Dotten Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Som Dagbladet skrev: Det er nok ikke mange over 16 år som kommer til å få noe utbytte av denne filmen, men til gjengjeld vil nok de under 16 år nyte den stort. En beskrivelse som passet til Spawn på 90-tallet. Av og til blir man lettere sjokkert over hvilket søppel man kunne like som ung. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vel vel, unge Dotten. Jeg så Spawn da jeg var 13 år. Mitt liv ble ødelagt den dagen, for å si det sånn! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Spawn filmen suger bigtime. Spawn Animated derimot er slett ikke så værst. Var ihvertfall ikke det for 7 - 8 år siden når jeg så de. Kanskje best å la være å se de igjen, så ikke inntrykket mitt blir helt ødelagt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Vel vel, unge Dotten. Jeg så Spawn da jeg var 13 år. Mitt liv ble ødelagt den dagen, for å si det sånn! Jeg var 18 Det var den tiden jeg fortsatt gledet meg over nyheten om at det ville komme en Superman Lives film og drømte om at Spider-Man ville bli virkelig, spesielt når jeg så de "fantastiske" effektene i Spawn. Supermannfilmen kom aldri, noe som var like greit da den inneholdt gigantisk edderkopp, Brainiac (med sin homofile Chewbaccalignende sidekick) i kamp mot to isbjørn (hvor en unnslipper, for å unngå å tirre på seg dyrevernsorganisasjoner) og ikke minst en Supermann uten drakt og uten evnen til å kunne fly. Peters laget i stedet Wild Wild West (som hadde sin egen gigantiske edderkopp). Detter er en film på linje med Life Socks og Captain America når det kommer til crappyness Men jeg fikk heldigvis Spider-Man. Takktakk Raimi. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Etter å ha fulgt tegneserien av spawn siden begynnelsen hadde jeg store forhåpninger til filmen. Ikke EN av forhåpningene mine ble innfridd. Snakk om makkverk. Tror jeg var 16 da jeg så den... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Men det er nok sant som enkelte sier, at man har et litt annet syn på filmene nå enn når man så dem "i sin ungdom". Personlig så sitter jeg og ser på Species. Det er en film jeg ikke har sett siden den hadde premiere på kino. Litt artig å se sånt noen år senere Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ekkel film. De nevner den til og med i pensum i filmvitenskap når det gjelder å ha ekle monstre som vekker avsky hos seeren. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Surf Ninjas var jo favorittfilmen min fra jeg var 8 til kanskje 11 år. Nå kan jeg ikke engang se den for nostalgiens skyld. Jeg husker faktisk at jeg selv som 8-åring oppdaget rimelig mange crappy elementer (jeg var egentlig en ganske kritisk unge), men det betød liksom ikke så mye (kanskje jeg ikke var så kritisk likevel, sånn på en annen side). Endret 23. oktober 2007 av athorb Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ekkel film. De nevner den til og med i pensum i filmvitenskap når det gjelder å ha ekle monstre som vekker avsky hos seeren. Husker den var utrolig ekkel når jeg så den på kino for gud vet hvor mange år siden. Nå synes jeg ikke den var så ille faktisk. Kanskje jeg er blitt herdet? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Du har blitt eldre Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det spørs hva man blir vant til opp gjennom årene. Nå er det lenge siden jeg har sett filmen, kanskje jeg ville syns den var barnemat etter inntoget til scat? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg så species bare fordi Natasha Henstridge har så deilige pupper, jeg. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Men det er nok sant som enkelte sier, at man har et litt annet syn på filmene nå enn når man så dem "i sin ungdom". Personlig så sitter jeg og ser på Species. Det er en film jeg ikke har sett siden den hadde premiere på kino. Litt artig å se sånt noen år senere Kan vel nevnes at det nok heller var promillen fremfor ungdommeligheten min som nok spilte inn. I den perioden så jeg stort sett kun film på torsdag, fredag og lørdag. Noe som også var de faste festdagene på den tiden der, hvor promillen kom torsdag klokken 1700 og forsvant søndag klokken 1200. Så filmer sett i den perioden av livet har jeg vel et heller forvridd syn på. Å se Eraser på kino med promille (og medsmuglet pizza) i KP1 var en fantastisk opplevelse. Men jeg tør aldri se den filmen der igjen fordi jeg ikke ønsker å ødelegge minnene. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hvordan vi klarte (eller hva som var poenget bak) å smugle med seg øl og pizza inn i kinoen på formiddagen. Vi var fire stk. som hadde hele KP1 for oss selv (såvidt jeg husker, men igjen ganske groggy hukommelse av naturlige grunner). Jeg burde vel skamme meg, men enkelte idiotiske ting gjør vi vel alle i ungdommen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Enig med dotten, det blir som å spille gamle C64-spill man elsket som liten, pånytt som voksen på PC-emulator. Knuser alle de gamle illusjonene om hvor fett spillet var og hvor mange timer du spilte det, når du ser hvor bedritent det ser ut og hvor lite gameplay som faktisk er der sammenlignet med dagens spill som fokuserer mere på en story enn bare action. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Herregud, for en genial plan. Jeg skal se om jeg får folk på skolen med på å smugle inn pils og se Shoot 'Em Up. Det kommer til å bli, om jeg får bruke et ord roommaten min bruker for ofte, ballefett. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg burde vel skamme meg, men enkelte idiotiske ting gjør vi vel alle i ungdommen Hvis DET var noe av de verre tingene du gjorde i ungdommen så tror jeg ikke du var så ille. Men du har rett. Noen gangerså er minnene verd mye mer enn selve filmopplevelsen. Ofte kan noe av stemningen komme fra selve opplevelsen. Man GJØR noe SAMMEN. Det er felleskapet som skaper opplevelsen. Ikke bare selve filmen. Husker jeg syklet fra der jeg bodde som var nesten på grensen til Porsgrunn og helt inn til Skien for å se Species med kameratene mine. Jeg satt og tygde på sugerøret mitt gjennom hele filmen, men ingen ville innrømme at de ble skremt. Sånn sett så er det litt koselig å se filmen igjen. Det vekker minner... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg burde vel skamme meg, men enkelte idiotiske ting gjør vi vel alle i ungdommen Hvis DET var noe av de verre tingene du gjorde i ungdommen så tror jeg ikke du var så ille. Enkelte ting egner seg ikke på nett, for da blir google min fiende fremfor gode venn Men du har rett. Noen gangerså er minnene verd mye mer enn selve filmopplevelsen. Ofte kan noe av stemningen komme fra selve opplevelsen. Man GJØR noe SAMMEN. Det er felleskapet som skaper opplevelsen. Ikke bare selve filmen. Husker jeg syklet fra der jeg bodde som var nesten på grensen til Porsgrunn og helt inn til Skien for å se Species med kameratene mine. Jeg satt og tygde på sugerøret mitt gjennom hele filmen, men ingen ville innrømme at de ble skremt. Minnene filmen Mrs. Doubtfire ga meg gjør at den filmen er en av tidenes filmprestasjoner. Kubrick og co. kan bare gå å legge seg. Greit nok, det er kun tilfeldigheter og omstendigheter som gjør at det ble nettopp den filmen som er en av mine favoritter og som får både tårer og latter til å komme frem, men så er det jo også hva film handler om. Hvordan de blir en medvirkende faktor til å gi en større opplevelse og en minnerik hendelse Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja det er nettopp DET film handler om... Å skape enn minnerik opplevelse. Sånn sett så er det mange på top100-lista på IMDB som feiler meg stort i forhold til andre som ikke er på lista Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Fønix kino i kristiansand må være Norges beste kino. De salene med stress less er helt syke. Hadde problemer med med å holde meg våken under Eastern Promises, og det var ikke pågrunn av filmen. Vincent Cassel spiller forøvrig fantastisk bra i den. Elsker det sleske kjekk-stygge utseende hans Endret 23. oktober 2007 av FrenChie Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 For å pirke litt: Fredrikstad Kino har blitt årets kino 6 år på rad eller noe. Med mindre a) jeg husker feil b) lokalavisa farer med løgn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå