Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Superman: Man Of Steel er vist ikke lagt på hylla allikevel, selv med Justice League på vei.

 

VOICES FROM KRYPTON: There are so many rumors on the Internet, including that Bryan Singer’s Man of Steel is not happening. Is that film still on the table?

 

GREGORY NOVECK: Oh, yeah, absolutely.

 

VOICES FROM KRYPTON: Well, the word is that it’s been put on “indefinite hold” because of Justice League.

 

GREGORY NOVECK: That’s not true. The reason that Justice League is powering forward first is because the script came in and it was phenomenal.

 

VOICES FROM KRYPTON: It’s really that good?

 

GREGORY NOVECK: It is, and that very rarely happens in Hollywood on a movie of this scale, and when it does you have no choice but to say, “We’d better catch lightning in a bottle and go!” All of a sudden, six months later, who knows what’s going to happen? You want to hold on to those writers, you’ve got massive interest from directors, you land someone like George Miller, so you go. And in the middle of it all, you’ve got Bryan going off to make another movie, which was a passion project of his. When he comes back, we’ll dive right in to Man of Steel. We’re scripting and it’s going to happen. We’re not going to make it until the script is great, but we’ll get there one way or the other and it’s not going to take nine years.

 

VOICES FROM KRYPTON: I think Bryan has said this himself, but the difference between Superman Returns and Man of Steel needs to be the difference between Star Trek: The Motion Picture and Wrath of Khan.

 

GREGORY NOVECK: I think that’s accurate, absolutely. But I think what Superman Returns did was that, at the very least, it brought the character back to the forefront and got people talking about him. The thing with Batman is that Batman will always be cool because he’s an iteration of your Id. He a cool, dark character who has the cool toys, has no remorse and yet there’s a moral line that he won’t cross. Plus he’s got a great, tragic back story. You never have to worry about Batman going out of style because of those elements. With Superman there’s always that thing that he’s not cool anymore, he’s got the blue suit and the red cape and he’s such a product of his era. How do you update it? But I think one of the things that Bryan was really successful at conveying in the movie, is that you don’t need to update that. It’s iconography that’s so universal at this point, that you just have to maintain it. Now does that mean you can have a more action-packed story and play up the relationships? Of course, but it doesn’t mean let’s have Versace design the cape.

 

Så da har de en prisvinnende og god regissør, de har WETA til å lage effektene (LOTR folka), produsenter som alle er innen "topp ti" og angivelig et manus som er fantastisk (i følge flere kilder). Da er det bare skuespillerne som mangler (som nevnt er det et uttall med rykter). Kommer det et lovende cast så er jeg offisielt meget hypet for Justice League. Stort budsjett har den også, så det kan bli en skikkelig sommer-action.

Lenke til kommentar

 

Stiller meg likegyldig, da Spider-Man 3 var lite god. (fantastiske effekter, that's it)

 

 

Når kommer grindhouse på norsk dvd?

 

Den har komt, så den på 7/11 i sentrum, Death Proof (unrated/extended). Mulig det kun er for leie, jeg ikke helt sikker.

 

Jeg har ikke annet å si enn; kom dere på kino og se Eastern Promises. (skriver en anmeldelse i morgen)

 

Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar
Når kommer grindhouse på norsk dvd?

Death Proof kommer på kjøpefilm 14/11. Planet Terror kommer på nyåret regner jeg med, men vet ikke når.

 

Det er ikke Grindhouse, det er kun Death Proof. Grindhouse er begge filmene Planet Terror/Death Proof med trailere inne i mellom og den er ikke annonsert ennå...

Lenke til kommentar

Var på kino og såg Eastern Promises i dag.

Trur eg må sjå den en gang til, om enn ikkje med engang, så etterkvart. Ikkje heilt sikker på korleis eg stiller meg til den enda. På en måte syns eg den var herlig, men så er det enkelte ting som kanskje kunne vore gjort litt annaleis. Må nok sjå den igjen for å bestemme meg..

 

Andre som har sett den?

 

Forresten så er det lite lurt å ta fag som omhandlar film, for i staden for å nyte filmen så blir eg sittande å sjå på klippinga, fargane, musikken, lydane og alt mulig anna lurt.. ;)

 

Edit: På den andre sida kan det vere veldig spennande, men det spørs virkelig på kven ein har som forelesar. Mandag var heilt fantastisk med to forelesningar av ein fantastisk dyktig fyr, men nokre av dei tidligare forelesarane som ikkje er så mykje og skryte av. Og spes ikkje når dei brukar sine eigne sjølutleverande dokumentarfilmar, som er så utleverande at det nesten ikkje er mulig å sjå på foreleser etterpå.. hehe.. ;)

Endret av archanios
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Jeg går på filmvitenskap og har ingen problemer med å drømme meg vekk i filmenes verden :shrug:

Seconded. Anbefaler folk å ta fag som omhandler film. Kjempespennende saker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Forresten så er det lite lurt å ta fag som omhandlar film, for i staden for å nyte filmen så blir eg sittande å sjå på klippinga, fargane, musikken, lydane og alt mulig anna lurt.. ;)

Jeg går på filmvitenskap og har ingen problemer med å drømme meg vekk i filmenes verden :shrug:

 

Det sliter jeg litt med. Tror folk er forskjellige på den måten. Det er enklest for meg å leve meg inn i filmer jeg har sett før, for da har jeg allerede småanalysert den for meg selv, men da er igjen overraskelsesmomentene borte. Litt kjipt, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Andre enn meg som gleder seg enormt til "The Golden Compass"? har lest triologien. på norsk vel og merke, og en filmatisering virker bare for godt til å være sant. Historien filmen tar utgangspunkt i er bare helt fantastisk, og om de gjør dette bra kan det bli en riktig så god opplevelse. Så får man bare håpe at den unge skuespilleren som spiller Lyra ikke ødelegger filmen totalt, eller andre skuespillere for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...