Döden Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Tre stykker? Og jeg som bare har to... Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Children of Men 1 word, FANTASTISK!! Fikk endelig tilbake godfølelsen etter å ha sett en bra film, ubeskriveligt. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Noen som veit når 300 kommer? Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Noen som veit når 300 kommer? 7446333[/snapback] Ifølge Filmweb kommer 300 til Norge den 23/3-2007. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Den boka virker faktisk ikke så verst. Den anbefaler 2 Shaw Brothers filmer. Five Deadly Venoms og 36th Chamber of Shaolin. Og da får den mye respekt fra meg. Men jeg trenger ikke en slik bok for å fortelle meg hvilke filmer jeg skal se. Skal klare meg fint på egen hånd 7443812[/snapback] Jøss, 36th chambers ble ikke nevnt i min versjon. Har de endret på hvilke filmer som er med? Jeg kjøpte min i 2003. Jeg har ikke boka, men fant en liste av nesten alle filmene i boka her. Og der står den, men under to andre tittler: Shaolin Master Killer [shao Lin san shi liu fang] 1978 Så kanskje du finner den nå. Shaolin Master Killer er den dubba VHS utgivelsen som kom i USA, og jeg prøver å ikke bruke de tittelene Endret 7. desember 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Jeg har sett filmen flere ganger selv, og er klar over de mange rare tittelene på den. Det som slo meg som rart var bare det at den ikke er i min versjon av boka, noe som betyr at de 1001 filmene man burde ha sett i 2003 ikke er de samme som i 2006 Filmen er forsåvidt kjempefestelig. Jeg foretrakk Wu Du (five deadly venoms etc.) av en eller annen grunn. Er det noen her som har sett Wolf Creek? Jeg ble faktisk positivt overrasket av den. Hadde ingen anelse om hvordan filmen kom til å slutte (hvem som overlevde). Et godt tilskudd til en sjanger som ikke har et alt for godt rykte og som som regel er veldig forutsigbar. Endret 7. desember 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Hadde likt den bedre hvis den ikke var basert på en "sann" historie. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Er for dumt å kalle det en sann historie når den eneste som overlever er stengt inne i en hule hele filmen og ikke har kjangs til å vite hva som skjedde... Hadde helt sikkert likt filmen bedre, hvis de hadde droppet "sann" historie delen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Nå skal vi huske på at det er forskjell på å kalle det basert på en sann historie og å bare kalle det enn sann historie. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 nettopp lest fredig the hobbit, tror den kan ble en KUL film, den har mye Gandalf action, et lite salg, en drage osv. med peter jackson bak rattet kan dette ble en VELDIG severdig film Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Jeg har sett filmen flere ganger selv, og er klar over de mange rare tittelene på den. Det som slo meg som rart var bare det at den ikke er i min versjon av boka, noe som betyr at de 1001 filmene man burde ha sett i 2003 ikke er de samme som i 2006 Filmen er forsåvidt kjempefestelig. Jeg foretrakk Wu Du (five deadly venoms etc.) av en eller annen grunn. Kanskje den lista jeg linket til er feil, internett er ikke alltid til å stole på. Kung Fu-en er et par hakk bedre i 36th Chamber og har den veldig mye av det. I tillegg er Chia Hui Liu helt klart den kuleste av Shaw Brothers skuespillere og det er som du sier kjempefestlig å se han gå gjennom alle de forskjellige kammerne. Men Five Deadly Venoms har en fantastisk historie og veldig godt utviklet karakterer, filmen trenger ikke engang kung fu for å være bra. I motsettning til 36th Chamber of Shaolin som er avhengig av de sinnsykt tøffe actionscenene. Begge to får 10/10 av meg, liker begge 'metodene' like godt. Eneste som trekker 36th Chamber opp litt ekstra er at jeg elsker Chia Hui Liu. Endret 7. desember 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Hva mener du med "et lite slag"? Slaget i Hobbiten er jo større enn noe slag i hele LOTR-trilogien! Lenke til kommentar
Döden Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Hva mener du med "et lite slag"? Slaget i Hobbiten er jo større enn noe slag i hele LOTR-trilogien! 7447288[/snapback] Nei? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Nå skal vi huske på at det er forskjell på å kalle det basert på en sann historie og å bare kalle det enn sann historie. 7447255[/snapback] Same shit, new smell... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hva mener du med "et lite slag"? Slaget i Hobbiten er jo større enn noe slag i hele LOTR-trilogien! 7447288[/snapback] That the worst shit I ever heard, som Smoke Weed Touch ville ha sagt det. Battle of Five Armies: Over 500 dwarves of the Iron Hills, over 1000 elves of the Woodland Realm, 13 dwarves of Erebor, an unknown number of men of Lake-town and Eagles, and Beorn. An unknown but large number of orcs, wargs and Mirkwood vampire bats, outnumbering the opposing force. Battle of the Hornburg: 10,000 Uruk-hai and common Orcs of Isengard, 2,000-5,000 Dunlendings, an unknown number of orc-human hybrids. about 2,000 Rohirrim; reinforced by 1,000 more Rohirrim in the morning, and the Huorns Battle of Pelennor Fields: Total strength Est 20,000, In Minas Tirith: Minas Tirith garrison and Northern Army of Gondor (strength about 10,000), the remainder of the Osgiliath defense (anywhere from several hundred to a few thousand strong), supported by small southern contingent from the fiefdoms (less than 3000). Reinforcements: 6,000 Rohirrim cavalry arriving from the north at dawn, later reinforced by an unknown number of Men of southern Gondor (anywhere from one to several thousand), and 30 Rangers of the North all under Aragorn (plus Elrond's two sons, Gimli, and Legolas) arriving from the south. Total strength Est 200,000, true number unknown , but vast numerical superiority to Gondor's forces in Minas Tirith. Forces consisting of Orcs, Trolls, Wargs, Oliphaunts, 18,000 Haradrim (Southrons), and numerous Easterlings (men of Rhûn, Variags of Khand and Corsairs of Umbar looting the towns at the river banks) Kilde: Wikipedia Endret 7. desember 2006 av cun Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Nei, jeg bomma der. Men slaget føles mye større ut. Vet ikke hvorfor. Kanskje han fokuserte mer på å skrive om slaget i Hobbiten enn i LOTR, hvor man sjelden får høre om sverd som hugger av hoder, osv. Der får man jo ofte bare vite at slaget foregår i bakgrunnen. EDIT: Slaget var uansett stort. Endret 7. desember 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 det blir også fett da det er masse dverger med, noe som manglet i lotr. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 det blir også fett da det er masse dverger med, noe som manglet i lotr. 7447666[/snapback] Ja, savner litt flere dverger. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Ja, savner litt flere dverger. 7447702[/snapback] Kan aldri bli for mange dverger. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Bare å ta en titt på American Pie V, så får man nok av dverger på en stund. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 7. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 Kjøpt inn 10 godfilmer for kun 600 nå, helgen er reddet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå