Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det moral filmen preker? Du spør så jævlig rart. Men nei det vil jeg ikke si. Det er en homage til exploitation filmene. Moral er ikke akkurat noe man ser etter i slike filmer. Poenget til filmen... Kan du nevne noen filmer som har et poeng? Er det så viktig at filmer har et poeng? Jeg ser folk spør etter slikt hele tiden, men jeg fortstår aldri hva de vil fram til.

Lenke til kommentar
Er det moral filmen preker? Du spør så jævlig rart. Men nei det vil jeg ikke si. Det er en homage til exploitation filmene. Moral er ikke akkurat noe man ser etter i slike filmer. Poenget til filmen... Kan du nevne noen filmer som har et poeng? Er det så viktig at filmer har et poeng? Jeg ser folk spør etter slikt hele tiden, men jeg fortstår aldri hva de vil fram til.

De fleste gode filmer vil noe mer enn å bare underholde, se f.eks på Rashômon.

Et eksempel på dette kan være The Rashomon effect;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

The Rashomon effect is the effect of the subjectivity of perception on recollection, by which observers of an event are able to produce substantially different but equally plausible accounts of it. (wiki)

Jeg vil si at Death Proof ikke har noe konkret poeng.

cun: Takk for boktipset. (ja jeg vet det ikke var rettet til meg, men jeg bestilte den uansett ;)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å se en film hvis det ikke er et poeng eller moral? Blir som å se lysbilder helt uavhengig av hverandre.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å se en film hvis det ikke er et poeng eller moral? Blir som å se lysbilder helt uavhengig av hverandre.

Underholdning og tilfredsstillelse?

Lenke til kommentar
Underholdning og tilfredsstillelse?

Hva var poenget med at Stuntman mike drepte alle disse jentene? Hvorfor akuratt dem? Den andre historien, hva har den med og gjøre med den andre? Er det før eller etter, han manglet jo arret på den siste scenen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det kan du seriøst ikke mene. Tror du virkelig at de fleste filmer som blir laget i dag har en moral?

Film er underholdning, ikke nødvendigvis undervisning.

Lenke til kommentar
Det kan du seriøst ikke mene. Tror du virkelig at de fleste filmer som blir laget i dag har en moral?

Det er sant, men de filmene som virkelig sitter er som regel de som har noe mer å tilføye enn "bare" underholdning.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det jeg mener. Les hva jeg skriver. Et poeng.

Hva var poenget i Pulp Fiction? Mulig det var noe, men jeg forstod det ikke. Likevel er det en av favorittene mine, mye på grunn av de geniale replikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...