Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok du er dømt til å klikke hvis du regner med at manusforfatterne for Lost skal klare å skrive seg ut av historien. Jeg ga opp i begynnelsen av sesong 2.

9597519[/snapback]

Da har du kommet mye lengre enn meg, jeg ga opp etter 4 episoder. Men har klart å sett 8 så langt siden jeg klarte å kjøpe første sesongen på DVD, men med denne farten jeg holder nå så er jeg ferdig med lost om 8 år eller noe sånt...

9597551[/snapback]

Hehe, stakkarene har ikke fått sett sesong 3 enda. :p

Lenke til kommentar
Tror nok du er dømt til å klikke hvis du regner med at manusforfatterne for Lost skal klare å skrive seg ut av historien. Jeg ga opp i begynnelsen av sesong 2.

9597519[/snapback]

Da har du kommet mye lengre enn meg, jeg ga opp etter 4 episoder. Men har klart å sett 8 så langt siden jeg klarte å kjøpe første sesongen på DVD, men med denne farten jeg holder nå så er jeg ferdig med lost om 8 år eller noe sånt...

9597551[/snapback]

Hehe, stakkarene har ikke fått sett sesong 3 enda. :p

9598273[/snapback]

Kan vel si såpass at det kommer heller aldri til å skje heller, sjelden jeg har mistet interressen for noe så fort som Lost er vel bare Prison Break som er i nærheten der ga jeg opp etter 13 episoder. J.J. Abrams har laget en god tv serie, den heter Alias :yes:

Men nå er vi jo i feil avdeling om man kan si det sånn :)

Lenke til kommentar
Kan vel si såpass at det kommer heller aldri til å skje heller, sjelden jeg har mistet interressen for noe så fort som Lost er vel bare Prison Break som er i nærheten der ga jeg opp etter 13 episoder. J.J. Abrams har laget en god tv serie, den heter Alias :yes:

9599347[/snapback]

Prison Break er jo faktisk veldig bra!

Lenke til kommentar
Det var da ikke surr og rør? I så fall, forklar meg hva som var så surrete?

Men fikk jo vite hva detegentlig var. Det var en alien-invasjon på jorda og kornåker-symbolene var noen slags koordinater for alienenes skip.

9597624[/snapback]

er en ganske god stund sida jeg så den filmen, men det inntrykket jeg sitter igjen med er at den filmen var helt på trynet.. det jeg husker er at de fløy ut og inn av den kjellern og var redde for hva som bråka utti kjellergangen.. ja og noen merker i kornåkern.. wæ! så skummelt.. :p

fikk vi se hva det egentlig var?? fikk vi faktisk se det? *husker ikke helt*

Lenke til kommentar
Hehe, stakkarene har ikke fått sett sesong 3 enda.  :p

9598273[/snapback]

Ja, som om den sesongen er noe å skryte av. :p

9599298[/snapback]

ja, jeg syns da sesong 3 var bra! og de siste episodene var helt utrolig spennende da :love: åååh, jeg kommer sikkert til å stryke med i en ulykke eller no sånt rett før Lost avslører alt! :roll:

Lenke til kommentar
Ja. Men du kommer sannsynligvis ikke til å skjønne det uansett.  :nei:

9599634[/snapback]

var den til meg? :hmm: hvis ja, hva mener du med at jeg ikke kommer til å skjønne det? og er det noe å skjønne hvis vi fikk se hva det var da?? uff, æ e ittj helt med.. :blush:

edit: nå ble det dobbeltpost av meg da :ermm:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Alias var fantastisk og toppet seg med sesong 2 sin sesongavslutning. Etter det gikk det nedenom og hjem. Sesong 3 av Lost var flott, men det er ikke takket være JJ. Han har i liten grad vært involvert i Lost siden sesong 1 (grunnet filmprosjekter). Sesong 3 av Lost var en gedigen overaskelse, etter en tam start. Jeg hadde aldri trodd de skulle klare å redde seg inn igjen i den serien, men det klarte de virkelig og sesongavslutningen sesong 3 av Lost er på høyde med, om ikke bedre, enn sesongavaslutningen til sesong 2 av Alias. Som begge er på høyde med siste episode av Nowhere Man.

Nå er det jo avgjort at det skal lages 48 episoder av Lost, og det er det. Dette fordi forfatterne ønsket å fullføre dette uten å lage en mengde fillers. Så den serien tar slutt etter dette uavhengig av hvor mye inntjeningen er. Dette er noe som helt klart vil heve kvaliteten på serien, fordi man nå kan planlegge og skrive historien uten frykt for å gå tom for materiale.

Men dette er vel litt feil tråd til å diskutere tv-serier :wee:

Angående JL filmen så har de store problemer med å finne ut hvem som skal spille Batman. Ingen kjente skuespillere ønsker å ta rollen, av respekt (eller frykt) for Bale og Nolan. For hvem ønsker vel å konkurere mot Bale? Alternativt kan man hyre inn en ukjent. Men da får man nettopp det; en ukjent. Med tilhørende spørsmålstegn hva prestasjon angår.

