Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forøvrig elsker jeg filmer der det kommer en syk uventet tvist på slutten.. som feks Fight Club  :D   Me like...

men ett av hovedkriteriene mine for at en film er bra, er jo at det er en tydelig slutt.. ikke en som lar meg sitte igjen å at jeg må resonnere meg til en avslutning selv!  da føler jeg meg snytt rett og slett..  

mulig mange setter pris på en slik slutt da den får folk til å vandre rundt i sine egne tanker og fundere på ting de så i filmen osv.. men jeg liker å få det konkret midt i trynet  :D

Å være såpass selvmotsigende i to påfølgende poster tror jeg ikke det er så mange som har klart...

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Å være såpass selvmotsigende i to påfølgende poster tror jeg ikke det er så mange som har klart...

9600276[/snapback]

hm? gikk jeg glipp av no? tror du har misforstått innleggene mine gutt.. :cool: les dem en gang til.. hvis du fortsatt ikke skjønner hva jeg mener, så spør igjen.. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke slevmotsigelsen. Det er nå fint mulig å ha en twist (som i Fight Club eller Se7en) samtidig som man får svar på slutten.

Det er noe annet enn hva som påstås at slutten i Signs er (jeg husker selv ikke slutten, eller det meste av den filmen). Det blir vel litt som The Thing, noen irriterer seg over at slutten ikke gir et klart svar.

Personlig har jeg lite mot akkurat det, er jo alltid gøy å spekulere. Kofferten i Pulp Fiction er jo også et flott eksempel på det. :)

Lenke til kommentar
hm? gikk jeg glipp av no? tror du har misforstått innleggene mine gutt..  :cool:  les dem en gang til.. hvis du fortsatt ikke skjønner hva jeg mener, så spør igjen..  :yes:

Slutten på Fight Club er vid åpen for tolkning, og resten av filmen er ikke akkurat "konkret midt i trynet".

Lenke til kommentar
Slutten på Fight Club er vid åpen for tolkning, og resten av filmen er ikke akkurat "konkret midt i trynet".

9600357[/snapback]

hmmm :hm: vel i mine øyne så er det en konkret slutt, og handlingen i filmen er jo utrolig bra lagd..

jeg snakker ikke om selve handlingen i disse "abstrakt-slutt" filmene.. handlingen kan jo være super bra, men det som deriomot IKKE er bra i mine øyne, er når filmen slutter under mystiske omstendigheter..

Hadde Frodo bare forsvunnet inn i skogen med ringen og filmen hadde slutta, så hadde fortsatt trilogien vært utrolig bra laget, men jeg hadde hata slutten og følt meg snytt som sagt..

ps. Men det avhenger jo av hvilken film da selvsagt..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Når vi er inne på filmer du må tenke selv på. Hvis du ikke liker det, ikke se Smala Sussie! Tror aldri jeg har blitt så overrumpla og forvirret av en film før. Lucky Number Slevin når nesten opp, men er ikke close engang. Var deilig når jeg så den for andre gang, og skjønte alt though :wee:

Lenke til kommentar

Eneste gangene jeg ikke liker uforklarlige slutter er i tv-serier. Men det er jo fordi serien blir kansellert :wee: (men slutten i Nowhere Man er jo uansett fantastisk). Man vil gjerne vite hva som skjer videre og således kan det ende med at man sender tonnevis med nøtter til tv-selskapet slik at serien blir fornyet igjen.

I filmverden fungerer det ikke alltid. Spesielt med tanke på oppfølgere. En historie har vel egentlig aldri en start eller slutt, vi blir presentert et stykke av den. Men noen maser og man får Matrix oppfølger og Star Wars "forgjenger". Fordi man vil vite mer.

Det er vel menneskelig. Jeg er bare glad Tarantino ga meg grunn til å ha en eviglang diskusjon på jobb, når det var fint lite annet å gjøre. Det er bare kjekt å sitte igjen som et spørsmålstegn. :)

Lenke til kommentar

En slutt som gjør diskusjon mulig er bare koselig, men det finnes også late avslutninger. Hadde ikke jeg visst hvordan WotW sluttet før jeg så den, så hadde jeg følt meg veldig snytt (noe jeg tror mange gjorde). Det samme gjelder John Doe, kanskje den mest irriterende kanseleringen noensinne.

Slutten på 2001 hadde jeg nok mislikt hvis jeg ikke hadde lest boken først, men det er ikke lett å si med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Game of Death I aka 78-versjonen

Game of Death II

Bruce Lee er bare med i 10 min av Game '78 , HKL har 2-disc med den EKTE , ufullførte Game ;)

Lenke til kommentar

også liker jeg ikke filmslutt der helten dør eller drar vekk.. da blir jeg mere utilfredstillt for hva jeg håpa på skulle skje..

Titanic spoiler :!:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
kunne ikke Leonardo overlevd da?? også kunne han og Kate Winslet levd lykkelig og panta den blå diamanten, som forøvrig Kate-gamla kasta i sjøen på slutten ? er hu helt dust eller?? sentimentale grunner my ass!! :mad::cool:

Lotr

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
og måtte Frodo dra avgårde på båten? :cry: kunne han ikke blitt hos hobbitene og fått mange små hobbitbarn da.. :(

uff, er så mange filmer jeg gjerne kunne skrivd om slutten på :p jeg liker feel-good endinger ja ;)

Lenke til kommentar
også liker jeg ikke filmslutt der helten dør eller drar vekk..  da blir jeg mere utilfredstillt for hva jeg håpa på skulle skje..

uff, er så mange filmer jeg gjerne kunne skrivd om slutten på  :p  jeg liker feel-good endinger ja  ;)

9600957[/snapback]

Gratulerer, du er gjennomsnittlig.
Lenke til kommentar

Overrasket av at så mange syntes Ratatouille var så bra. Ville gitt den en 3 (4 hvis den var på engelsk.)

Det bra: Fantastisk animasjon.

Det dårlige: Ganske så dum historie og selvfølgelig: Dårlig oversatt til norsk. "Koke"? "Sjef"? Kunne de ikke bare brukt de rette ordene "lage mat" og "kokk"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...