Dotten Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Fra Team America: Why does Michael Bay get to keep on making movies? Det markerer vel mitt standpunkt, selv om jeg elsker The Rock. 9575792[/snapback] Det er jo greit med noen actionregissører også da. Er jo få, om noen, som kan lage mer underholdende, samt hjernedøde, actionfilmer. Alle regissører har sine dårlige øyeblikk og bommer på et par filmer. Syntes det er synd en mann som Bay stigmatiseres så mye (selv om det gir morsomme youtubevideoer og parodier). Han er en utdøende rase, en som faktisk fortsatt bedriver live-action fremfor kun CGI. Og fyren viser mer integritet enn de fleste regissører, han er tro mot sin visjon og lar seg ikke vippe så lett av pinnen grunnet internettmobben eller folk med pengeboken som ønsker å legge føringer. Selv Spielberg visste sin plass når det kom til å ha Bay som regissør, med klar beskjed om å ikke blande seg inn. Bay er til action hva Spielberg er til eventyr. Spielberg var jo også utskjelt i sin tid, tror nok at filmverden vil verdsette Bay mer i fremtiden. Akkurat nå er det jo mer politisk korrekt å kritisere Bay, det er jo et paradoks når det er så mange anmeldelser av hans filmer som handler mer om Bay enn filmen han har regissert Han er arrogant, selvfølgelig (og muligens selvopptatt), men det er også sjeldent unikt i et Hollywood så full av mennesker som er opptatt av å pleie forhold. Bay virker som om han ikke har problemer med å sette folk på plass, eksempelvis Don Murphy som forsøkte å ta litt vel mye av æren for Transformers. Og hvor mange regissører der ute kutter honoraret sitt med flere millioner, for å kunne lage en film slik han vil med de folkene han vil, fremfor å dra til Canada eller Australia? Bay er en medalje med en bakside. Jeg ser ikke hvorfor man kun skal fokusere på medaljesiden eller kun fokusere på baksiden. Han er en nødvendighet i filmverden, på godt og ond. Det er derfor høyst nødvendig at han fortsetter å lage filmer, om ikke annet for å irritere den "intellektuelle fiffen" Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Vel, jeg er ikke totalt anti-Bay, The Rock og Transformers er herlig underholdning. Er Pearl Harbor og Armageddon jeg absolutt ikke takler. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Vel, jeg er ikke totalt anti-Bay, The Rock og Transformers er herlig underholdning. Er Pearl Harbor og Armageddon jeg absolutt ikke takler. 9576757[/snapback] Armageddon? Er jo den beste katastrofe filmen noensinne spør du meg. Men igjen, det viser jo bare hvor forskjellige smak vi har her på forumet. Å bra er det. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor kvinner viser seg å like Transformers bedre enn menn. Dette ifølge både undersøkelsene filmselskapet gjorde, men også ifølge IMDb. For meg virker filmen mer som en typpisk "mannefilm" man ser med kompiser og et par øl. Den ligger på 7.8 på IMDb. Trodde den skulle falle lenger ned. Slike filmer pleier å ligge på rundt maks 7.0 (Independence Day er på 6.3, Armageddon 5.8, The Rock 7.1, Jurassic Park 7.6). Folk flest falt for filmen, både unge, gamle, kvinner og menn. Skulle aldri tro det i forkant, for det er ikke vanskelig å flisespikke filmen ihjel. Til og med en film som fikk Fresh rating av cream of the crop hos Rottentomatoes. Det har vel aldri skjedd før for Bay (Roger Ebert f.eks. ga den vel 3 1/2 stjerne (av 4)). Tror filmen tjente godt på å være et friskt pust i en sommer stappfull av oppfølgere. Men frykter litt oppfølgeren. Vil helst at de skal fungere mer enn som dinosaurene i Jurassic Park og at vi denne gang får litt mer bakgrunnsinfo om de gigantiske metallklumpene. Og mer Starscream, slik at LarsP blir fornøyd. Men igjen, det viser jo bare hvor forskjellige smak vi har her på forumet. Heldigvis kan man lære litt ny smakssans av en god diskusjon Uten diskusjonen så ville jeg gått glipp av Chaplin og Keatons fantastiske verden. For ikke å snakke om filmer som Oldboy eller animasjonsfilmer som Sen to Chihiro no kamikakushi. Jeg er bare smålig redd for å se filmer fra barndommen/ungdomstiden som jeg elsket. Skal se The Neverending Story med guttene og frykter at det skal ødelegge minnene. Men på den andre side, det er ingenting som har fått meg til å "gjenforelske" meg i film som det å se dem med ungene. Men over til noe annet, skal jeg gå for Cinderella Man, Yojimbo eller A man for all seasons i morgen? