Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter her med to lekkerbisker som frister, tenkte å ta for meg den ene nå i natt, eller eventuelt i morgen tidlig.

Jeg snakker selvfølgelig om to angivelige flotte filmer (dere som tenker annet, fysj med dere for deres skitne tanker):

The Philadelphia Story og The Flight of the Phoenix (originalen fra 65'). Det er jo selvfølgeli Jimmy Stewart som gjør at filmene bare må sees, for en ytterst fantastisk skuespiller. Så da er jo spørsmålet hvilken film jeg skal begi meg ut på. I den førstnevnte vant han jo Oscar (utrolig at han kun har en av dem). Den har jo også Grant og Hepburn. Men jeg har på følelsen at jeg kanskje har sett den for lenge lenge siden, men er ikke helt sikker.

Noen som har sett dem og som har noen anbefaling å komme med?

9590985[/snapback]

The Philadelphia Story er sinnsykt morsom. Du kan altså ikke gjøre noe feil ved å se den, med mindre humoren er helt out of leauge for deg. Jimmy presterer også som vanlig.

Lenke til kommentar

Jo takk, skal skrive under på at den filmen var flott. Har fortsatt tilgode å se en film med Stewart som er dårlig :)

Kost meg med Cinderella Man i dag også, så den før jeg skulle lede småguttelaget til fotballkamp. Kan vel si det slik at den nok ga litt inspriasjon til å skrike ekstra mye fra sidelinjen (reneste Eggen stil). :wee:

Men tårer fikk også filmen frem. Damn you Crowe, jeg er alt for svak for slike filmer ^^

Edit: Må si jeg gleder meg ekstra til JL filmen nå. Superman mot både Batman og Wonderwoman (Superman er bad-guy i filmen vistnok, men det er Batman sin "feil").

l_7c622a06936026598a1453762b5db8b4.gif

:green:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Jo takk, skal skrive under på at den filmen var flott. Har fortsatt tilgode å se en film med Stewart som er dårlig :)

Kost meg med Cinderella Man i dag også, så den før jeg skulle lede småguttelaget til fotballkamp. Kan vel si det slik at den nok ga litt inspriasjon til å skrike ekstra mye fra sidelinjen (reneste Eggen stil). :wee:

Men tårer fikk også filmen frem. Damn you Crowe, jeg er alt for svak for slike filmer ^^

Crowe og Giamatti drar filmen opp til nye høyder (lurt sagt :p ), men for min del så ødelegger Renée Zellwege filmen. Er ingen stor fan for å si det sånn, men i Cinderella Man så er hun bare håpløs feilplassert...

Edit: Må si jeg gleder meg ekstra til JL filmen nå. Superman mot både Batman og Wonderwoman (Superman er bad-guy i filmen vistnok, men det er Batman sin "feil").

l_7c622a06936026598a1453762b5db8b4.gif

:green:

9594903[/snapback]

:D

Jeg liker også ryktene om at denne damen skal spille WW:

:dribble:

Lenke til kommentar

Hun skal ikke spille, takket nei til rollen (nyheten om det kom i kveld, sjekk superherohype.)

Er helt vilt med spekulasjoner angående hvem som skal spille hvem i den filmen. Først var det snakk om Welling som Superman, så var det ikke lenger aktuelt. Så var det snakk om Routh, men så ikke aktuelt. Gosling ble nevnt som Batman, men han sa i intervju at han ville blitt en "goofy" Batman. Så er plutselig Welling nevnt igjen.

Welling eller Routh som Supermann? En "liten" manip:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
welling-sman1.jpg
Lenke til kommentar

Så akkurat Ichi The Killer. Morsomme saker :p

Hvilken skal jeg se nå?

Apocalypse Nå!

Crank

The Usual Suspects

Signs

Passion of The Christ

Mystic River

The Whole Ten Yards

Indiana Jones (en av de tre)

Anchorman

Behind Enemy Lines

Game of Death I

Game of Death II

Archangel

The Whole Ten Yards

Håpløst å bestemme seg med så mange alternativer :roll:

Lenke til kommentar
Hun skal ikke spille, takket nei til rollen (nyheten om det kom i kveld, sjekk superherohype.)

NEI! :cry:

Er ikke så mange timene siden jeg sto opp etter å ha jobbet i natt, så jeg har ikke fått gått igjennom de vanlige sidene ennå.

Er helt vilt med spekulasjoner angående hvem som skal spille hvem i den filmen. Først var det snakk om Welling som Superman, så var det ikke lenger aktuelt. Så var det snakk om Routh, men så ikke aktuelt. Gosling ble nevnt som Batman, men han sa i intervju at han ville blitt en "goofy" Batman. Så er plutselig Welling nevnt igjen.

Welling eller Routh som Supermann? En "liten" manip:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
welling-sman1.jpg

9595272[/snapback]

Jeg skal overleve Welling, synes han har gjort en god jobb i Smallville. Går å venter på sesong 6 på HD DVD sånn at jeg kan kjøre igjennom sesong fem og seks snart.

Men hvis valget står mellom Routh og Welling å begge har lyst så ville jeg nok ha valgt Routh...

Lenke til kommentar

Dean Cain er tidenes værste Supermann. Alt for feminin og endimensjonal. Var null forskjell på Clark Kent og Supermann (bortsett fra brillene). Greit nok, det er jo umulig å fly etter Christopher Reeve, men både Routh og Welling gjorde en bedre jobb enn Dean Cain. Wellings rolle i Smallville er alt for "platt" (og tidvis dårlig skuespill), men i de episodene hvor han har spilt "ond" (påvirket av rød kryptonitt) har Welling hevet seg flere hakk. I en episode hvor han spilte Lionel Luthor (de byttet kropp) så var han jo helt rå. I JL vil jo Supermann også være ond i deler av filmen, så det taler jo bra for han. Men han er nok temmelig uaktuell (grunnet Smallville).

Som The Flash ønsker jeg Ryan Reynolds og om det blir Hal Jordan sin versjon av Green Lantern så passer Nathan Fillion inn. Men trolig blir det Stewart versjonen av GL og det er snakk om Tyrese Gibson i den rollen (skrekk og gru).

Ellers kan det nevnes at Dean Cain skal spille i denne sesongen av Smallville. Så det blir jo spennende :)

Lenke til kommentar
Så akkurat Ichi The Killer. Morsomme saker :p

Hvilken skal jeg se nå?

Apocalypse Nå!

Crank

The Usual Suspects

Signs

Passion of The Christ

Mystic River

The Whole Ten Yards

Indiana Jones (en av de tre)

Anchorman

Behind Enemy Lines

Game of Death I

Game of Death II

Archangel

The Whole Ten Yards

Håpløst å bestemme seg med så mange alternativer :roll:

9595311[/snapback]

Føler at jeg ble litt ignorert her :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...