Coffey Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Men, når vi er inne på hardbarka actionfilmer, Wolfgang Petersen er også genial innafor det feltet: Adrealinsprengans, hjernedøde guttefilmer Som f.eks Troy, Poseidon, The Perfect Storm og, selvfølgelig, Das Boot. 9569775[/snapback] Utrolig nok så er det ikke en av filmene du nevner som faller inn i den kategorien... 9572231[/snapback] Å? Syns ihvertfall Troy og Poseidon er det. Men dere har helt rett, var ikke meninga å putte Das Boot og The Perfect Storm etter det utsagnet, jeg mener det ABSOLUTT ikke om de. My bad, var trøtt igår Jeg mener ikke "klissete-søtsuppe-av-en-drittfilm-som-misbruker-en-viktig-og-interessant-historisk-hendelse"? Jeg tenker mer på noe alâ "Klissete-søtsuppe-som-er-tragisk-morsom-med-noen-herlige-scener-med-både-hovedpersonene-og-Cuba Gooding Jr." Altså, en bra guttekveldfilm Jeg vet ikke helt hvilke gutter du henger med, men Pearl Harbour er virkelig ikke på noen ønskeliste når gjengen er samlet i den litt for trange sofakroken. Selv typiske "guttefilmer" må oppfylle visse minstekrav og forventinger. Det skal være tøft, stilig, actionfylt, lett å fordøye, servere noen gullkorn og aller helst ikke inneholde mer enn de få obligatoriske kjærlighetssekvensene mellom helten og den digge dama. dessverre inneholder ikke Pearl Harbor mer enn en stilig actionssekvens, og selv der foretrekker jeg de mer skitne og røffe slagscenene man finner i andre krigsfilmer. Eneste grunnen til at jeg led meg gjennom Pearl Harbor en andre gang var at eksen hadde en sykelig fascinasjon for Josh Hartnett. Kanskje er jeg bare bitter, men jeg har trua på at mange er enige med meg at filmen verken funker som krigsfilm eller som en hjernedød guttefilm. Edit: Hvorfor i all verden vil ikke ordet "dessverre" la seg redigere korrekt? (Irriterende) 9570350[/snapback] Sukk, jaja, er bra at folk har egne meninger da Er ei stund siden jeg så den sist nå, men jeg syns Pearl Harbour hadde noen bra actionscener, og ja, jeg satt og ble flau selv av noen av de ekstreme klisjèscenene, spessielt da begge to holdt på med hu samme dama, selv om han ene egentlig var død. Det var tragisk, rett og slett... EDIT: Altså, jeg sier ikke at Pearl Harbor er en bra film, tvert imot. Men underholdningsfaktoren er der. Endret 25. september 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Pearl Harbour spinner videre på Titanic-suksessen om å lage en klisjéfylt kjærlighetshistorie om en historisk hendelse. Forskjellen på filmene var at Titanic var bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Likte Pearl Harbor jeg. Uten 'u'. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Likte Pearl Harbor jeg. Uten 'u'. 9574071[/snapback] Me too Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Pearl Harbour spinner videre på Titanic-suksessen om å lage en klisjéfylt kjærlighetshistorie om en historisk hendelse. Forskjellen på filmene var at Titanic var bra. 9573633[/snapback] Forskjellen er vel at i Titanic satset mer på drama, Bay er jo elskverdig glad i actionscener. Det var mer respekt over fremførelsen av Titanic enn av Pearl Harbor. Spesielt det at det meste av positive ord som fremmes om Pearl Harbor er at "den hadde kule actionsekvenser". Det er en grunn til at det ikke er slik vi husker fra filmer som Schindler's List o.l. Fokusen ble helt feil. Bay perfeksjonerer action, men ikke dramaet (som ender opp mer hult). Skulle Bay laget en 9/11 film så hadde vel hans hovedfokus vært å få effektene når flyene kræsjer kulest mulig, mens han bruker mye mindre tid på de menneskelige faktorene. Slikt hører hjemme i fiksjon (som Transformers) fremfor filmer basert på faktiske hendelser, i mine øyne. Når en film om en historisk hendelse ville vært vranglære å vise i en historietime på skolen, så betyr det at noe er galt. Bay sin drama blir som Meatlofs musikkvideoer (som han seff regisserte). Han er actionkongen, ikke dramakongen (den tilhører vel heller Eastwood). Michael Bay is Epic _Cax-1WgqiE Endret 25. september 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hey, bra musikkvalg, Mindless Self Indulgence jo Men en ting er sikkert om Bay, mannen er ikke den mest realistiske actionregissøren. Nå vil jeg se Schindlers Liste igjen. Jeg var vel sååå nær i å grine sist gang jeg så den Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Men en ting er sikkert om Bay, mannen er ikke den mest realistiske actionregissøren. 