Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Extended-versjonen av Narnia-filmen fra 2005 noe å sløse penger på? Jeg synes originalen var dritt - hovedsaklig fordi den bare kuttet bort alt det fine som var å finne i boken og mini-serien (i tillegg til å inneholde mange andre elementer som drar den ned til middelmådighetens land).

 

Så jeg spør igjen: Er Extended-versjonen av Narnia-filmen fra 2005 noe å sløse penger på, for en som meg, som ikke likte den originale cut'en?

 

EDIT: Hvor lenge varer forresten extended-versjonen? Står ingen ting om det på IMDB.

 

 

Med holdninger som "dritt" og "sløse penger på", så svarer du egentlig på ditt eget spørsmål.

 

Uansett, utvidete versjonen har minimalt med endringer historiemessig.

 

Her er det som er lagt til/endret (fra R1-anmeldelsen til DVDtalk.com):

7452759[/snapback]

 

Jaja, så jeg får holde meg unna Narnia-filmen da. Kanskje jeg heller bare skal skaffe meg mini-serien i stedet.

 

Egeulf: Du er inne på noe der. Kanskje jeg er litt picky. Men jeg synes at når en film ikke bare er inspirert eller basert på en bok, men faktisk er rene filmatiseringen av boken, så skal den i det minste inneholde de viktigste elementene fra boken. LOTR gjorde dette godt, men den nye Narnia-filmen gjorde ikke det - den virket bare som en av de mange filmene som bare prøver å tjene inn penger på uvitende LOTR-film-fans.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
300 er en film jeg etter hvert har beggynt å glede meg veldig til. Filmen er dømt til å bli drittøff, og det virker som om filmen, visuellt sett kommer til å bli et kunsttverk.

7453790[/snapback]

I second that. Den nye traileren var jo helt nydelig.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres tragisk ut. Det blir det samme som når Rosenborg MÅTTE finne et kvinnelig styremedlem. Samme som det med folk av forskjellig hudfarge. Man ansetter en svart person eller en kvinne til å gjøre en jobb nettopp fordi personen er en kvinne eller mørkhudet, ikke fordi vedkommende har noen kompetanse innen akkurat den profesjonen. Å ha kvinner i hovedrollene bare fordi de er kvinner, når det finnes menn til å gjøre jobben bedre... patetisk. De angriper jo saken fra helt feil vinkel. Man skal ikke finne kvinner, og så få dem til å passe til profesjonen, men omvendt.

 

Herregud, til slutt blir James Bond kvinne. :nei:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Vil vi få flere kvinner i hovedrollene nå?

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/12/08/485458.html

 

Er jo voldsomt så diskrimineringskåte man er for tiden da. Er det virkelig et problem for norsk film at det ikke er en jevn fordelt kjønnskvotering blant hovderollene?

 

Edit; Den politiske delen av diskusjonen kan man ta i Såpeboksen.

7455227[/snapback]

Herregud, som om norsk film ikke suger nok fra før av. Jeg kan komme på 3, kanskje 4 filmer hvor en kvinne har gjort en god hovedrolle.

Lenke til kommentar

Problemet er at jo at det ikke finnes gode nok kvinnelige karakterer. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er en mannlig hovedrolle det beste i 9/10 filmer. At det går googolplex antall dyktige mannlige skuespillere for hver kvinnelige er også et lite poeng som er verdt å nevne.

 

Private Joker vs Private Benjamin

Patrick Bateman vs Rachael Newman

Superman vs Supergirl

James Bond vs Charlies Angels

 

osv osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...