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor kvinner viser seg å like Transformers bedre enn menn. Dette ifølge både undersøkelsene filmselskapet gjorde, men også ifølge IMDb. For meg virker filmen mer som en typpisk "mannefilm" man ser med kompiser og et par øl. Den ligger på 7.8 på IMDb. Trodde den skulle falle lenger ned. Slike filmer pleier å ligge på rundt maks 7.0 (Independence Day er på 6.3, Armageddon 5.8, The Rock 7.1, Jurassic Park 7.6). Folk flest falt for filmen, både unge, gamle, kvinner og menn. Skulle aldri tro det i forkant, for det er ikke vanskelig å flisespikke filmen ihjel. Til og med en film som fikk Fresh rating av cream of the crop hos Rottentomatoes. Det har vel aldri skjedd før for Bay (Roger Ebert f.eks. ga den vel 3 1/2 stjerne (av 4)). Tror filmen tjente godt på å være et friskt pust i en sommer stappfull av oppfølgere. Men frykter litt oppfølgeren. Vil helst at de skal fungere mer enn som dinosaurene i Jurassic Park og at vi denne gang får litt mer bakgrunnsinfo om de gigantiske metallklumpene. Og mer Starscream, slik at LarsP blir fornøyd. Men igjen, det viser jo bare hvor forskjellige smak vi har her på forumet. Heldigvis kan man lære litt ny smakssans av en god diskusjon Uten diskusjonen så ville jeg gått glipp av Chapling og Keatons fantastiske verden. For ikke å snakke om filmer som Oldboy eller animasjonsfilmer som Sen to Chihiro no kamikakushi. Jeg er bare smålig redd for å se filmer fra barndommen/ungdomstiden som jeg elsket. Skal se The Neverending Story med guttene og frykter at det skal ødelegge minnene. Men på den andre side, det er ingenting som har fått meg til å "gjenforelske" meg i film som det å se dem med ungene. Men over til noe annet, skal jeg gå for Cinderella Man, Yojimbo eller A man for all seasons i morgen? 9576948[/snapback] Jeg hadde godt for Cinderella Man. En bra film med Russel Crowe i, sier ikke det nok? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Heldigvis kan man lære litt ny smakssans av en god diskusjon Selvsagt, Dotten. Tviler på at jeg hadde sett annet enn actionfilmer hadde jeg ikke blitt påvirket av forumet og venner med litt annerledes filmsmak. Noen som er medlem i HUFF (Hordaland Ung Film Forening), eller har erfaring med filmklubber? (for unge) Hvordan er de folkene som går der? (filmsnobber? osv) Lenke til kommentar
Montag Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Men over til noe annet, skal jeg gå for Cinderella Man, Yojimbo eller A man for all seasons i morgen? 9576948[/snapback] Av de tre ville jeg gått for Yojimbo; Toshiro Mifune i toppform, need I say more? Har ikke fått rotet meg til å kjøpe Rome og er glad for det etter å ha sett annonseringen av denne boksen. Andre som vil/må ha? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har ikke fått rotet meg til å kjøpe Rome og er glad for det etter å ha sett annonseringen av denne boksen. Andre som vil/må ha? Uten at jeg skal være 100% sikker, tipper jeg at det kun er en pappeske med de to allerede eksisterende sesongene i. De to sesongene er allerede utgitt i svært solide og forseggjorte bokser, tviler på de lager noe nytt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Kan oppsummere det jeg skrev i en annen tråd, angående Justice League-filmen og hva som ryktes å være handlingen. Litt spoilere, men ikke noe særlig mer enn hva en filmbeskrivelse vil gi så er vel lite poeng i å sette det i spoiler: Ser ut til at plottet i JLA filmen kan bli at Batman, som den eneste som virkelig er 100% normalt menneskelig, skaper et lite helvete for ligaen. Som seg hør og bør. Slu som han er så har han brukt tiden sin til å spionere på sine kolleger, med full oversikt over deres styrker, svakheter og hemmelige identiteter. Bare sånn for sikkerhetsskyld, i tilfelle en av dem skulle ende på feil side av loven. Han er jo tross alt Batman og overlater fint lite til tilfeldighetene. Det som skjer er jo at denne databasen ender i feil hender. I tillegg til at en av de snille faktisk blir slem (ukjent hvem, ryktes Supermann eller Green Lantern). Som selvfølgelig gir en skikkelig fight. Det skal også være en twist på størrelsen med slutten av Se7en, skal man tro kildene. Høres jo bra ut, spesielt at Batman bruker sine detektivegenskaper til å få en markant fordel overfor resten og at hans paranoia og mangel på tillit skaper konflikter. De har, om så, i hvert fall klart å skape en skikkelig mørk Batman, slik han bør være (i stil med Batman Begins). Hvem som er bad-guys er ikke lekket ut enda. Den Rome boksen så rålekker ut forresten. Fantastisk serie med fantastiske skuespillere. Spesielt Ray Stevenson falt i god smak, er veldig glad for at han skal spille Punisher. Perfekt for rollen. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Men over til noe annet, skal jeg gå for Cinderella Man, Yojimbo eller A man for all seasons i morgen? 9576948[/snapback] Har ikke sett de andre (Yojimbo ligger i "skal se"-tårnet), men Cinderella Man er en av de beste boksefilmene jeg har sett, kanskje den beste. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Fra Team America: Why does Michael Bay get to keep on making movies? Det markerer vel mitt standpunkt, selv om jeg elsker The Rock. 9575792[/snapback] 845 000 000kr på én uke. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Han må lage filmer slik at jeg og Steffy har noe å bruke pengene på ^^ Lenke til kommentar
edge Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Han må lage filmer slik at jeg og Steffy har noe å bruke pengene på ^^ 9578543[/snapback] And me. Transformers is da best! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg har ingenting i mot Michael Bays filmer og må si at jeg liker å se blockbusters med effektsirkus på lik linje med de fleste andre typer filmer. Jeg har sett Bad Boys, The Rock, Armageddon, The Island og Transformers, og må si jeg likte alle godt, med mulig unntak av sistnevnte, som ble en litt for åpenbar porselensdukke (eller hul julenissesjokolade, for en svindel!) for min del. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Tok en tur på Colosseum i går og så Matt Damon i aksjon for tredje gang på rad. Kan ikke bidra så mye spennende i diskusjonen, ettersom Ultimatum rett og slett er en herlig actionthriller. Det jeg derimot vil si er at jeg er utrolig imponert over hvor jevngode de tre filmene faktisk er. Er ikke ofte man ser actionserier hvor alle filmene holder såpass høy og jevn kvalitet, ta feks. Die Hard eller Indiana Jones hvor orginalen er klassikere, mens feks. 2'ern var en nedtur. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det virker som jeg er en av få som virkelig liker Indiana Jones and the Temple of Doom. Antakelig fordi jeg så den og elsket den som liten, en følelse som ikke har prellet av siden. Jeg liker eventyret, spenningen og atmosfæren i filmen Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Temple of Doom, ja - helt jævlig film. =D Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) indiana jones:tempel of doom er bra. en mørkere film,like spennende og en aveksling av erke-tyskere. skjønt fruen i filmen var mer eller mindre tåpelig,mem hvem digget ikke Short Round Endret 26. september 2007 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det virker som jeg er en av få som virkelig liker Indiana Jones and the Temple of Doom. Antakelig fordi jeg så den og elsket den som liten, en følelse som ikke har prellet av siden. Jeg liker eventyret, spenningen og atmosfæren i filmen 9578842[/snapback] Inneholder en film Indiana Jones og ikke minst musikken så blir den god i min bok. Så hjernevasket fanboy er jeg, uten snev av rasjonell, kritisk sans. Det fantastiske eventyrkonseptet sin feil. Og jeg klager ikke. Neste år kommer det nok en fantastisk film; Heldigvis så preller rasjonelle tanker og kritisk sans av når det er snakk om ekte lidenskap. Det er derfor man synger at Brann vinner tippeligaen, selv om man ligger på nedrykksplass og det er grunnen til at jeg allerede i dag kan si at Indiana Jones blir en av neste års beste filmer. Jeg vil ikke engang prøve å rasjonalisere det. ^^ skjønt fruen i filmen var mer eller mindre tåpelig,mem hvem digget ikke Shourt round 9578886[/snapback] Der tror jeg du virkelig beveget deg ut på dypt vann. Jeg kan vel ikke råde deg til annet enn å dukke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Jeg likte Short Round jeg *okidoki Dr.Jones* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå