Bytex Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Jeg koste meg under hele Kill Buljo, jeg. Hadde null forventninger fra før, så det var bare å la humoren treffe der den skulle. Jeg er sjøl nordnorsk. Tror det er en viktig del av å skjønne hvorfor det er morsomt. Alle onelinerne til Jompa og politimannen er jo helt utrolige. Mange av skuespillerne lå på bygderevy-nivå, men det var så mye som traff riktig også at det gikk greit. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Har QT virkelig anbefalt Kill Buljo? En parodi som ikke er morsom... 9538240[/snapback] Er ikke Manos favorittfilmen hans eller noe sånt? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Til de av dere som er litt opplyst når det kommer til dagens norske film (dvs. ikke meg): Kan deler av problemene med den påstått dårlige kvaliteten på norsk film være at man har beveget seg vekk fra det nordmenn generelt har vært gode til i den kulturelle verden; Eventyr? Eventyrånden styrte Grieg, de fire store, Asbjørnsen og Moe og fortsatte til filmens verden (Caprino, da spesielt med Flåklypa)). Kon-tiki er jo et annet eksempel, da våre mest kjente i det virkelige liv faktisk er eventyrere i levende live. Man kan jo spørre seg hva poenget med samfunnskritiske filmer er i et samfunn som vistnok er verdens beste? Det må jo strengt talt være en forfatters værste mareritt å bo i et samfunn med så lite undertrykking o.l? I hvert fall om man håper på å lage noe a la La Haine (om den hadde blitt laget i Norge ville folk ledd seg ihjel og lurt på hvilken verden regissøren levde i). Så, er det noen eventyrånd å spore i norsk film? Eller streber man etter å lage filmer om oppkonstruerte narkobaroner i det frykntingytende Oslo? Vi har alltid hatt vår styrke i evnen til å formidle eventyr, både i musikken, bøkene og filmen. Er dette i det hele tatt til stede i norsk film, eller er det fullstendig forlatt til filmer a la Uno? Hvorfor må vi overlate til utlendinger å filmatisere eksempelvis Dahl sine verk(The Witches)? Eventyr virker jo som om det alltid har vært vår styrke. Så hvorfor ikke fokusere litt på den fremfor å lage filmer i en sjanger både dansker, svensker, briter, tyskere, amerikanere og gudene vite hvem andre makter bedre? Bare å skrive om det gir meg lyst til å bestille inn Håkon Håkonsen, slik at ungene kan få se litt norsk eventyr. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Tja, eventyr-filmer krever gjerne litt ressurser for å bli vellykkede. Og det er jo ikke overflod av ressurser i Film-Norge. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Norsk filmindustri har veldig lyst til å bli tatt alvorlig. Dette ser man på Hawaii Oslo, Uno, Den Brysomme Mannen og 5 løgner - filmer som prøver (og til tider lykkes?) å stille seg på nivå med internasjonale filmer. De vil vise at de har en mening om det som skjer rundt oss, at de tør å ta tak i kontroversielle emner og at nordmenn er mer enn bare troll og hekser. Variasjon har aldri skadet noen, så jeg tror absolutt at det er et marked for det norske. De norske filmene som virkelig slår an er de helnorske, slik som f eks Tatt av Kvinnen eller (jeg satser en tier på) den kommende Varg Veum-filmen. Dette bærer det norske preget og det er det folk vil se på kino, ikke Crash/Magnolia-etterligninger som faller flatt på ansiktet. Dette tyder jo på at nordmenn gjerne er interessert i det som er norsk, ihvertfall hvis det først er norskprodusert. Det hadde ihvertfall vært veldig spennende å se noen helnorske filmer basert på norske tekster og historier, det hadde til og med jeg sett på kino. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) 20.9. Sophia Loren 73 Angela Mao Ying 57 http://www.youtube.com/watch?v=x82oGQTGo-Y (legg merke til han fyren på 2:05......det er Hon yan gip aka the Big Boss i filmen med samme navn) Endret 20. september 2007 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Da er det blitt offisielt vistnok, det blir en Justice League film. Kommer 2009: http://www.superherohype.com/news/topnews.php?id=6321 Så spørs det hvem som skal spille Batman og Supermann. Kanskje James Caviezel denne gang kan få rollen han ønsket seg (var aktuell for Superman Returns)? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Superjesus? Der har du en frelser jeg kan tro på. edit: Jeg kom på en bedre kommentar. Homer: "I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!" Endret 20. september 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 De kan jo bare spore opp denne karen her til å spille seg selv; http://www.bt.no/kuriosa/article413071.ece Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Kanskje James Caviezel denne gang kan få rollen han ønsket seg (var aktuell for Superman Returns)? Kåre Conradi var på audition for rollen som supermann i Superman Returns :!: Fantastisk, hva? (hadde han fått rollen Endret 20. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 For det første heter filmen Equilibrium, for det andre kan du jo kanskje fortelle litt mer om hvorfor du syns den er bra istedenfor å bare komme med et slikt utbrudd uten mål og mening? 9536520[/snapback] La stakkaren ha et gledesutbrudd da! ^^ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Så spørs det hvem som skal spille Batman og Supermann. Kanskje James Caviezel denne gang kan få rollen han ønsket seg (var aktuell for Superman Returns)? 9539255[/snapback] Ryan Gosling ryktes å være aktuell som Batman. Reaksjonene er jo at han er en meget lovende skuespiller (Oscarnominert), men at han rent fyisisk nok hadde passet bedre i rollen som The Flash (men her er det mange fans som ønsker Ryan Reynolds). Supermann vil ikke bli spilt av Tom Welling, slik som det tidligere ble ryktet om. Kanskje Routh allikevel skal spille i denne filmen (men ikke Bale). Superman Returns oppfølgeren er utsatt på ubestemt tid. Endret 21. september 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 er det sagt noe rykte om hvem som blir skurk i JLA? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Gosling er bunnsolid skuespiller, han vil nok være mer av en Bale enn en Routh, for å si det på den måten. Gosling og andre solide skuespillere i hovedrollene vil nok gjøre filmen til en Batman Begins og ikke en Superman Returns, slik den gjerne blir med Reynolds i en rolle. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 er det sagt noe rykte om hvem som blir skurk i JLA? 9541754[/snapback] Har tenkt å lese manuset, om det er tilgjengelig. Det sies at manuset er fantastisk og noen vil dø i filmen. Om det er snille eller slemme aner jeg ikke enda. Er mye nytt i dag og har problemer med å fange opp alt, til og med en gedigen nyhet om tv-serien 24. Men den spoileren får jeg ta i det respektive forumet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Angående fysikken til Gosling så tror jeg ikke det blir så stort problem, for jeg tror vi vil se lite til Bruce Wayne, Clark Kent osv. De vil nok i all hovedsak være å finne i sine trikoter (med muskelinnlegg). Synd de ikke kan hente Reeve tilbake fra de døde (og med ben å gå på). Han eier alle som har spilt superhelt. Nesten dumt de ikke har noen Supergirl med, hun de har funnet til Smallville ser jo ikke så alt for ille ut Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Personlig kunne jeg tenke meg Evangeline Lilly som Wonder Woman (regner ikke med at de tar seg råd til å hyre inn en dyr skuespillerinne). Jeg tviler på at de hyrer inn 6-7 dyre skuespillere, de satser nok på de litt mer ukjente. Fant denne her fra en fan som illustrerer sine håp: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Om de hadde fått Clive Owen så er i hvert fall dette sikret å bli Steffy sin favorittfilm for året 2009 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Korrekt, Dotten. Jesus passer fortsatt ikke, men jeg hadde gått med på det om vi fikk Owen med. Jeg har for øvrig tidenes Batman-kandidat: Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Alle vet at det finnes ikke en bedre Batman enn Christian Bale! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Syntes nå Michael Keaton klarte seg ypperlig som Batman. En mer jovial og mindre bitter versjon av Bruce Wayne som hadde mer "ro" og selvsikkerhet over seg. Selv om hele "sove hengende opp-ned" greiene var litt overkill (men Burton gjorde det flott med regien uansett). Men settingen for de to filmene var jo totalt forskjellig. I Batman-sammenheng eier jo Jack Nicholson alle. Men jeg har et stort håp om å se lignende prestasjoner av den nye Jokeren i The Dark Knight. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå