Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Det finnes ikke en regissør i verden som kan toppe Bay, han klarer det kun selv.

9569733[/snapback]

Hmm, det der hørtes ut som et skikkelig Chuck Norris ordtak ^^

Men, blir det Bay i toern og, så er det et garantert at du finner meg i en av de myke kinostolene ja.

Respekt til den mannen etter actionfilmer som Transformers, The Island, Armageddon, Bad Boys I og II, og Pearl Harbour. Si hva du vil, Pearl Harbor er en hardbarka actionfilm! Det samme gjelder The Island, hvordan kan så mange hate den? Filmen er elsk for meg, og et must på guttekvelder. Hallo, vi snakker Scarlett + action her :wee:

Btw. det eneste minuset med Bay er at han nektet Scarlett å spille naken i The Island, fordi han ikke ville ha aldersgrensa over 13 år :hrm:

Men, når vi er inne på hardbarka actionfilmer, Wolfgang Petersen er også genial innafor det feltet: Adrealinsprengans, hjernedøde guttefilmer :wee: Som f.eks Troy, Poseidon, The Perfect Storm og, selvfølgelig, Das Boot.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si hva du vil, Pearl Harbor er en hardbarka actionfilm!

Du mener med hardbarka actionfilm som i "klissete-søtsuppe-av-en-drittfilm-som-misbruker-en-viktig-og-interessant-historisk-hendelse"?

Det samme gjelder The Island, hvordan kan så mange hate den? Filmen er elsk for meg, og et must på guttekvelder. Hallo, vi snakker Scarlett + action her :wee:

Det er ikke mange som hater The Island, den gjorde det heller skuffende på kino. Filmen er overraskende god, men en rekke flotte actionsekvenser, et godt driv og seffern Scarlett. Men jeg tror selve historien hadde vært bedre tjent med en mindre actionfylt vinkling og en annen regissør enn Bay. The Island kunne fort blitt en veldig god, spennende og uforutsigbar sci-fi med visse justeringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Du mener med hardbarka actionfilm som i "klissete-søtsuppe-av-en-drittfilm-som-misbruker-en-viktig-og-interessant-historisk-hendelse"?

Trey Parker og Matt Stone hater den filmen..nuff said

Det samme gjelder The Island, hvordan kan så mange hate den? Filmen er elsk for meg, og et must på guttekvelder. Hallo, vi snakker Scarlett + action her :wee:

Det er ikke mange som hater The Island, den gjorde det heller skuffende på kino. Filmen er overraskende god, men en rekke flotte actionsekvenser, et godt driv og seffern Scarlett. Men jeg tror selve historien hadde vært bedre tjent med en mindre actionfylt vinkling og en annen regissør enn Bay. The Island kunne fort blitt en veldig god, spennende og uforutsigbar sci-fi med visse justeringer.

9569836[/snapback]

Hat er et stekrt ord, bra film, men AAAAAAAAAAAAAAAAAAAALT for mye reklame,sånt liker man ikke ;)

Mr. Bay har laget noen bra filmer,men er til tider for *amrikansk* Man skjønner plottet ganske raskt,og slutten ender vel altuid bra :)

taste like sugar

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

9569836[/snapback]

Jeg mener ikke "klissete-søtsuppe-av-en-drittfilm-som-misbruker-en-viktig-og-interessant-historisk-hendelse"?

Jeg tenker mer på noe alâ "Klissete-søtsuppe-som-er-tragisk-morsom-med-noen-herlige-scener-med-både-hovedpersonene-og-Cuba Gooding Jr." Altså, en bra guttekveldfilm :wee:

9569836[/snapback]

Hat er et stekrt ord, bra film, men AAAAAAAAAAAAAAAAAAAALT for mye reklame,sånt liker man ikke ;)

Mr. Bay har laget noen bra filmer,men er til tider for *amrikansk* Man skjønner plottet ganske raskt,og slutten ender vel altuid bra :)

taste like sugar

9569861[/snapback]

Reklamen gjorde bare filmen realistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på "reklame" i filmene, som f.eks at McGregor brukte bare Nike i The Island. Er bare stilig hvis noen i film eller spill har samme ting som jeg har :D Men er det noe som er irriterende, så er det åpenbar reklame. Som f.eks (dette er ikke en ordentlig reklame, men et godt eksempel^^ ) i Truman Show, når kona prater om multiverktøyet hu fikk på butikken.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

9569836[/snapback]

Jeg mener ikke "klissete-søtsuppe-av-en-drittfilm-som-misbruker-en-viktig-og-interessant-historisk-hendelse"?

Jeg tenker mer på noe alâ "Klissete-søtsuppe-som-er-tragisk-morsom-med-noen-herlige-scener-med-både-hovedpersonene-og-Cuba Gooding Jr." Altså, en bra guttekveldfilm :wee:

9569836[/snapback]

taste like sugar

9569861[/snapback]

Reklamen gjorde bare filmen realistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på "reklame" i filmene, som f.eks at McGregor brukte bare Nike i The Island. Er bare stilig hvis noen i film eller spill har samme ting som jeg har :D Men er det noe som er irriterende, så er det åpenbar reklame. Som f.eks (dette er ikke en ordentlig reklame, men et godt eksempel^^ ) i Truman Show, når kona prater om multiverktøyet hu fikk på butikken.

9569888[/snapback]

less is more(tolk den som du vil :cool: )

The Thruman show VAR en film om realety program,så d var ikke skjult reklame,men REKLAME. og den filmen er forøvrig veldig bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er en søppelfilm. Man gjør ikke en historisk hendelse av dette slag til en popcornfilm. Han forsøkte å få en tragisk hendelse til å se "kul ut", for så å spe på med antiklimaks og sørpende drama som hører bedre hjemme i filmers som Beverly Hills Cop og den nevnte Transformers.

Men, når vi er inne på hardbarka actionfilmer, Wolfgang Petersen er også genial innafor det feltet: Adrealinsprengans, hjernedøde guttefilmer :wee: Som f.eks Troy, Poseidon, The Perfect Storm og, selvfølgelig, Das Boot.

9569775[/snapback]

Poseidon er vel muligens den værste filmen fra 2006 og The Perfect Storm var også en stor skuffelse. Liker bedre Air Force One og In the Line of Fire. Men Das Boot er vel høydepunktet av hans prestasjoner. :)

Mr. Bay har laget noen bra filmer,men er til tider for *amrikansk*

9569861[/snapback]

*Amerikansk*? Dette er negativt fordi??

Når det kommer til actionfilmer så må vi ikke glemme John McTiernan eller John Woo.

Skal noen andre overta for Bay så kan jeg jo drømme om James Cameron, selv om det nok aldri kommer til å skje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Mr. Bay har laget noen bra filmer,men er til tider for *amrikansk*

9569861[/snapback]

*Amerikansk*? Dette er negativt fordi??

fordi det blir for dumt noen ganger. Med cheese one-liners og overdrevent patriotisme i de fleste av mr. Bay`s filmer. bay følger en vis stuktur og oppskrift,og følger den somregel slavisk i sine filmer.

John Woo er kul,og har ikke glemt han,men han var vel ikke samtaleenme heller :tease:

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvilke gutter du henger med, men Pearl Harbour er virkelig ikke på noen ønskeliste når gjengen er samlet i den litt for trange sofakroken. Selv typiske "guttefilmer" må oppfylle visse minstekrav og forventinger. Det skal være tøft, stilig, actionfylt, lett å fordøye, servere noen gullkorn og aller helst ikke inneholde mer enn de få obligatoriske kjærlighetssekvensene mellom helten og den digge dama. dessverre inneholder ikke Pearl Harbor mer enn en stilig actionssekvens, og selv der foretrekker jeg de mer skitne og røffe slagscenene man finner i andre krigsfilmer.

Eneste grunnen til at jeg led meg gjennom Pearl Harbor en andre gang var at eksen hadde en sykelig fascinasjon for Josh Hartnett. Kanskje er jeg bare bitter, men jeg har trua på at mange er enige med meg at filmen verken funker som krigsfilm eller som en hjernedød guttefilm.

Edit: Hvorfor i all verden vil ikke ordet "dessverre" la seg redigere korrekt? (Irriterende)

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
fordi det blir for dumt noen ganger. Med cheese one-liners og overdrevent patriotisme i de fleste av mr. Bay`s filmer. bay følger en vis stuktur og oppskrift,og følger den somregel slavisk i sine filmer.

9570142[/snapback]

Det samme kan man si om de fleste regissører, med unntak av dem som varierer i sjanger (Spielberg og Kubrick eksempelvis). :)

At Bay har karakterer med i sine filmer som er patriotiske (med unntak av Bad Boys) er jo ikke akkurat rart. Men det gjør ikke filmen patriotisk av den grunn. Det er som å si at Der Untergang er en nazistisk film ;)

Lenke til kommentar

Steven Spielberg ser ut til å være på vei "ut" av Dreamworks, slik vi kjenner det i dag.

Det vil i såfall bety slutten på en kortvarig, men viktig, epoke i filmverden.

http://www.latimes.com/business/la-fi-drea...a-home-business

Smarting from seller's remorse, the DreamWorks principals are expected to bolt late next year. Geffen has been telling people in Hollywood that he and Spielberg would look for a new backer and studio home as soon as they are free to do so.

I artikkelen kan man også lese at Stardust ikke gjør det bra på kino og at Transformers er en vanvittig kommersiell suksess som vil gi flere oppfølgere.

Det står også at både Bay og Spielberg vil være tilbake for Transformers 2.

Så om det stemmer så er det jo i boks :)

Lenke til kommentar

9569775[/snapback]

Utrolig nok så er det ikke en av filmene du nevner som faller inn i den kategorien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...