Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

En film delt i to som blir en? ^^

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
topplogo.gif

I sine filmer har Tarantino en gruppe skuespillere han har brukt mer enn en gang. Og han vil fortsette å bruke dem i fremtiden. Han har, i mine øyne, sin stall som han vet å benytte både i det store og det små.

Men nei, det er ikke i nærheten av Burtons Deppisme eller Scoresese sin De Niroisme. Men så er ikke Tarantino kjent for å komme med filmer så alt for ofte heller, blir lettere å få seg en oversikt når han nærmer seg tosifret. Men med hans bruk av mattematikk så vil vel summen av filmer gå ned etterhvert som han kommer med nye. Ingenting overasker meg, han burde inngå en filosofiskole sammen med Morten Harket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
  Dotten skrev:
En film delt i to som blir en? ^^

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
topplogo.gif

Spar meg for spydighetene, det er bare tåpelig. Jeg tror du har nok i knollen til å skjønne hva jeg mener. At du ikke kan godta at veldig mange ser på Kill Bill som en film, blant andre skaperen selv, får være ditt problem.

Dotten skrev:
I sine filmer har Tarantino en gruppe skuespillere han har brukt mer enn en gang. Og han vil fortsette å bruke dem i fremtiden. Han har, i mine øyne, sin stall som han vet å benytte både i det store og det små.

Ja, det finnes skuespillere han har brukt hele to ganger :roll:

Lenke til kommentar
  Dotten skrev:
Har jeg brukt ordet resirkulert? Tarantino har i mine øyne brukt henne i tre filmer. Det er ganske naturlig at hun brukes i en oppfølger, akkurat som Jackson benyttet de samme skuespillerne i sine oppfølgere.

Kill Bill vol 2 er ikke en oppfølger, Kill Bill-historien er bare kuttet i to fordi historien i en visning ville blitt lang for kino, og at det faktisk bare ville sett rart ut om en og samme film går rett fra "Martial Arts"-hyllesten og over til "Spaghetti-western"-hyllesten.

Lenke til kommentar

Tarantino har brukt Uma to ganger i tre filmer, hvis man absolutt skal se på det sånn. Uansett om man mener at KB er en eller to filmer, så ble castingen gjort én gang, altså er hun bare blitt brukt én gang i KB.

edit: Dette gjelder selvfølgelig også LotR og Superman 1 og 2 (ikke nødvendigvis 3 og 4, da oppfølgere ofte kan få nye skuespillere hvis originalen ikke ønsker å være med), og ingen vil påstå at Elijah eller Orlando Bloom er i stallen til Jackson.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
  wh1te skrev:
Spar meg for spydighetene, det er bare tåpelig.

Du må se forskjell på en ablegøye og en spydighet. Huff, folk er så mye mer mottagelig for humor og lek på amerikanske forum, på norske blir man jo fornærmet av den minste ting. ^^

Jeg har lyst til å legge ut bilde av Jarmos lykkepiller, men humørballongen ble torpedert :(

Lenke til kommentar
  Dotten skrev:
  SteffyPants skrev:
Kill Bill er jo én film, i den forstand at det ville være absurd å bytte hovedrolleinnhaver. Man kan ikke si at Uma har spilt i tre av filmene hans, når han filmet to av dem samtidig og den omhandler én historie. I denne sammenhengen ville nok de fleste beregnet Kill Bill som én film. Ingen har påstått at Peter Jackson har Elijah som en av "stallen" fordi han er med i tre av filmene hans.

LOTR ble spilt inn samtidig. Supermann I og II ble spilt inn samtidig. Så Christopher Reeve har altså spilt Supermann i tre filmer og ikke fire?

Du ser ingen forskjell på LotR/Superman1/2 og Kill Bill?

edit: Jeg skrev dette for lenge siden, hvorfor dukket det opp først nå? Dotten, slutt å spamme ned filmforumet med feilaktig filmmatematikk og fiks forumet!

edit2: Damn, tre filmer? Da er jo ihvertfall Reeve en del av stallen til Donner. =D

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
  SteffyPants skrev:
Du ser ingen forskjell på LotR/Superman1/2 og Kill Bill?

Jeg ser tonnevis med forskjell, ikke bare kleskoden. Men hvilken sammenheng er det du tenker på?

I mine øyne har for ordens skyld Reeve spilt i fem supermannfilmer og ikke fire, når jeg tenker meg om. Supermann I og II er tre filmer. Slå den :)

Lenke til kommentar

Kill Bill er en hevnfilm, så den har vel samme tema som Oldboy. Dog litt forskjellig stil. Supermann er en film om den (tilsynelatende) siste overlevende fra en annen planet som må vokse opp på vår planet. Med makt nok til å ødelegge alt og underlegge seg alle så velger han heller å beskytte og hjelpe de rundt seg. Det er historien om en som goes all the way med tanke på å gjøre det som er riktig. Så det sier seg selv han må være alien, for mennesket har sine skavanker. Men det viser seg jo at Supermann har også, en kvinne leder han vekk fra å gjøre det som er riktig. Typpisk nok. LOTR handler om noen folk som skal hive en ring ned i en vulkan.... ^^

Men det var ikke dette Steffy tenkte på. Men han editerer jo i hytt og pine, så umulig å vite hva han vil frem til :p

Lenke til kommentar
  Mr. Gnom skrev:
Kom over Zombiefilmen Fido på IMDB. Ser at den har en relativt god rating og at den blir sammenlignet med Shaun of The dead.

Noen som har sett den? Den ser ganske artig ut ihvertfall. :)

Den er ikke fullt så god som du tror. Små-dårlig historieutvikling, og litt for langt mellom godscenene. Men absolutt verdt en titt.

Lenke til kommentar

Andre som var og så Blade Runner: The Final Cut på kino i dag? :innocent:

Vel verdt å få med seg på en av de få kinovisningene.

Ikke veldig forskjellig fra '92-versjonen, litt mer/lengre scener her og der, noen overganger som var forbedret, mer strømlinjeformet.

Ser fram til å sammenligne denne, '92-versjonen, og Workprint-versjonen i HD når kofferten (eller vanlige 5-disk-settet, avhengig av hva som kommer fram først) kommer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...