Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett lite spørsmål angående Frank Miller's 300. Jeg leste tegneserien for første gang, og den var veldig god. Den var dog litt kort. Lurer på hvordan de få replikkene + scenene i filmen kan gjøres om til en fullverdig film. Hva mener  andre som har lest den?

7462087[/snapback]

Nå er jo tegneserien bare utspringet til filmen da. Memento er løselig basert på novellen Memento Mori. Det er ALDRI noe problem å lage en god film utifra noe, uansett hvor lite det er - så lenge du har rett mang til å gjøre jobben. :)

7463146[/snapback]

De klarte jo å lage Pirates of the Caribbean som er basert på en av attraksjonene i Disney Land da er jo det meste mulig :)

Et godt poeng som jeg kom på når jeg så POC2, som fremdeles er jævlig underholdene for å si det pent...

Lenke til kommentar

Med tanke på det synes jeg det er veldig mye talent som går inn i de filmene. Jack Sparrow er jo en av de mest populære karakterene noensinne, spesielt innenfor komedie-sjangeren. Humoren baserer seg jo også på rein fantasi, det er jo for det meste enkeltsituasjoner, ikke noen spesiell rød tråd gjennom komedien, og det krever ganske mye av manusforfatterne det også tenker jeg.

EDIT: Mener altså at sånn komedie er blitt gjort så mye før at det er en prestasjon å få til morsomme situasjoner.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Akkurat sett Clerks for første gang, kjøpte jubileumsutgåva, imponerande å lage ein så god film med så lite budsjett. Rett og slett ein genial film.

Sitter og ser på filmen med nye kommentarer, mest småprat, men veldig artig. Bør eg kjøpe Clerks 2? Den kan vel neppe overgå denne, men ein god film takkar eg ikkje nei til.

Lenke til kommentar

Inland Empire på metacritic.

Inland Empire may be the most aggressively surreal feature film ever released to movie theaters in this country, and it's possibly close to the movie David Lynch carries around in his head.

One of the few films I've seen this year that deserves to be called art. Dark as pitch, as noir, as hate, by turns beautiful and ugly, funny and horrifying, the film is also as cracked as Mad magazine, though generally more difficult to parse.

My advice, in the face of such hallucinatory brilliance, is that you hang on.
Lenke til kommentar
Akkurat sett Clerks for første gang, kjøpte jubileumsutgåva, imponerande å lage ein så god film med så lite budsjett. Rett og slett ein genial film.

Sitter og ser på filmen med nye kommentarer, mest småprat, men veldig artig. Bør eg kjøpe Clerks 2? Den kan vel neppe overgå denne, men ein god film takkar eg ikkje nei til.

7465294[/snapback]

Du vil kanskje ikke tro det, men toern var veldig tett opptil enern. Ikke helt der, men ganske nært. Var veeeldig skeptisk før jeg så den, da enern er en av de beste filmene noensinne, men all skepsis ble satt til side ;)

Lenke til kommentar
Så nettop American Pie The naked mile, vi flirte konstant. Sitter med en kompis som har den sykeste latteren ever though.

Utrolig bra film, kan ikke helt bestemme meg om det er den beste AP filmen

7465984[/snapback]

Vil si den er blant de dårligste av American Pie filmene jeg... Det eneste som trekker den opp er alle nakne kvinnfolk :) Jeg synes de to første var de beste, savner Steve Stiffler med oppførselen sin og alle kommentarene sine :D

Lenke til kommentar
Så nettop American Pie The naked mile, vi flirte konstant. Sitter med en kompis som har den sykeste latteren ever though.

7465984[/snapback]

Vil si den er blant de dårligste av American Pie filmene jeg... Det eneste som trekker den opp er alle nakne kvinnfolk :) Jeg synes de to første var de beste, savner Steve Stiffler med oppførselen sin og alle kommentarene sine :D

7466018[/snapback]

Samme her. Den var ufattelig dårlig! Skjønner ikke hva filmskaperne har tenkt på !

... eller jo... sex....

Lenke til kommentar

Kanskje regissøren tenkte på sex, produksjonsselskapet tenkte nok på penger når de satte igang.

Det holdt med tre filmer for meg, spesielt når de ikke har med skuespillerene fra de tre første med et unntak av Eugene Levy. Eneste positive jeg kan se med de to siste filmene er jo at Chris Klein ikke er med...

Lenke til kommentar

Anbefal meg en film.

1000 kroner igjen til filmer, ca.

Rammebetingelser: Hvis jeg har hørt om den, men jeg ikke har den på DVD så er det sikkert en grunn til det. Gi meg noe ukjent. Den kan gjerne være kunstnerisk, gjerne være lett og underholdende. Jeg er åpen for alt.

Følg gjerne opp med en link til imdb. Jeg kjøper veldig sjelden filmer til over 100 kroner, sånn apropos, og min primære nettbutikk er play.com

Lenke til kommentar

7465984[/snapback]

7466018[/snapback]

Lenge siden jeg har sett de andre, men syntes den var sinnsykt artig. Kan hende det var våres utrolige barnslige humor som slo til :innocent: men likte filmen, dvergene aka "the little people". Genialt :D

Må nesten se de andre nå, får gå ned i DVD hylla å finne de fram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...