A's position.

Another example:

Person A: We should legalize marijuana.

Person B: No! Any society with unrestricted access to drugs loses its work ethic.

The proposal was to legalize marijuana. Person B has exaggerated this to a position harder to defend: "unrestricted access to drugs".[1]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg skriver Bale er flink til å velge seriøse roller, du konkluderer så med at jeg mener at en rolle er av høy kvalitet uansett hvem som spiller den? Seriøst, det blir for useriøst.

Ordkløveri. Du sier kvalitetsroller. Det er en vesentlig forskjell på kvalitetsroller og seriøse roller.

Jeg er så lei av stråmann-tullet. Det har liksom blitt de neddiskutertes (dårlige) forsvar.

Hvis du virkelig er av den oppfatning at Bale er kjent for sine valg av kvalitetsroller og at det er rollene som er av kvalitet og ikke mannen som spiller dem, så må du kunne svare på spørsmålene mine uten å bli usaklig.

Han er en av våre mest seriøse regissører som er kjent for å komme med stort sett kvalitetsfilmer, akkurat som Bale er kjent for å velge kvalitetsroller.

Jeg tror du forveksler Bale er kjent for å velge kvalitetsroller med Bale er kjent for å gjøre kvalitetsroller :)

Nei.

Så, vær nå snill å hold diskusjonen saklig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...