Mojo Pin Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hørt mange som sier at den siste scena på re-maken (2003) er ekte. Er det bare tull? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hørt mange som sier at den siste scena på re-maken (2003) er ekte. Er det bare tull? Bare tull. Filmene er 'based on a true story' pga Ed Gein. Les om han på wikipedia så finner du ca. 2-3 små ting som er felles med han og Leatherface. That's it. Å kalle det for "Based on a true story" er egentlig ganske drøyt, fordi det er så lite av historien som er fra virkeligheten. Endret 20. oktober 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 På de norske coverne står det vel "Inspirert av en sann historie" - ikke "Basert på.." Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Finnes det noen gode bøker om film på bokklubben.no? Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe noen bøker om film hvis jeg skaffer meg et slikt gavekort der. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Usj, så nettop Smokin' Aces og må si jeg ble veldig skuffet. Hadde fått for meg at dette var en av de bedre actionfilmene, men nei. Bør gjøre litt mer research for jeg kjøper film neste gang ass Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvordan er den russiske Nightwatch? Vurderer å bestille fra bokkklubben. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvordan er den russiske Nightwatch? Vurderer å bestille fra bokkklubben. Matrix møter Buffy. Jeg synes den filmen er helt grei, god underholdning. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Så Texas Chainsaw Masaccre, var veldig god til og være så gammel. Hvordan er de andre i serien? Har sett beginning og likte den ganske godt. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) The Beginning er en oppfølger til remaken. Og er dermed ikke en oppfølger til den orginale serien. Men den orignale fra 74 er the real shit, alt annet suger i forhold. Den er mesterverket. Hvis du likte The Beginning, som er en drittfilm, så liker du nok remaken. Men du vil nok ikke like oppfølgerne til den orignale, ingen gjør det. Hvordan er den russiske Nightwatch? Vurderer å bestille fra bokkklubben. Matrix møter Buffy. Jeg synes den filmen er helt grei, god underholdning. Buffy? What? Night Watch er en veldig tøff film som ikke har noe med tragiske Buffy å gjøre. Den er en veldig godt gjennomført vampyrfilm som har en helt unik stil. Veldig spennende hvis du er smålei av Hollywood. Endret 20. oktober 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg syns The Texas Chainsaw Massacre 2 var nokså underholdende, til tross for at den har en helt annen stil enn forgjengeren. Den er mer komisk og parodisk, men er verdt å få med seg. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Så dere foreslår at jeg kjøper Re-Maken og TCM 2? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Ja, det kan du godt gjøre. Fikk lyst til å kjøpe The Beginning i går for 50,- (100,- for to), men jeg avstod fra fristelsen. Skal vel se den, ettersom jeg likte remaken ganske godt. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Så foressten Sublime også idag og lurte på om noen kunne forklare meg den. Satt bare igjen med et ? i trynet Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Noen som vet om denne boken er verdt å bruke 200 kroner av et gavekort på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Noen som vet om denne boken er verdt å bruke 200 kroner av et gavekort på? Tja, det er mange slike bøker. Jeg har fått det for meg at dette er gralen og bestilte derfor den. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Noen som vet om denne boken er verdt å bruke 200 kroner av et gavekort på? Tja, det er mange slike bøker. Jeg har fått det for meg at dette er gralen og bestilte derfor den. Ok. Får se om jeg bestiller noen av dem. Klarer ikke å bestemme meg for hvilke filmer jeg skal velge. Har litt lyst til å skaffe meg Star Wars filmene, men klarer ikke å finne de. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 De to bøkene tar ikke for seg det samme materialet. Den førstnevnte tar for seg historie, mens den andre går tettere inn på selve filmkunsten. Bordwell og Thompsons Film history - an introduction kan vel anbefales mer enn den "lettere" historieboka vi ser der. En annen seriøs, men fremdeles lettfattelig bok er Introduksjon til film av blant andre Stig Kulset. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 De to bøkene tar ikke for seg det samme materialet. Den førstnevnte tar for seg historie, mens den andre går tettere inn på selve filmkunsten. Bordwell og Thompsons Film history - an introduction kan vel anbefales mer enn den "lettere" historieboka vi ser der. En annen seriøs, men fremdeles lettfattelig bok er Introduksjon til film av blant andre Stig Kulset. Jeg er vell egentlig ute etter en bok som omhandler historie. Sånn som den jeg linket til først. Film history - an introduction synes jeg så litt for tung ut kanskje. Likte heller den første. Jeg er ikke ute etter så veldig mye til å begynne med. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg ville heller gått for Introduksjon til film : historie, teori og analyse. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Jeg ville heller gått for Introduksjon til film : historie, teori og analyse. Så spennende ut den ja. Jeg tenkte ikke helt på filmanalyse og sånt da, men kan være interresant å lese om det også. Takk for tipst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå