Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har sett denne? Den har 8.1 så fikk lyst til å få den med meg.

Intens film. Kan anbefale Criterion sin DVD-utgivelse om den fremdeles er å få tak i.

Støttes, så den først på kino da den var ny, og har sett Criterion'en et par ganger.

Regissøren selv har også laget en amerikansk remake, The Vanishing (1993), som ikke er fullt på høyde med originalen.
<UnderstatementX10
Lenke til kommentar

Hvorfor bry seg så voldsomt om hvilken filmer som er ikke er på den lista eller hvilken filmer som faktisk er der for den sakens skyld?

Man blir ikke noe mindre interessert i film om man har sett kun 5 av filmene eller alle 250, så hvorfor bry seg om det :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg synes generelt ikke retard-rollen skal trekkes frem som en skuespillers beste. Tom Hanks i Forrest Gump, Sean Penn i I Am Sam, Hoffman i Rain Man, Daniel Day Lewis, Geoffrey Rush, Russell Crowe i A Beautiful Mind, Judy Dench i Iris, Nicholsen, Jamie Foxx og Pacino i sine respektive blinderoller - dette er alle roller som trekkes frem når en skuespillers beste skal kåres. Jeg synes det er litt kjedelig sånn, jeg foretrekker skuespill som er litt mer subtil. Russell Crowes moralske dilemma, hans personlige kamp med (eller mot?) familien, valgene han må ta, svikten han må takle i The Insider er så mye mer nyansert og forsiktig, og ikke minst mesterlig. Det er skuespill på høyt nivå, og bør trekkes frem før rollen som schitzo. Det synes jeg han fortjener.

Dustin Hoffman i rollen som gutten uten retning i The Graduate (Manndomsprøven) forblir min favoritt fra mannen, han definerer misforstått og målløs ungdom med den filmen.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
28 Weeks Later er en grei film med noen meget gode scener og noen ufattelig irriterende elementer. God underholdning med et litt tankevekkende innhold (jeg hadde et par drømmer/mareritt i samband med å ha sett den filmen).

9661754[/snapback]

Så den nettopp og som du selv nevnte var filmen av "ok" karakter. Noen imponerende scener var å finne i filmen men det som gjorde størst inntrykk på meg var den lite sparsome brutaliteten. Jeg trodde 28 days later hadde forberedt meg godt på denne men jeg var virkelig av feil oppfatning.

I begynnelsen spesielt, når hele familien blir slaktet men Robert Carlyle karakter kommer seg unna ved å forlate kona bevisst. Snakk om å vise mennesket "innerste" side når frykten slår inn og instinkte om å overleve tar over. Det gikk også kaldt nedover ryggen når han løp bortover enga med 20 infiserte mennesker rett bak seg. Jeg fant det irriterende at barna klarte å komme seg ut av sikkerhetssonen med lite anstrengelse, i tillegg til andre dumme og ulogiske hendelser men hva forventer man at en slik type film? Morsomt at man avsluttet med at viruset hadde spredt seg til europa så vi kan kanskje vente nok en oppfølger?

Alt i alt en grei "zombie"film (raseri infiserte mennesker). Synes det er mange hakk opp til Danny Boyle sin (som er himmelsk) men filmen har en god underholdningsverdi og tilfredstiller kravet man stiller til en oppfølger. Vær bare forberedt på mye blodsprut og brutalitet.

Lenke til kommentar

I går fant jeg ut hvem en av lærerne mine ligner på ! ^^ En som ligner på en prikk på Cheech marin. Kom på det når jeg så en lost episode hvor han spillte pappaen til Hugo =) Så han hadde et arr på leppa akkurat som han Phoenix ifra The Gladiator som spillte caesar, er de født med samme greie ?

Lenke til kommentar
Jeg synes generelt ikke retard-rollen skal trekkes frem som en skuespillers beste. Tom Hanks i Forrest Gump, Sean Penn i I Am Sam, Hoffman i Rain Man, Daniel Day Lewis, Geoffrey Rush, Russell Crowe i A Beautiful Mind, Judy Dench i Iris, Nicholsen, Jamie Foxx og Pacino i sine respektive blinderoller - dette er alle roller som trekkes frem når en skuespillers beste skal kåres. Jeg synes det er litt kjedelig sånn, jeg foretrekker skuespill som er litt mer subtil. Russell Crowes moralske dilemma, hans personlige kamp med (eller mot?) familien, valgene han må ta, svikten han må takle i The Insider er så mye mer nyansert og forsiktig, og ikke minst mesterlig. Det er skuespill på høyt nivå, og bør trekkes frem før rollen som schitzo. Det synes jeg han fortjener.

Dustin Hoffman i rollen som gutten uten retning i The Graduate (Manndomsprøven) forblir min favoritt fra mannen, han definerer misforstått og målløs ungdom med den filmen.

Enig. Han spiller veldig godt der. Kan jo også nevne rollen han gjør i Midnight Cowboy.

Lenke til kommentar

Jeg syns Hoffmanns tolkning av Bernie Focker er hans sterkeste prestasjon. Bare måten han utstråler varmen og ærligheten til en real Focker er bare legendarisk. :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ehehe :roll:
Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Noen her inne som har sett Satoshi Kons siste opus, Paprika?

Hvordan er den i forhold til hans mesterlige Paranoia Agent?

Så den på FFS-festivalen (eller var det Oslo Internasjonale FF :hmm: ) i fjor, interessant, og flott visuellt , men synes vel både Perfect Blue og Millennium Actress er bedre.

Lenke til kommentar

Hehe, artig lesing om Spielberg og hans syn på når det kommer til digital filming.

Other topics brought up included his working relationship with George Lucas and if Spielberg was pressured to shoot INDY 4 digitally. Spielberg said that the way he works with George is he lets George talk for an hour and then says, “No.”

He said that with a laugh. He clearly had a lot of love for Lucas, calling him his brother and partner.

His argument against digital is the picture doesn’t seem alive. He said you could sit in the front row of a digital film and see the digital artifacts and you can sit in the front row of a movie shot on film and see the chemicals in the film. The image on the screen could be a static shot of a man that never blinks, but when it’s film and it’s been through the chemical process the image is alive. You can see the chemical process after effects and even if nothing else is moving, the film has a life.

So he said he’s still the only filmmaker that cuts on a Movieola, cuts on film, and he’ll be the last person in the world to make a live action movie shot digitally.

I tillegg kunne Spielberg informere om at Transformers 2 ville man satse på å gjøre ferdig før en eventuell streik, om det ikke lot seg gjøre ville den bli utsatt til streiken var over. Han og Peter Jackson leter fortsatt etter en tredje regissør i Tintin-prosjektet. Finner de ikke en så vil de regissere den tredje sammen (mens de regisserer en hver utenom - totalt tre filmer).

Harrison Ford tar seg vistnok fortsatt godt ut med pisken og at han vil være tro mot stilen i de foregående.

On the style: It hasn’t been shot and it won’t be edited like a modern action film. “I’m not going to change my style.” He said he likes to give audiences a master shot and let them become the editors and decide which of the 8 characters on the screen they’re going to look at. He jabbed at MTV type editing and said this will feel completely within the established INDIANA JONES world.

http://www.aintitcool.com/node/34376

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...