Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg tror jeg må skaffe meg Heat. Høres ut som den nesten er en kult-film. 9580950[/snapback] Heat er en kultfilm. Apropos skytescenen i filmen: noen som har sett bankranet inspirert av Heat? Det er skremmende likt. Ble filmet fra helikopter. 9581033[/snapback] North Hollywood shootout http://en.wikipedia.org/wiki/North_hollywood_shootout 9581049[/snapback] That's the one. Så den på TV for noen dager siden. Craaaz-eee. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er det noen her som har sett Superman Doomsday? erfaringer? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Håper du kødder nå KoffeinKanin. Er skikkelig underholdende de du også viser til her men så sinnsykt overdrevne. Det er det som gjør de totalt underlegne scenene i Heat og Colleteral. Men selvsagt, det er bare min mening da 9580866[/snapback] Personlig ville jeg satt de som er mer underholdende over de som er mest realistisk. Lobby Scene vil for meg være tidenes scene som involverer skytevåpen, og jeg har ingen tro på at noen vil klare å vippe den av pinnen med det første. Fordelen The Matrix har i forhold til en del andre filmer er at de kunne ta en del friheter for å gjøre scenen bedre, uten klager over realismen. Hvis vi bare kunne sett på hver film slik vi ser på Matrix, hvor regissøren bestemmer fysikkens regler og kan leke med dem slik han vil, så hadde vi nok blitt mer underholdt. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Kultfilm er en film som er gjenstand for stor interesse og dyrkelse av en bestemt krets av personer på grunnlag av dens særlige kvaliteter, medvirkende, instruktører eller lignende. - wikipedia Ganske vidt begrep i grunn. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Personlig ville jeg satt de som er mer underholdende over de som er mest realistisk. Lobby Scene vil for meg være tidenes scene som involverer skytevåpen, og jeg har ingen tro på at noen vil klare å vippe den av pinnen med det første. Fordelen The Matrix har i forhold til en del andre filmer er at de kunne ta en del friheter for å gjøre scenen bedre, uten klager over realismen. Hvis vi bare kunne sett på hver film slik vi ser på Matrix, hvor regissøren bestemmer fysikkens regler og kan leke med dem slik han vil, så hadde vi nok blitt mer underholdt. 9581085[/snapback] Jeg finner veldig stor underholdning i realismen i Heat. Nå er den en stund siden jeg har sett begge de scenene, men jeg tror jeg ville favorisert Heat faktisk. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg tror jeg må skaffe meg Heat. Høres ut som den nesten er en kult-film. 9580950[/snapback] Heat er en kultfilm. Apropos skytescenen i filmen: noen som har sett bankranet inspirert av Heat? Det er skremmende likt. Ble filmet fra helikopter. 9581033[/snapback] North Hollywood shootout http://en.wikipedia.org/wiki/North_hollywood_shootout 9581049[/snapback] That's the one. Så den på TV for noen dager siden. Craaaz-eee. 9581053[/snapback] Det finnes en film om dette bankranet. Tror den heter "44 Minutes" eller noe slikt. Sorry hvis det er denne filmen du refererer til Wh1te Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva er egentlig definisjonen på en kultfilm? Det er et svært omdiskutert emne. Alle har forskjellig mening om saken. Alle er enige om at for å få kultdefinisjonen, så må filmen ha fans som er ekstremt interesserte i filmen, og nærmest dyrker den. Så kommer spriket. Når uttrykket ble oppfunnet på 80-tallet måtte den også være en ukjent og glemt film. Som etter en lengre periode ble gjennoppdaget av noen få som dyrket den. I senere tid har mange misforstått uttrykket. Og det har blitt kult å like kultfilm. Så spesielt mediene har skapt en ny definisjon. I den nye definisjonen ignorerer man det faktum at en kultfilm egentlig må være en film som fikk liten oppmerkelse når den ble gitt ut. Dette gir da muligheten for kalle store Hollywood blockbusters for kultfilmer. Selv om man følger den nye definisjonen, så syns jeg ikke Heat er en kultfilm. Den er bare svært godt likt, men har ikke en stor fanbase som dyrker på et kultfilm nivå. Så kreler det av uenigheter anngående enkeltfilmer. Er alle filmene til Tarantino kultfilmer, bare fordi han har blitt definert som en kultregissør? Var Donnie Darko ukjent lenge nok til at man kan kalle det en kultfilm? etc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vet ikke om det var den filmen. Virket mer som en dokumentar laget av National Geographic Channel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva