JimRamse Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Må si meg enig der. Jeg hadde problemer med å ta meg pause til å gå på do når jeg så den første gangen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass 9657483[/snapback] Det jeg lurer på er om alle som har gitt karakter til The Departed ville gitt samme karakter om de så Mou Gaan Dou først. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass 9657483[/snapback] Det jeg lurer på er om alle som har gitt karakter til The Departed ville gitt samme karakter om de så Mou Gaan Dou først. 9657734[/snapback] Jeg så The Departed før Mou Gaan Dou, men karakteren til originalen ble hakket bedre. (5 og 5+) En ting som skal være sikkert er jo at skuespillerne i The Departed gjør jo en forrykende jobb og Jack Nicholson er jo god uansett hvilken film han spiller i. Lenke til kommentar
Moff Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? Den er jo en knallgod klasikker, men synes den burde vært danka ut av nyere filmer på så lang tid ? departed for eksempel, den har jo en #40 plass Har bare sett den første gudfaren filmen da, men synes kanskje gudfaren er LITT langtekkelig ! måtte se den i to porsjoner 9657483[/snapback] En knallgod klassiker er ikke langtekkelig. Jeg nekter å tro at du synes Gudfaren var utrolig bra hvis du fant den så tung at du måtte se den i to porsjoner. 9657564[/snapback] jeg husker det beste men hvertfall synes jeg 3 timer føltes utruleg lenge da jeg så den Endret 7. oktober 2007 av Moff Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Jeg så The Departed før Mou Gaan Dou, men karakteren til originalen ble hakket bedre. (5 og 5+)En ting som skal være sikkert er jo at skuespillerne i The Departed gjør jo en forrykende jobb og Jack Nicholson er jo god uansett hvilken film han spiller i. 9657765[/snapback] Selv likte jeg vinklingen og tempoet i Moun Gaan Dou best, spesielt syntes jeg de indre konfliktene i mafiaens "agent" var bedre løst. Skuespillet når jo ikke opp mot Nicholson og co., men var allikevel meget bra. Scorsese trenge 50 minutt ekstra for å få frem det samme som regissørene til Mou Gaan Dou fikk til. Men begge er veldig gode filmer i min bok. Lenke til kommentar
Moff Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Nå har ikke jeg sett fullt så mange filmer, kanskje det er defor. Mangel på sammenligning Burde vel se Mou Gaan Dou Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Nå har ikke jeg sett fullt så mange filmer, kanskje det er defor. Mangel på sammenligning Burde vel se Mou Gaan Dou 9657835[/snapback] Du bør så absolutt bestille den inn. En fin film som The Departed er en amerikansk versjon av. Er vel Infernal Affairs som er den engelske tittelen, if memory serves me right. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Flere som synes gufaren på en #1 på imdb er over rated xD ? 9657483[/snapback] Nå har ikke jeg sett fullt så mange filmer, kanskje det er defor.9657835[/snapback] Ja, det er nok derfor. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Herregud, hvor mange Aylar'er finnes det Underpants? Edit:Kan dama ha en finger med når det gjelder forsinkelsen? A. Sand: Gjør klar for scene 1, takning 253. Forts: Lys, Kamera... Kutt! Aylar, du må huske innlevelsen! 9653471[/snapback] Neinei A.Sand: Action... KUTTKUTTKUTTKUTT! Aylar, for ENTE gang, INGEN pupper i denne filmen! :!: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Men det er jo også verdt å merke seg at Gudfaren ikke har best snitt på IMDb. Shawshank lider av å ha for mange stemmer fra "de verdiløse" medlemmene. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Tenkte jeg skulle se en film i kveld, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal se. Har så mange usette i hylle for tiden. Filmen jeg står mellom er disse: A Fistful of Dynamite Apocalypse Now Apocalypto For a Few Dollars More The Green Mile The Godfather: Part III Jackie Brown Million Dollar Baby Once Upon a Time in America The Prestige Scarface The Truman Show United 93 The Usual Suspects Er egentlig i humør for å se alle de filmene. Derfor det er så vanskelig å bestemme seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 The Godfather Part III hvis du ikke har sett den før. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 The Truman Show er enkelt den kjekkeste og passer perfekt hvis du vil komme i godt humør Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Utifra dine preferanser i topp 20 listen din vil jeg anbefale en av følgende: The Green Mile Jackie Brown Million Dollar Baby The Prestige The Usual Suspects De er vel bankers å falle i smak, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Utifra dine preferanser i topp 20 listen din vil jeg anbefale en av følgende: The Green Mile Jackie Brown Million Dollar Baby The Prestige The Usual Suspects De er vel bankers å falle i smak, vil jeg tro. 9658419[/snapback] Jepp, da ble det The Green Mile. Begynte å se på The Usual Suspects i går, men jeg var så trøtt at jeg skrudde av filmen for ikke å ødelegge den for en senere anledning. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Når man er såpass fan av filmer som Forrest Gump og The Shawshank Redemption så tror jeg det skal litt til for å mislike The Green Mile. Så lykke til og kos deg Lenke til kommentar
Moff Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Når man er såpass fan av filmer som Forrest Gump og The Shawshank Redemption så tror jeg det skal litt til for å mislike The Green Mile. Så lykke til og kos deg 9658482[/snapback] Er de 3 i egen hva slags genresjanger ? Endret 7. oktober 2007 av Moff Lenke til kommentar
samebob Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Feelgood filmer så det holder! Lenke til kommentar
Moff Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Å selfølgelig apropo feelgood film. er det ikke en feelgood film som kommer til vintern med Morgan freeman og Jack nickholsen ? Om en road trip og noe greier Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Når man er såpass fan av filmer som Forrest Gump og The Shawshank Redemption så tror jeg det skal litt til for å mislike The Green Mile. Så lykke til og kos deg 9658482[/snapback] Er de 3 i egen hva slags genresjanger ? 9658596[/snapback] Nei, ikke i det hele tatt. Forrest Gump og The Shawshank Redemption (spesielt førstnevnte for min del) er legendariske. The Green Mile er bare veldig god. Darabont har jo stått for de to sistnevnte og de minner kanskje litt om hverandre, men jeg ville ikke puttet de tre i samme sjanger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå