Dorian Gray Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Annerledes er fint. Bra er bedre. =D Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Noen som liker Collateral. Herregud for en god film, genialt lagd. Cruise som bad guy er fantastisk. 9579497[/snapback] Likte den veldig godt helt til Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor han latterlige taxi sjåføren vinner over en trent leiesoldat i duellen i sluttscenen på toget. Dette ødela veldig mye av helhetsinntrykket hos meg....... Håper jeg ikke beveger meg utpå altfor dypt vann her: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Egentlig er det hele ganske genialt av Mann, hvis denne glemske hjernen husker korrekt. Vincent snakker jo om i taxien om hvordan Max kun holder til det kjente, aldri gjør noe spontant og at man alltid må tilpasse seg situasjonen (noe sånt sludder). Vincent skyter alltid ofrene sine på samme måte (to kuler i brystet på samme sted eller noe). Vincent, som Max, endrer seg i løpet av filmens gang, og i den store finalen skyter Vincent som han pleier. Kulene stopper i døra, mens Max sine skyter gjennom vinduet og dermed dreper Cruiser'n. Altså, Max tilpasser seg mens Vincent holder seg til det kjente, noe som blir hans undergang. Forøvrig har Colleteral en av de råeste skytesekvensene noensinne filmet. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Er ikke så altfor dyrt heller: http://www.red.com/store Blir vel ca 150 000,- totalt hvis man skal ha mye av det nødvendige? (Gjetter, ettersom kamerakroppen koster i underkant av 100 000,-) 9580411[/snapback] Nja, det blir vel egentlig nærmere 250 000 med linser, opptaksmedium, on-camera LCD-monitor, viewfinder (osv.) og moms og forsikring. Uansett er det latterlig billig med tanke på hva de underlegne CineAlta og Viper koster i forhold (flere millioner dollar). Forøvrig har Colleteral en av de råeste skytesekvensene noensinne filmet. 9580444[/snapback] Regner med du tenkter på nattklubb-scenen? I såfall, jeg vet! Den er fantastisk! Endret 26. september 2007 av K.Larsen Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Egentlig er det hele ganske genialt av Mann, hvis denne glemske hjernen husker korrekt. Vincent snakker jo om i taxien om hvordan Max kun holder til det kjente, aldri gjør noe spontant og at man alltid må tilpasse seg situasjonen (noe sånt sludder). Vincent skyter alltid ofrene sine på samme måte (to kuler i brystet på samme sted eller noe). Vincent, som Max, endrer seg i løpet av filmens gang, og i den store finalen skyter Vincent som han pleier. Kulene stopper i døra, mens Max sine skyter gjennom vinduet og dermed dreper Cruiser'n. Altså, Max tilpasser seg mens Vincent holder seg til det kjente, noe som blir hans undergang. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Begge skyter etter brystet. Vincent blir truffet, noe Max ikke gjør. Angående Vincent sin skyting. Dobbeltapping som det heter er normalt blant profosjonelle, noe man også får vite i filmen. Uansett, enig i at den har noe av de råeste skyte scenene i en film noensinne. Er ikke ofte jeg har sett så realistiske scener ihvertfall. Ingen "superhelter" som hopper å skyter 5 stk i hodet mens de er i luften å annet fjas... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Collateral ser jævlig ut? Hva snakker folk om? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Har dere noen gode bildeeksempler? Kan ikke huske å ha lagt merke til noe "dokumentarpreg" i Collateral, eller at filmen så "jævlig" ut. En stund siden jeg så Collateral, og Miami Vice gikk rett i glemmeboken. Endret 26. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Fikk endelig rotet meg til å se City of God (Cidade de Deus) i går. Må bare si at det var en fantastisk flott film, meget god historie. Likte veldig godt hvordan de brukte fortellerrollen i filmen. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 En av de kuleste skyte scenene jeg har sett i en film ihvertfall, kun overgått av Heat sin scene. Snakker nå om kule scener fordi de er realistiske ikke noe John Woo fjas..... CePA2hwUjbk Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Bare slått av denne, råeste skyte scene ever Heat J7exsa3zXI8 Endret 26. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Bare slått av denne, råeste skyte scene ever Heat J7exsa3zXI8 9580683[/snapback] enig, om den bare hadde vært lengre Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 De beste skytescenene i film, sånn skytinga sett, er disse to Musikkvalget er så perfekt! 0t0_o2bfGAU Og denne wgD-3m439F8 Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Bare slått av denne, råeste skyte scene ever Heat J7exsa3zXI8 9580683[/snapback] enig, om den bare hadde vært lengre 9580723[/snapback] Ja, enig jeg også. Elsker at Mann insisterer på rene, realistiske og høye skytelyder fremfor super-redigerte, ikke-ubehagelige pyselyder som er normen i Hollywood. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Håper du kødder nå KoffeinKanin. Er skikkelig underholdende de du også viser til her men så sinnsykt overdrevne. Det er det som gjør de totalt underlegne scenene i Heat og Colleteral. Men selvsagt, det er bare min mening da Endret 26. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Veldig enig når det kommer til skytescenene i Heat og Collateral. Begge to er veldig godt gjennomført, personlig synes jeg Heat sin er hakket foran. Når det kommer til de Koffeinkanin poster så er jo de også veldig fete, men man kan jo ikke si at de er realistiske, dermed faller de under en annen sjanger. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg tror jeg må skaffe meg Heat. Høres ut som den nesten er en kult-film. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg tror jeg må skaffe meg Heat. Høres ut som den nesten er en kult-film. Hvordan definerer du 'kultfilm'? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 HEAT sammen med shawshank redemption er de 90tallets beste filmer for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg tror jeg må skaffe meg Heat. Høres ut som den nesten er en kult-film. 9580950[/snapback] Heat er en kultfilm. Apropos skytescenen i filmen: noen som har sett bankranet inspirert av Heat? Det er skremmende likt. Ble filmet fra helikopter. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg tror jeg må skaffe meg Heat. Høres ut som den nesten er en kult-film. 9580950[/snapback] Heat er en kultfilm. Apropos skytescenen i filmen: noen som har sett bankranet inspirert av Heat? Det er skremmende likt. Ble filmet fra helikopter. 9581033[/snapback] North Hollywood shootout http://en.wikipedia.org/wiki/North_hollywood_shootout Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hva er egentlig definisjonen på en kultfilm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå