Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

I alle dager, hadde ikke fått med meg at det kom en nyinnspilling av Sleuth i år. Artig nok med Caine i denne også (denne gang spiller han ikke den unge mannen, men den eldre forfatteren).

12 oktober slippes den. Dette skal bli artig, den skal vistnok være bra (originalen er jo genial). Den skal også ha en ny vri. Jude Law spiller den andre hovedpersonen.

Nå ble jeg oppriktig glad :)

9520871[/snapback]

Ingen falske navn denne gangen tydligvis :---)

Edit: Jeg så den første filmen uten å ane noe om den på forhånd. Derfor tror jeg ikke den nye filmen kan toppe den filmopplevelsen.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det spurte jeg om tidligere i denne tråden, det er en Firefox-greie. Du får det første treffet på det du skriver på Google, altså det er det samme som å søke på Google og trykke "I'm feeling lucky".

9521676[/snapback]

Dette ga meg grunn nok til å gidde å gå over til Firefox. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet selv, jeg. Jeg mister vel kanskje 30 pixler i høyden.

For å ta noe filmrelatert da. Bestillingen fra Play inneholdende The Prestige, Talladega Nights, Little Miss Sunshine, Children of Men og Layer Cake ankom i dag. Noen meninger om hvilke jeg bør se først?

Og er Little Miss Sunshine noe tess? Jeg ser liksom ikke for meg at den er så genial ut fra plottet, men den har nå fått et greit karaktersnitt...

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Kjipt oppsett. Det er få eller ingen sider som jeg er innom ofte nok til at det kan rettferdiggjøres en fast plass til dem i browseren.

Når det gjelder Ben Affleck så kan jeg med hånden på hjertet si at det er ikke fordi det er kult at jeg misliker ham, selv om noen av mine meninger har etterhvert blitt malen på det å være kul (LotR suger, Affleck suger, Armageddon er awesome, osv). Å sammenligne med Wayans er ganske treffende, det blir urettferdig at en skuespiller som ikke trekker ned en film skal regnes som en god en. Reese Witherspoon ble ikke mindre håpløs av Walk the Line, det var utelukkende Phoenix (og manuset) som gjorde den filmen fantastisk.

edit: Gwyneth Paltrow i Se7en, f eks, spiller mye bedre. Har aldri forstått fascinasjonen med Witherspoon, tbh.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Å sammenligne med Wayans er ganske treffende, det blir urettferdig at en skuespiller som ikke trekker ned en film skal regnes som en god en.

Veldig enig her. Synes Ben Affleck til tider får unødvendig mye pes, men vil ikke kalle ham noe mer enn middels god skuespiller. Med noen prestasjoner under og noen over pari.

Ang. Little Miss Sunshine så skrev jeg en anmeldelse av den her, fjerde post ovenfra. Så kan du se hva jeg mener vaffal. Ble litt diskusjon rundt den, alle var enige om at det var en god film, men uenigheten lå mer i angående hvor god den var. Bunnlinjen er uansett at den er severdig.

Fant forresten ut at Alan Arkin vant Oscar for rollen sin i den, den unner jeg ham absolutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
...

Eventuelt...

9521861[/snapback]

Eventuelt kan man bare legge inn g, w, i, p etc. som søkesnarveier i opera. Slik at man bare skriver "g et-eller-annet" i adresselinja for et googlesøk, "w ..." for wikipedia, "i ..." for imdb etc. Firefox stavet baklengs blir satan.

Lenke til kommentar
...

Eventuelt...

9521861[/snapback]

Eventuelt kan man bare legge inn g, w, i, p etc. som søkesnarveier i opera. Slik at man bare skriver "g et-eller-annet" i adresselinja for et googlesøk, "w ..." for wikipedia, "i ..." for imdb etc. Firefox stavet baklengs blir satan.

9522046[/snapback]

Det funker i FF også, i tillegg til at å skrive inn et navn gir "I'm feeling lucky"-resultater. Meget nice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...