er egentlig definisjonen på en kultfilm? Det er et svært omdiskutert emne. Alle har forskjellig mening om saken. Alle er enige om at for å få kultdefinisjonen, så må filmen ha fans som er ekstremt interesserte i filmen, og nærmest dyrker den. Så kommer spriket. Når uttrykket ble oppfunnet på 80-tallet måtte den også være en ukjent og glemt film. Som etter en lengre periode ble gjennoppdaget av noen få som dyrket den. I senere tid har mange misforstått uttrykket. Og det har blitt kult å like kultfilm. Så spesielt mediene har skapt en ny definisjon. I den nye definisjonen ignorerer man det faktum at en kultfilm egentlig må være en film som fikk liten oppmerkelse når den ble gitt ut. Dette gir da muligheten for kalle store Hollywood blockbusters for kultfilmer. Selv om man følger den nye definisjonen, så syns jeg ikke Heat er en kultfilm. Den er bare svært godt likt, men har ikke en stor fanbase som dyrker på et kultfilm nivå. Så kreler det av uenigheter anngående enkeltfilmer. Er alle filmene til Tarantino kultfilmer, bare fordi han har blitt definert som en kultregissør? Var Donnie Darko ukjent lenge nok til at man kan kalle det en kultfilm? etc. 9581225[/snapback] En kultfilm er for meg en film som har stor fanbase selv etter lenge etter den hadde premiere. En kultfilm lanserer ofte noe nytt, men det er ikke et krav. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vet ikke om det var den filmen. Virket mer som en dokumentar laget av National Geographic Channel. 9581236[/snapback] Fant filmen nettopp. http://imdb.com/title/tt0362389/ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Personlig ville jeg satt de som er mer underholdende over de som er mest realistisk. 9581085[/snapback] Enig. En kul skytescene er overhodet ikke avhengig av å være realistisk. Skal man snakke om kultfilm når det kommer til overdreven, urealistisk, tåpelig - men kul(t) action så er det governator for alle penga. NYT2i3fbdC4 Ja takk begge deler sier nå jeg. Heat er vel trolig min favoritt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vet ikke om det var den filmen. Virket mer som en dokumentar laget av National Geographic Channel. 9581236[/snapback] Fant filmen nettopp. http://imdb.com/title/tt0362389/ 9581280[/snapback] Nei, det var ikke den. Det jeg så var det faktiske ranet. Så de ekte bildene som ble filmet av kringkastingskanaler, hørte det som virkelig ble sagt på politiradioene osv. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vet ikke om det var den filmen. Virket mer som en dokumentar laget av National Geographic Channel. 9581236[/snapback] Fant filmen nettopp. http://imdb.com/title/tt0362389/ 9581280[/snapback] Nei, det var ikke den. Det jeg så var det faktiske ranet. Så de ekte bildene som ble filmet av kringkastingskanaler, hørte det som virkelig ble sagt på politiradioene osv. 9581320[/snapback] Link? Er interessert. Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har Heat og den filmen er et mesterverk. Skytescenene er realistiske og skuespillet er også fantastisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Link? Er interessert. 9581327[/snapback] Her er en liten smakebit: http://video.aol.com/video-detail/situatio...tout/2870413354 Den finnes nok ikke på nettet. Jeg så den på TV. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Wh1te, er det denne? National Geographic: Situation Critical - North Hollywood Shootout. Veldig vellaget dokumentar. Den er delt opp i flere deler på YouTube. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Wh1te, er det denne? National Geographic: Situation Critical - North Hollywood Shootout. Veldig vellaget dokumentar. Den er delt opp i flere deler på YouTube. 9581377[/snapback] Jepp, det stemmer. Har begynt å like Situation Critical-dokumentarene til NGC, jeg. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg må lære meg å formulere meg bedre på dette forumet, slik at jeg unngår misforståelser. Jeg mente at jeg fant filmen jeg pratet om, ikke dokumentaren du så Wh1te. : Beklager Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Wh1te, er det denne? National Geographic: Situation Critical - North Hollywood Shootout. Veldig vellaget dokumentar. Den er delt opp i flere deler på YouTube. 9581377[/snapback] Jepp, det stemmer. Har begynt å like Situation Critical-dokumentarene til NGC, jeg. 9581396[/snapback] Indeed. Good stuff. Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Kjøpte nettopp Alien og Terminator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå