Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei hei! Noen som kan anbefale en film som ligner på Titanic, Poseidon og/eller Ghost Ship? Eller noe lignende?

 

takk!

Må det være på et skip? De filmene er totalt forskjellige. Den eneste tingen de har til felles er at de er på et skip.

 

Poseidon og Titanic, eneste de har tilfelles er at skipet krasjer. Og det er akkurat den type film jeg er ute etter :)

En film der du får gåsehud.

 

L4r5 hva heter originalen?

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
Når man kan finne stumfilm fra 1927 på nett, da bør du nok kunne finne The Poseidon Adventure fra 1972 ;)

 

Angående stumfilm, bør man se Metropolis (av Fritz Lang) med eller uten kommentar?

Metropolis er fra 1927? brukte de å lage like gode filmer i disse årene?

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Har ikke sett noe film som er laget før 1942 (Casablanca), men har Gone With The Wind i hyllen (1939), som skal sees snarlig.

 

Metropolis (1927), M (1931), Nosferatu (1922), Dr. Caligari (1920) og Frankenstein (1931) er eksempler på gamle og (relativt) velkjente filmer, med et ekstremt bra omdømme.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Gone with the Wind ftl :p

 

Så Indiana Jones idag, og fant ut at jeg hadde sett den før. Synes den var litt overhypa og det var flere ting som kan sette fingeren på hvis man er på kikk etter urealistiske. Men funker fint som lett underholdning i en og en halv time. Jeg får vel sett de neste snart også.

 

Dessuten finnes det ikke bedre stumfilmer enn Chaplin :D

Lenke til kommentar
Så Indiana Jones idag, og fant ut at jeg hadde sett den før. Synes den var litt overhypa og det var flere ting som kan sette fingeren på hvis man er på kikk etter urealistiske. Men funker fint som lett underholdning i en og en halv time. Jeg får vel sett de neste snart også.

 

 

Hvem i all verden ser på Indiana Jones og leter etter realisme? Det skal være eventyr, realisme er fysj. Men gjerne litt troverdig eventyr.

Lenke til kommentar

Joda, jeg sa jo at HVIS man leter. Jeg var i eventyrmodus og synes fortsatt at den var litt overhypa. Ikke så ekstremt god som en 16. plass på IMDB's liste vil si.

Men at han sitter oppå en Ubåt som er i krigsfarvann og ubåten ikke går under vann en eneste gang var litt vel fantastisk og eventyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...