Coffey Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Når vi nevner American Pie, er bare litt nysgjerrige på HVEM av filmene dere faktisk syntes er best? Jeg mener nå eneren. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Når vi nevner American Pie, er bare litt nysgjerrige på HVEM av filmene dere faktisk syntes er best? Jeg mener nå eneren. HVILKEN. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 På min dialekt skriver/og sier jeg HVEM, ok? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Finnes ingen dialekt i Norge som bruker 'hvem' i stedet for 'hvilken'. Det er bare en gjeng med folk som ikke klarer/gidder å lære seg forskjellen. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Finnes ingen dialekt i Norge som bruker 'hvem' i stedet for 'hvilken'. Det er bare en gjeng med folk som ikke klarer/gidder å lære seg forskjellen. Og hvor bor du? Kom til Siljan, så skal du se hvor mange som sier hvilken Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kilde på at det virkelig er korrekt i din dialekt? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Kilde på at det virkelig er korrekt i din dialekt? Har nok ingen kilder nei. Men de fleste med Grenlandsdialekten sier HVEM, det gjør ihvertfall alle jeg kjenner som er 100 % Siljanske. Men er ikke det akkurat det samme? Skal jeg begynne å klage hver gang noen skriver ikkje? Det her er ikke en språktråd, det er en filmtråd. Og jeg spør: Hvem American Pie syns folket er best? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 vel da virker det som de fleste på Grenland som har tale feil. man skal vel heller ikke skrive på dialekt på forumet, er vel Bokmål eller Nynorsk only Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Dette blir tull "Ikkje" er nynorsk, det finnes ikke noe forbud mot å skrive nynorsk her på forumet Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Skal man kjøpe en film til 9,- på cdon.com, så sørg i alle fall for at det er Office Space. Et supertilbud på en grei film. Filmen er ikke grei, den er blant de 5 beste komediene som har kommet ut de siste 25 årene. Koffeinkanin: Hvem er feil. Dialekt er noe helt annet enn grammatisk uvitenhet, og på dette forumet skriver vi bokmål. For å svare på spørsmålet ditt, så er Jason Biggs den beste American Pie-filmen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Nå diskuterer vi film og ikke dialekt i denne tråden, husk. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Når vi nevner American Pie, er bare litt nysgjerrige på HVEM av filmene dere faktisk syntes er best? Jeg mener nå eneren. Jeg velger å ikke angripe personen på grunn av feilhet i språk, fordi jeg skjønte hva han mente. For å svare på spørsmålet ditt; 2ern er hakket bedre enn 1ern. Det er to fantastiske guttekveld-filmer, blir alltid i godt humør av de to. Derfra og ned synker kvaliteten gradvis, så lista mi blir seende slik ut: 2>1>3>4>5 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Eneren for min del. Toern absolutt godkjent den også, flott underholdning begge to. Og om du har muligheten til å skaffe deg Office Space til 9,-, slå til på flekken. Den er verdt det tjuedobbelte (minst). Lenke til kommentar
Jan Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) På min dialekt skriver/og sier jeg HVEM, ok? Det finnes ingen dialekt som gjør det. Det der er 100% feil uansett hvordan du vinkler det. Eneren er best på grunn av at jeg var yngst da. Synes i grunn hele den sjangeren har tapt seg. Kanskje fordi jeg er eldre, eller at de bare blir spydd ut på løpende bånd. Endret 18. oktober 2007 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 (endret) Var sikker på at den var fra slutten av 60-tallet jeg 1971 I dag ville Peter Boyle og Klaus Kinsski hadd b-dag....hvil i fred. Endret 18. oktober 2007 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Når vi nevner American Pie, er bare litt nysgjerrige på HVEM av filmene dere faktisk syntes er best? Jeg mener nå eneren. Så faktisk igjennom alle tre filmene med noen folk i sommerferien. Og det er ingen tvil om at de bare blir verre og verre. Firern ser grufull ut. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Når vi nevner American Pie, er bare litt nysgjerrige på HVEM av filmene dere faktisk syntes er best? Jeg mener nå eneren. Jeg velger å ikke angripe personen på grunn av feilhet i språk, fordi jeg skjønte hva han mente. For å svare på spørsmålet ditt; 2ern er hakket bedre enn 1ern. Det er to fantastiske guttekveld-filmer, blir alltid i godt humør av de to. Derfra og ned synker kvaliteten gradvis, så lista mi blir seende slik ut: 2>1>3>4>5 Nja, rekkefølga mi er litt annerledes. 1 > 2 > 3 > 5 > 4. Grunnen til eneren slår de andre: Nadia. Lenke til kommentar
Moff Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 woho, da var jeg med i metropolis på filmweb .no ^^, http://metropolis.filmweb.no/ Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Nettopp sett 300. Fjorårets testoseronbombe kan man vell si om den ja. Rent visuelt er den blant de beste. Slow motion effektene var fantastiske og gav filmen en effekt som gjør 300 til 300. Men likevell mangler filmen det bitte lille ekstra for å nå opp på det øverste nivået på karakterskalaen. Jeg gir den 9/10 selv om historien ikke er den mest utspekulerte så gjør det visuelle og kampscenene opp for det. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Spider-Man 4 blir trolig laget.... men uten Sam Raimi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå