wewwen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Death Proof! Jeg så denne filmen i kveld, for å være ærlig så skjønte jeg ikke dritten? Er det moral filmen preker? eller hadde den et poeng? Noen som har lyst å forklare? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er det moral filmen preker? Du spør så jævlig rart. Men nei det vil jeg ikke si. Det er en homage til exploitation filmene. Moral er ikke akkurat noe man ser etter i slike filmer. Poenget til filmen... Kan du nevne noen filmer som har et poeng? Er det så viktig at filmer har et poeng? Jeg ser folk spør etter slikt hele tiden, men jeg fortstår aldri hva de vil fram til. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Er det moral filmen preker? Du spør så jævlig rart. Men nei det vil jeg ikke si. Det er en homage til exploitation filmene. Moral er ikke akkurat noe man ser etter i slike filmer. Poenget til filmen... Kan du nevne noen filmer som har et poeng? Er det så viktig at filmer har et poeng? Jeg ser folk spør etter slikt hele tiden, men jeg fortstår aldri hva de vil fram til. De fleste gode filmer vil noe mer enn å bare underholde, se f.eks på Rashômon. Et eksempel på dette kan være The Rashomon effect; Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor The Rashomon effect is the effect of the subjectivity of perception on recollection, by which observers of an event are able to produce substantially different but equally plausible accounts of it. (wiki) Jeg vil si at Death Proof ikke har noe konkret poeng. cun: Takk for boktipset. (ja jeg vet det ikke var rettet til meg, men jeg bestilte den uansett Endret 21. oktober 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Aldri sett Rashomon, og er nok mange år til jeg gidder å se den. Har du ett eksempel fra en Hollywood film som har tjent litt peng? (Føler de fleste "Hva er filmens poeng" folka snakker om Hollywood filmer). Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg anbefaler alle til å se Die Hard filmene! Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg anbefaler alle til å se Die Hard filmene! Skal bestille de på bokklubben nå. Men er det lurt å skaffe seg 3'ern å se den før 4'ern? De har ikke 3'ern på bokklubben nemlig. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg anbefaler alle til å se Die Hard filmene! Die Hard? Aldri hørt om... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Alle filmene fungerer hver for seg, men man får mer glede ut av personligheten og kommentarene til McClane hvis man ser forgjengerne først. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ja, du bør se de i rekkefølge Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Alle filmene fungerer hver for seg, men man får mer glede ut av personligheten og kommentarene til McClane hvis man ser forgjengerne først. Ok. Får se om jeg finner den en plass da. EDIT: Skriveleif Endret 21. oktober 2007 av Movieheart Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er det moral filmen preker? Du spør så jævlig rart. Men nei det vil jeg ikke si. Det er en homage til exploitation filmene. Moral er ikke akkurat noe man ser etter i slike filmer. Poenget til filmen... Kan du nevne noen filmer som har et poeng? Er det så viktig at filmer har et poeng? Jeg ser folk spør etter slikt hele tiden, men jeg fortstår aldri hva de vil fram til. Hva er vitsen med å se en film hvis det ikke er et poeng eller moral? Blir som å se lysbilder helt uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det at Death Proof ikke har noe moral eller poeng plager meg ikke noe særlig.Liker filmen allikavel jeg Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er det moral filmen preker? Du spør så jævlig rart. Men nei det vil jeg ikke si. Det er en homage til exploitation filmene. Moral er ikke akkurat noe man ser etter i slike filmer. Poenget til filmen... Kan du nevne noen filmer som har et poeng? Er det så viktig at filmer har et poeng? Jeg ser folk spør etter slikt hele tiden, men jeg fortstår aldri hva de vil fram til. Hva er vitsen med å se en film hvis det ikke er et poeng eller moral? Blir som å se lysbilder helt uavhengig av hverandre. Underholdning og tilfredsstillelse? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Underholdning og tilfredsstillelse? Hva var poenget med at Stuntman mike drepte alle disse jentene? Hvorfor akuratt dem? Den andre historien, hva har den med og gjøre med den andre? Er det før eller etter, han manglet jo arret på den siste scenen.. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Poenget med Death Proof er vel ganske enkelt at den er en eneste stor filmreferanse? (Ikke at jeg har sett den, men det er jo slik filmene til QT pleier å være, denne tydeligvis i enda større grad) I tillegg til at den skal underholde, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er det moral filmen preker? Du spør så jævlig rart. Men nei det vil jeg ikke si. Det er en homage til exploitation filmene. Moral er ikke akkurat noe man ser etter i slike filmer. Poenget til filmen... Kan du nevne noen filmer som har et poeng? Er det så viktig at filmer har et poeng? Jeg ser folk spør etter slikt hele tiden, men jeg fortstår aldri hva de vil fram til. Hva er vitsen med å se en film hvis det ikke er et poeng eller moral? Blir som å se lysbilder helt uavhengig av hverandre. Det kan du seriøst ikke mene. Tror du virkelig at de fleste filmer som blir laget i dag har en moral? Film er underholdning, ikke nødvendigvis undervisning. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det kan du seriøst ikke mene. Tror du virkelig at de fleste filmer som blir laget i dag har en moral? Film er underholdning, ikke nødvendigvis undervisning. Det er sant, men de filmene som virkelig sitter er som regel de som har noe mer å tilføye enn "bare" underholdning. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det kan du seriøst ikke mene. Tror du virkelig at de fleste filmer som blir laget i dag har en moral? Film er underholdning, ikke nødvendigvis undervisning. Nei, det er ikke det jeg mener. Les hva jeg skriver. Et poeng. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Det kan du seriøst ikke mene. Tror du virkelig at de fleste filmer som blir laget i dag har en moral? Film er underholdning, ikke nødvendigvis undervisning. Nei, det er ikke det jeg mener. Les hva jeg skriver. Et poeng. Hva var poenget i Pulp Fiction? Mulig det var noe, men jeg forstod det ikke. Likevel er det en av favorittene mine, mye på grunn av de geniale replikkene. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Moralen i Pulp Fiction? Ikke kødd med Butch. Ikke med Marsellus heller. Og bruk sikring på pistolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå