Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hva som helst med Monty Python.

9604982[/snapback]

Støtter denne. Life of Brian er selvfølgelig den mest kjente (som seg hør og bør grunnet omstendighetene), men vil ikke minst anbefale Monty Python and the Holy Grail.

Men det er jo også litt avhengig av hvilken humor man er ute etter. Mel Brooks har jo noen gode også (Spaceballs, Young Frankenstein og Blazing Saddles er mine favoritter).

Av nyere komedier vil jeg på det sterkeste anbefale Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby. Fantastisk komedie, men sørg for å se uncut-versjonen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva som helst med Monty Python.

9604982[/snapback]

Støtter denne. Life of Brian er selvfølgelig den mest kjente (som seg hør og bør grunnet omstendighetene), men vil ikke minst anbefale Monty Python and the Holy Grail.

Men det er jo også litt avhengig av hvilken humor man er ute etter. Mel Brooks har jo noen gode også (Spaceballs, Young Frankenstein og Blazing Saddles er mine favoritter).

Av nyere komedier vil jeg på det sterkeste anbefale Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby. Fantastisk komedie, men sørg for å se uncut-versjonen :)

9605584[/snapback]

Talladega Nights er hver sin smak :wee: Personlig syns jeg den sugde.

Men Mel Brooks, da må du se Robin Hood: Men in Tights! Den er genial :D

Lenke til kommentar
Så Date-Movie igår pga en kammerat ville se den(Han ville heller se den en Sin City!!) Fy søren så den sugde, men spørsmålet var egentlig er det noen gode nye komedier i den sjangeren?

9604448[/snapback]

For å svare på spørsmålet; nei, alle de suger.

9606109[/snapback]

Epic Movie er jo driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitbra dah!

Lenke til kommentar
Har noen sett Veum filmen?

9606143[/snapback]

Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal gå og se den eller ikke. Så og si alle anmeldelsene høres ut som slakt (sterotypiske karakterer, dårlig dialog, dårlig skuespill osv) men terningen ender allikevel på 3'ere og 4'ere (bortsett fra Aftenposten som ga den 2, et tall mer overns med teksten i omtalen). Kulturo ga filmen 7.

Personlig har jeg lite med forventninger til filmen fordi det er sagt veldig lite positivt om filmen fra de som har sett den (men av en eller annen grunn blir den "grei nok").

Får se hva det blir til til uken. Tviler på at det blir mer bortkastede penger enn hva 5 Løgner var, så hvorfor ikke, kanskje den overasker? :shrug:

Lenke til kommentar
Har noen sett Veum filmen?

9606143[/snapback]

Jeg har. Min anmeldelse:

Bitre Blomster

Jeg spådde i Filmprat at dette kom til å bli årets beste norske film. Det riktignok den eneste norske filmen jeg har sett i år, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er den beste. Jeg kan riktignok garantere deg at det ikke er dialekten til Trond Espen Seim som irriterer deg mest når rulleteksten dukker opp.

For dette var skuffende. Kanskje jeg hadde for store forventninger, men likevel var dette en begredelig forestilling. I begynnelsen er det historien som holder meg engasjert, kidnappet unge er en klassiker, og fungerer alltid. Så begynner det å dabbe av. Skurkene er stereotyper deluxe; de er som tatt ut av Olsenbanden jr, konspirasjonen blir teitere og teitere, her er stikkordene russere og kjemiske våpen, og den eneste skuespilleren som fungerer, er Varg Veum selv, i Seims skikkelse.

Riktignok glimter den til enkelte steder. Fotoet er til tider meget sexy, men det varer bare en stund. For mens det i hele filmen er rolig, så dukker det opp en veldig malplassert scene her og der med shaky kamerabevegelser uten grunn. Actionscenene er dårlig regissert, og den siste halvtimen venter man bare på at rulleteksten skal komme. For man vet fort ut i filmen hvem som er skurkene, man vet hva som har skjedd, og man vet hva som kommer til å skje. Det blir uengasjerende.

Likevel er det noe med den som er sjarmerende. Det er norsk film som bare prøver å være norsk, og Bergen fungerer overraskende godt som location. Striregn, den blå steinen og Kvamskogen gjør hvertfall at undertegnede bergenser til tider koser seg.

5/10

9589688[/snapback]

Lenke til kommentar
Alle filmer kommer inn på 250 for tiden. Selv Hairspray lå der.

9608242[/snapback]

88% på cream of the crop, basert på 34 anmeldelser.

Totalt: 131 anmeldelser, da blir det 89%

RT.coms system fungerer bedre, mener nå jeg.

Jeg skal se Eastern Promises og Jesse James på biff, og på kanskje-listen har jeg;

Ghosts of Abu Ghraib.

Kan bli meget bra.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er litt trøtt så det gikk litt fort i svingene. I DEPARTED : HELT på slutten. Hjelp please :!: Fikk med meg det meste, men det aller siste.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvem sitt lag er han som skyter Colin Syllivan. Han med sort hår. het vel Dignam eller noe. Colin kommer ut ifra heisen, prøver å bøye seg ned for å kose med den hvite hunden , men hunde-eieren drar hunden vekk. han går inn, og får se "fienden" i fra jobben med svart hår ( Dignam ? ) med sånne sokker for å holde det sterilt og en pistol. Dreper Dignam Colin bare fordi han ikke liker han eller er han nok en rat?

Please hjelp !! ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er litt trøtt så det gikk litt fort i svingene. I DEPARTED : HELT på slutten. Hjelp please  :!: Fikk med meg det meste, men det aller siste.
Hvem sitt lag er han som skyter Colin Syllivan. Han med sort hår. het vel Dignam eller noe. Colin kommer ut ifra heisen, prøver å bøye seg ned for å kose med den hvite hunden , men hunde-eieren drar hunden vekk. han går inn, og får se "fienden" i fra jobben med svart hår ( Dignam ? ) med sånne sokker for å holde det sterilt og en pistol. Dreper Dignam Colin bare fordi han ikke liker han eller er han nok en rat?

Please hjelp !! ^^

9608922[/snapback]

Dignam skyter Colin for å hevne drapet på Queenan (og Costigan). Han var en av de gode gutta.
Lenke til kommentar
Er litt trøtt så det gikk litt fort i svingene. I DEPARTED : HELT på slutten. Hjelp please  :!: Fikk med meg det meste, men det aller siste.

Please hjelp !! ^^

9608922[/snapback]

Dignam skyter Colin for å hevne drapet på Queenan (og Costigan). Han var en av de gode gutta.

9608941[/snapback]

:D Så bra ! Takk for svar!

Dignam er så forbanna helt.

Ja karakteren hans ble helt annerledes nå som slutten ble oppklart for meg ^^

"How's your mother ?" Busy fucking my father" :o ellernoe sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...