9575121[/snapback] Hvem vil ha realisme når det kommer til Bay? Eneste gangen en "dramascene" virkelig fikk meg til å sitte ved setekanten når det kom til Bay var vel under scenen i The Rock, i dusjen (eller hvor det nå var). Men The Island viser jo også at Bay kan mer enn kun action også, virker som han i hvert fall prøvde mer der. Men ironisk nok ble den filmen hans største (eneste?) flopp på kino. Nei, Bay virker som det perfekte valg for filmer som Transformers. Er også spent på hvordan Prince Of Persia blir, om han ender opp med å lage den. Ingen biler eller militær i den filmen, så det blir jo ikke rent liten utfordring for mannen. Men som nevnt i den andre tråden, så ville jeg elsket å se han lage en film med . Er jo som skapt for han, med flygende biler og kul 80-talls musikk Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Pearl Harbor var egentlig helt grei synes jeg. Action scenene var fantastiske. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg syns Pearl Harbor var fantastisk urealistisk, og hele greia ble overskygget av en dårlig kjærlighetshistorie. Syns og action scenene kunne bli litt tørre. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Fra Team America: Why does Michael Bay get to keep on making movies? Det markerer vel mitt standpunkt, selv om jeg elsker The Rock. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 He He He, elsker Michael Bay sine filmer jeg Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Mhm, jeg også, ser ikke problemet med filmene når de faktisk er bra underholdning. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hvilken film er det kometer kommer ned til jorden, og ødelegger Empire State Building? Den som vi så i youtube filmen over, av Bay. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det er Armageddon og forøvrig feil tråd å spørre i Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Hvilken film er det kometer kommer ned til jorden, og ødelegger Empire State Building? Den som vi så i youtube filmen over, av Bay. 9576178[/snapback] Armageddon. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det er Armageddon og forøvrig feil tråd å spørre i 9576193[/snapback] Når linken TIL youtube filmen ligger et par poster over, der hvor det vises noen scener som jeg lurer på hvilken film det er fra, så er det vel ikke et veldig stort problem å spørre her? Men ja, tenkte meg det var den. Lenge siden jeg har sett den, og jeg mente jeg kjente igjen klippene. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Takk, er det vanlig å si. Hadde du lest kommentarene til Youtube-filmen hadde det ikke vært nødvendig å spørre i det hele tatt Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg leste nettopp at Ulrich Mühe, som spilte Stasi-agenten i The Lives of Others, døde 22. juli i år. Også har jeg ikke hørt noe om det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Takk, er det vanlig å si. Hadde du lest kommentarene til Youtube-filmen hadde det ikke vært nødvendig å spørre i det hele tatt 9576268[/snapback] Jo, takk. Glemte den! Åpnet bare filmen her.. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Tror det ble nevnt her i tråden et sted. Ellers har jeg hørt særdeles lite om det selv, bortsett fra en liten notis i Dagbladet. Men han var jo ikke noe kjent navn her i Norge, så det var vel ikke av noen stor nyhetsverdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå