Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å  selfølgelig  ;) apropo feelgood film. er det ikke en feelgood film som kommer til vintern med Morgan freeman og Jack nickholsen  ? Om en road trip og noe greier

9658693[/snapback]

Nja, er ikke bare feelgood men også ganske rørende og tragiske filmer.

Den kommende filmen med Freeman og Nicholson (The Bucket List) ser mer ut som en Grumpy Old Men type film. I can dig it :)

Lenke til kommentar
Jeg så The Departed før Mou Gaan Dou, men karakteren til originalen ble hakket bedre. (5 og 5+)

En ting som skal være sikkert er jo at skuespillerne i The Departed gjør jo en forrykende jobb og Jack Nicholson er jo god uansett hvilken film han spiller i.

9657765[/snapback]

Selv likte jeg vinklingen og tempoet i Moun Gaan Dou best, spesielt syntes jeg de indre konfliktene i mafiaens "agent" var bedre løst. Skuespillet når jo ikke opp mot Nicholson og co., men var allikevel meget bra. Scorsese trenge 50 minutt ekstra for å få frem det samme som regissørene til Mou Gaan Dou fikk til.

Men begge er veldig gode filmer i min bok.

9657805[/snapback]

Jeg følte at filmene varte like lenge, så jeg ville heller sagt at Scorsese fikk tiden til å gå 50 minutter raskere.

Lenke til kommentar

For min egen del (som med alle Scorsese filmer) føltes jeg at det tok en evighet. Med The Departed var det ingen ulempe i så måte. Men spenningen ble høyere i originalen, mens The Departed fikk meg mer til å trekke på smilebåndet (personlig kan en film vare i 6 timer om den har Nicholson i en av rollene).

The Departed er for meg en ganske meningsløs film å lage, men som jeg er glad for ble laget allikevel. Jada, vet det høres merkelig ut.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå det. Prinsippet sier at man ikke må lage en god utenlandsk film på nytt igjen, mens jeg vet at hver eneste remake av en japansk film blir bedre med amerikanske skuespillere. Jeg bryr meg ikke om ryktet jeg får av det, jeg liker nyere Hollywood-produksjoner. De ser bedre ut, jeg kjenner igjen skuespillere, jeg slipper å lese tekst og kan derfor konsentrere meg om bildet og miljøene og situasjonene er lettere for meg å forholde meg til fordi de er fra min kultur. Akkurat som indere ser Bollywood-remakene av våre filmer og japanere ser på mer japansk film enn kinesisk eller amerikansk, så liker jeg min egen kultur best.

Lenke til kommentar

Den er en remake. At de dro inn noe om en Brooklyn/Boston fyr (eller hva det nå var) endrer ikke på at alle de store plotelementene så og si er identiske. Men det er jo endel endringer, spesielt scenen med heisen på slutten. Man får nesten mer sympati for bad-guy i orignalen, fremfor Damon sin rolle (som er mer basert på en FBI agent).

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet med å låne et plot når det blir gjort bedre.

9658906[/snapback]

Quoted for fact.

edit: Jeg synes bare synd på de som måtte se den originale først, framfor å se den forbedrede versjonen. Som å se L.A. Takedown før Heat.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Jeg kan forstå det. Prinsippet sier at man ikke må lage en god utenlandsk film på nytt igjen, mens jeg vet at hver eneste remake av en japansk film blir bedre med amerikanske skuespillere.

9658849[/snapback]

Uten at jeg har sett for mange filmer i begge versjoner (random land/amerikansk remake), men argumentet om skuespillerne kjøper jeg. Når jeg ser koreansk/japansk/whatever, sliter jeg som satan med å holde følge. Alle er (nesten) helt like, og navnene er umulig å lære seg :p

Men jeg vil ikke si at jeg foretrekker amerikanske remaker, det kan bli litt 'svett' til tider!

Edit: Java-problemer :p

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke problemet med å låne et plot når det blir gjort bedre.

9658906[/snapback]

Jeg har ikke sagt det er noe problem. Hva som er best blir såpass subjektivt. Jeg foretrekker originalen. The Departed er en flott film mer grunnet skuespillerne. I tillegg klarte William Monahan å legge til litt originale elementer i sitt manus (basert på Mou gaan dou manuset) slik at den ikke er en kopi. Så har Scorsese lagt til fem minutt ekstra dialog kun med ordet "Fuck", ikke noe nytt der akkurat.

Jeg er vel den eneste i verden som har Gangs of New York som min Scorsese-favoritt (av de 9-10 filmene hans jeg har sett).

Lenke til kommentar
Jeg er vel den eneste i verden som har Gangs of New York som min Scorsese-favoritt (av de 9-10 filmene hans jeg har sett).

9658992[/snapback]

Du er nok rimelig alene der, ja. Høres ikke ut som du ser det samme i Scorsese-filmer som andre, hvis den som gjerne beskrives som svært utypisk ham er den du liker best.

Lenke til kommentar

Er det egentlig en prestasjon å vinne Oscar for å regissere en såpass god historie man har sett fungere på film, når man har skuespillere som Nicholson, DiCaprio og Damon på laget?

Wai-keung Lau og Siu Fai Mak prestasjoner skambanket Scorsese i så måte.

Litt trist at Scorsese trengte en remake av en tre år gammel film og tre-fire av de fremste skuespillerne for å vinne seg sinn etterlengtede Oscar. Det må jo irritere mannen litt.

Lenke til kommentar
Du er nok rimelig alene der, ja. Høres ikke ut som du ser det samme i Scorsese-filmer som andre, hvis den som gjerne beskrives som svært utypisk ham er den du liker best.

9659066[/snapback]

Det er en film som ikke er så repeterende i stil/tema. The Departed var også et friskt pust, men litt av glorien går jo vekk med tanke på at det er en remake. Men den og GoNY er mine to favoritter. Foretrekker heller Kubrick og Spielberg, som viser langt mer fleksibel stil. Det blir mer ensformig med en Scorsese kveld fremfor en Kubrick eller Spielberg-kveld.

(med forbehold om at jeg fortsatt har til gode å se en håndfull Scorsese-filmer).

Og så elsker jeg Daniel Day-Lewis. På en ikke homofil måte ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor skal filmer som er remakes trekkes ned fordi historien har blitt gjort før?

9659168[/snapback]

Hvem har sagt det trekker filmen ned?

Edit: Nå skal listen over de 100 filmene med dårligst kritikk pløyes gjennom. ^^

9659176[/snapback]

Du.

The Departed var også et friskt pust, men litt av glorien går jo vekk med tanke på at det er en remake.

9659117[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...