Lenke til kommentar

9599347[/snapback]

Prison Break er jo faktisk veldig bra!

9599609[/snapback]

Det startet veldig lovende, men jeg har sagt dette en gang før. Jeg synes serien hadde hatt godt av å kun ha 13 episoder pr sesong og ikke noen å 20. Men jeg har som sagt lagt ut om dette en gang før i den riktig tråden for denne ting :)

Lenke til kommentar

JL-filmen var en dårlig avgjørelse fra dag 1. Man kan ikke ha en Batman-film mellom de to offisielle Batman-filmene hvor Bale, som er til Batman det Reeve var til Supermann, ikke er med. Å hyre inn en ukjent kan gå begge veier, men med alle de andre kjente ansiktene det snakkes om til de andre rollene, så virker det sært å ha en nobody i den viktigste rollen.

Lenke til kommentar
Er det ikke hyggelig å fundere over filmen og komme med egne tolkninger?

9599785[/snapback]

nei :ermm: da kunne jeg like godt bare ikke sett på filmen, og heller funnet opp en fantasihistorie oppi hodet mitt eller no sånt.. :cool:

poenget med å se en film, er jo for å bli underholdt og få være med i en historie.. da vil jeg gjerne få vite slutten også, ellers ser jeg filmen som bortkastet..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
joa, sikkert mye som skjer i løpet av filmen, som i Blair witch, det var morro og spennende å se de redde ungdommene i skogen og alt som skjedde, men når de kom til huset på slutten og det hele endte med ett skrik i mørket.. da ble jeg bare irritert, og skulle ønske jeg aldri hadde sett filmen.. liker ikke sitte sulten på mer og vente på svaret som aldri kommer.. :nei:
Endret av wh1te
Lenke til kommentar
JL-filmen var en dårlig avgjørelse fra dag 1. Man kan ikke ha en Batman-film mellom de to offisielle Batman-filmene hvor Bale, som er til Batman det Reeve var til Supermann, ikke er med. Å hyre inn en ukjent kan gå begge veier, men med alle de andre kjente ansiktene det snakkes om til de andre rollene, så virker det sært å ha en nobody i den viktigste rollen.

9599808[/snapback]

De sitter på en ledig "spot" i 2009 og et manus som vistnok skal være fantastisk (sammenlignes med Se7en og Batman Begins-script). Det blir enkel matematikk for dem, spesielt med tanke på at Superman og Batman alene ikke drar inn summer som det X-Men og Spider-Man gjør. De trenger en gullfugl og det får de ikke av Batman og Supermann alene.

Bale har sagt nei fordi han vil være tro mot Nolan og hans versjon. Nolan ønsker at de to neste Batman-filmene skal være ferdig før en JL film bør bli aktuell.

Men uansett om Bale vil spille i en slik film så er det jo tvilsomt om de ville hyret han inn. Det er 7 helter og minst et par skurker som skal rollebesettes. Bale vil koste mangfoldige millioner av dollar og om de skal ha noen kjente i andre roller i tillegg så vil man svi av budsjettet før man har startet innspillingen.

Sånn sett er nå like godt tidspunkt som alle andre tidspunkt. Å vente på at Batman skal "ta slutt" er jo lite poeng i, de siste 18 årene har man jo fått en Batman-film hvert 3. år, så det er jo ikke så spennende lenger for de som har levd litt.

Batman gir nok George Miller hodeverk. Det ser ut som det er han som, i følge handlingen, skaper problemene i filmen og vil være den man ser mest av, så da må man ikke bomme på den karakteren.

Marvel har vel det litt enklere, de har jo allerede nok å ta av ^^

jW4cH7CtulM

Lenke til kommentar
poenget med å se en film, er jo for å bli underholdt og få være med i en historie.. da vil jeg gjerne få vite slutten også, ellers ser jeg filmen som bortkastet..

Vi har forskjellig syn på undeholdning, jeg får ingen glede av en film som ikke krever litt av meg som seer.

Forresten, slutten på Blair Witch er ganske så logisk, bare man tenker litt over den ;)

Lenke til kommentar

Vi har forskjellig syn på undeholdning, jeg får ingen glede av en film som ikke krever litt av meg som seer.

9600008[/snapback]

Enig med Athorb. Innimellom er det greit å slappe helt av med en film hvor man får alt servert, men jeg foretrekker filmer hvor man må bruke litt hjernekapasitet ;)

Lenke til kommentar

ja, jeg liker film og syns det er spennende, men vi ser nok forskjellig på filmer,, ting jeg setter pris på som kanskje ikke andre setter pris på osv..

men ett av hovedkriteriene mine for at en film er bra, er jo at det er en tydelig slutt.. ikke en som lar meg sitte igjen å at jeg må resonnere meg til en avslutning selv! da føler jeg meg snytt rett og slett..

mulig mange setter pris på en slik slutt da den får folk til å vandre rundt i sine egne tanker og fundere på ting de så i filmen osv.. men jeg liker å få det konkret midt i trynet :D

kan forresten nevne at jeg ikke har en forsmak for det abstrakte, hverken når det gjelder kunst, film eller dikt.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...