Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har kun noe å si akkurat nå. Det vil ikke ha noe som helst å si når filmen kommer ut, da er det historien og stemningen og regien og ikke minst skuespillet som vil bestemme. Det eneste man kan si på skuespillervalget i første omgang er om de ligner, men etterhvert er det mange andre faktorer som er viktigere. Johnny Knoxville ligner som sagt mye mer, men 10 minutter inn i filmen ville fansene tenkt at Wahlberg kanskje hadde vært et bedre valg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Selvfølgelig har det noe å si om han ligner på karakteren han spiller. Det blir det samme som å si at du ikke bryr deg om utseende på kona. "Det betyr ingenting når vi er gift".

Lenke til kommentar
Morsomt at han på så kort tid har gått fra rapper/modell til en av de best betalte skuespillerene :wee:

Best betalt har ingenting med å være en god skuespiller, det har Arnold bevist i mange år...

Jojo, stemmer, men nå så jeg ikke at han var best heller, sa jeg?

Men, Wahlberg har jeg virkelig fått sansen for, spesielt etter The Departed og The Italian Job.

Lenke til kommentar
Edward Norton er et navn jeg ikke har tenkt på på en stund. Han har ikke gjort særlig mye imponerende i det siste. Får håpe det kommer noe spennende snart, jeg føler at slutten av 90-tallet kanskje var hans storhetstid.

Blir å finne som den grønne hissigproppen Hulk. Han har vist til og med hatt mye med manuset å gjøre også. Så det skal jo bli artig å se. Ville aldri trodd at han ville ta på seg en slik rolle.

Lenke til kommentar
Edward Norton er et navn jeg ikke har tenkt på på en stund. Han har ikke gjort særlig mye imponerende i det siste. Får håpe det kommer noe spennende snart, jeg føler at slutten av 90-tallet kanskje var hans storhetstid.

Blir å finne som den grønne hissigproppen Hulk. Han har vist til og med hatt mye med manuset å gjøre også. Så det skal jo bli artig å se. Ville aldri trodd at han ville ta på seg en slik rolle.

Det blir spennende å se om den blir god, eller nok en mislykket superheltfilm (sånn som den første Hulk-filmen)

Noen som skal se Løver for Lam? Var gansker usikker på denne filmen, men etter den siste traileren har jeg fått et positivt inntrykk.

Den har ikke akkurat blitt roset, så ikke gå inn med for store forhåpningenr Jeg mistenker at dette er en typisk Hollywood-anti-krigsfilm uten så mye substans eller nytt å tilby.

Lenke til kommentar
Edward Norton er et navn jeg ikke har tenkt på på en stund. Han har ikke gjort særlig mye imponerende i det siste. Får håpe det kommer noe spennende snart, jeg føler at slutten av 90-tallet

Uenig, "25th Hour" og "The Painted Veil" ("Kjærlighetens Slør" på norsk) var ganske gode filmer. Spesiellt "The Painted Veil".

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Enig med Manx, han har ingenting å stille opp med vs Damon og Norton.

Hvor er Bale og DiCaprio i denne rangeringen? De setter jeg enda høyere opp :)

For min del så var de to de første som dukket opp i midt hode, jeg skulle bare ha et par mann jeg syntes var bedre ikke alle jeg synes er bedre, så god tid hadde jeg ikke :).

Men DiCaprio hadde jeg aldri hatt i nærheten av toppen av min liste, i vært fall ikke ennå. Det var først i The Aviator at jeg startet å se på han som en skuespiller og ikke en som var med i filmene kunn på grunn av at han skulle dra inn småjentene i kinosalen, et par tre filmer til nå så er han der. Han er jo på god vei etter The Aviator og The Departed, han er vel god i Blood Diamond også har jeg hørt men den har jeg ikke fått dratt plasten av coveret ennå...

Men hvis jeg skal dra fram et par man til som er gode i den generasjonen og mange hakk foran Mark Wahlberg så kan jeg jo det. Bale, Damon, Norton, J. Phoenix, Gyllenhaal, Ledger, Gosling, Foster, W. Smith, Foxx, McGregor og kan jo ta med Donnie W også, den listen kunne ha vært mye lengere uten store problemer hvis man skal gå inn i den slutten av 20 årene til 35-36 år gamle (er vel noen som nærmer seg 40 med store klyv også men, men)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig har det noe å si om han ligner på karakteren han spiller. Det blir det samme som å si at du ikke bryr deg om utseende på kona. "Det betyr ingenting når vi er gift".

"Ligner så veldig"

Utseende er viktig nok til at en person som f.eks John Goodman ikke burde fått rollen. Men når man ligner såpass mye som Mark Wahlberg gjør, er det ikke noe problem. Det jeg ikke er enig i er hvordan mange gir faen i hvor gode skuespillerne er, og heller bare fokusere på hvor mye de ligner i utseende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...