Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Anbefal meg en film.

 

1000 kroner igjen til filmer, ca.

 

Rammebetingelser: Hvis jeg har hørt om den, men jeg ikke har den på DVD så er det sikkert en grunn til det. Gi meg noe ukjent. Den kan gjerne være kunstnerisk, gjerne være lett og underholdende. Jeg er åpen for alt.

 

Følg gjerne opp med en link til imdb. Jeg kjøper veldig sjelden filmer til over 100 kroner, sånn apropos, og min primære nettbutikk er play.com

7468855[/snapback]

Kva har du sett? Er mange filmar eg kan anbefale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er mange filmar eg kan anbefale.

7469617[/snapback]

 

Her har du alle filmene som jeg hittil har gitt 10/10:

 

2001: A Space Odyssey (1968) 10

Aguirre, der Zorn Gottes (1972) 10

Apocalypse Now (1979) 10

Blue Velvet (1986) 10

Brazil (1985) 10

C'era una volta il West (1968) 10

A Clockwork Orange (1971) 10

Fight Club (1999) 10

The Godfather (1972) 10

Hotaru no haka (1988) 10

Raging Bull (1980) 10

Ran (1985) 10

Scarface (1983) 10

Sen to Chihiro no kamikakushi (2001) 10

Sjunde inseglet, Det (1957) 10

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) 10

Stroszek (1977) 10

Sunset Blvd. (1950) 10

Taxi Driver (1976) 10

Endret av onkeljubalong
Lenke til kommentar
Faen, kjøpte Carlito's Way Rise To Power, istedenfor Carlitos Way med Al Pacino. Nå må jeg lide meg gjennom med Sean Combs og Mario Van Peebles. Men det jeg lurer på er om disse filmene henger sammen? Ødelegger jeg for orginalen hvis jeg ser Rise To Power?

Carlito's Way handler om det som skjer etter han slipper ut av fengsel, tror Rise to Power er en prequel. Sjekk Movie Connections på IMDb-siden.

Lenke til kommentar

Idag skal jeg se Borat på kino, hadde egentlig ikke planer om å se denne da mine forventninger til filmen er heller labre. Men søndag har etter hvert bilt kinodag for meg, og i mangel på bedre filmer å se, ble det idag Borat.

Men da blir det jo heldigvis sånn at i værstefall får jeg rett i mine antagelser om filmens elendighet.

Blir dog litt interessant å se om det finnes noen grunn til at filmen ligger på IMDb's Top 250 liste.

Lenke til kommentar

Det kan jo også gå til helvete neste gang du da ser filmen, har hent meg flere ganger. Man har så lave forventninger når man ser filmen førtse gangen så man ender opp med at filmen virker ganske bra, så ser man filmen noen år senere rett og slett fordi man husket jo at den var ikke så dum og finner ut at filmen suger noe inn i gamperæva...

 

Men det er jo lov å prøve, men det er jo ikke noe jeg hadde giddi med Borat siden jeg ikke finner fyren morsom i heletatt.

Lenke til kommentar

Ja, man kan fort få ett veldig feil intrykk av en film om en har veldig høye eller veldig lave forventninger. Det ideelle er vell som du skriver Zeph å vite veldig lite ome filmen før en ser den, eventuelt ha nøytrale forventninger noe som ofte er svært vanskelig.

Filmer jeg har sett på TV-en opp igjennom uten egentlig å ha vist noen ting om filmen er blant mine sørste filmoplevelser. Jeg er så heldig at filmer som Pulp Fiction, The Usual Suspects og The Shawshank Redemption alle først ble sett på TV-en med nær ingen viten om filmens eksistens før filmen snurret igang, det var store oplevelser det.

Lenke til kommentar
Det kan jo også gå til helvete neste gang du da ser filmen, har hent meg flere ganger. Man har så lave forventninger når man ser filmen førtse gangen så man ender opp med at filmen virker ganske bra, så ser man filmen noen år senere rett og slett fordi man husket jo at den var ikke så dum og finner ut at filmen suger noe inn i gamperæva...

 

Men det er jo lov å prøve, men det er jo ikke noe jeg hadde giddi med Borat siden jeg ikke finner fyren morsom i heletatt.

7470246[/snapback]

 

Det kan også gå til helvete andre veien. Altså at man setter seg så lave mål til en film at uansett om filmen er bra, så vil du synes den er dårlig. Har mye med instilling å gjøre, det da - mer enn forventninger. Harry Potter er et godt eksempel for meg. Uansett om disse filmene noen sinne blir noe gode i det hele tatt, frykter jeg at jeg ikke vil kunne se det.

 

PS: Ikke kom med sånne kommentarer som "Potter-filmene er jo gode allerede da!", da jeg er klar over at mange liker dem. Uansett, jeg er uenig.

Lenke til kommentar
Ååååååååååhhh, jeg blir så irritert! Den deilige "Mad World"-låta til Gary Jules, som jeg alltid vil forbinde med Donnie Darko, blir jo helt ødelagt og oppbrukt når den sendes med den hersens GoW-traileren annethvert minutt på TV! :(

7473049[/snapback]

 

Låta brukes også litt i den nye Halo 3 traileren :D Hvis du lurte ...

Lenke til kommentar

Ja da var Borat sett, og jeg fikk desverre rett i mine antagelser om at filmen var dårlig.

Greit, denne Borat fikk meg til å trekke på smilebånde nå og da, men i det store og helle ga ikke denne filmen meg mer en litt kjøtt på beina når jeg skal motargumentere venner og kjente som forguder denne filmen.

Selv om jeg kan akseptere at folk synes denne filmen er morsom (noe veldig mange tydligvis synes) må jeg si at jeg finner det litt pussig.

 

En ting angående filmen Borat. Har filmen ramlet av IMDb's 250 liste. eller har den aldri vert der? Ifølge twofifty.org ligger den på 166. plass.

Lenke til kommentar
Ååååååååååhhh, jeg blir så irritert! Den deilige "Mad World"-låta til Gary Jules, som jeg alltid vil forbinde med Donnie Darko, blir jo helt ødelagt og oppbrukt når den sendes med den hersens GoW-traileren annethvert minutt på TV! :(

7473049[/snapback]

 

Låta brukes også litt i den nye Halo 3 traileren :D Hvis du lurte ...

7473129[/snapback]

 

Virkelig? Link? Jeg har sett den Halo 3 TV-AD'en, men der var det ingen Mad World. Sikker på at du ikke bare blander? :hmm:

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=axmQuxfvwBo...related&search= <- musikken må være fiksa på i ettertid av en privatperson. Virker litt spesielt at to trailere har den samme musikken når de i tillegg blir sendt på samme tidspunkt.

 

Hr. Jenssen: Ja er noe enig. Virker som det er den nye landeplagen blant nerdene. Den var jo ganske mye spilt da Donnie Darko kom ut, men det ser ut til å ha tatt av helt nå.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...