Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Guy Pearce har vel kun hatt to-tre kjente roller? 

Sant det, men mye av det gode han gjør, får ikke like mye oppmerksomhet som noen av de kjente han har, som feks. Memento og L.A. Confidential.

Han var glimrende i Factory Girl og spesielt i The Proposition.

Og hvor faen er Willis og Carrey?

Carrey har vel ikke like mange filmer ennå til at han kan få "seriøs skuespiller"

brodert over seg. Eternal Sunshine, Truman Show, The Majestic og maybe Number 23... Ser ut som kun 4 der gitt..

Lenke til kommentar
Carrey har vel ikke like mange filmer ennå til at han kan få "seriøs skuespiller"

brodert over seg. Eternal Sunshine, Truman Show, The Majestic og maybe Number 23... Ser ut som kun 4 der gitt..

9518913[/snapback]

Nå fant vi jo ut, som Steffy påpekte, at man må være Oscarnominert for å komme på lista. Forøvrig er jeg godt fornøyd med Guy Pearce, selv om jeg kun har sett fyren i tre roller. Hvis Christopher Walken ikke er med på lista, er det en liten skandale. Fyren er jo en legende og gjør seg jo bemerket i alt fra en klassiker som The Deer Hunter til drittfilmen Click.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

9518913[/snapback]

Nå fant vi jo ut, som Steffy påpekte, at man må være Oscarnominert for å komme på lista. Forøvrig er jeg godt fornøyd med Guy Pearce, selv om jeg kun har sett fyren i tre roller. Hvis Christopher Walken ikke er med på lista, er det en liten skandale. Fyren er jo en legende og gjør seg jo bemerket i alt fra en klassiker som The Deer Hunter til drittfilmen Click.

9519092[/snapback]

Det er jeg fullstendig enig i... Walken vant jo Oscar for The Deer Hunter, så noe er galt...

Lenke til kommentar

Anmeldelse: The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford(joblo.com)

Til dere som ikke gidder å lese hele:

A truly great and satisfying film with flesh and blood characters, a moody score and a director with an amazing amount of promise. This is a stunningly rich vision of the outlaw and his destiny, enhanced by a magnificent, Oscar-worthy performance by Casey Affleck.

My rating 10/10 -- JimmyO

Filmen skal sees under BIFF.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

I alle dager, hadde ikke fått med meg at det kom en nyinnspilling av Sleuth i år. Artig nok med Caine i denne også (denne gang spiller han ikke den unge mannen, men den eldre forfatteren).

12 oktober slippes den. Dette skal bli artig, den skal vistnok være bra (originalen er jo genial). Den skal også ha en ny vri. Jude Law spiller den andre hovedpersonen.

Nå ble jeg oppriktig glad :)

200px-Sleuthpost2007.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ben Affleck er en grisegod skuespiller. Uheldigvis er det "kult" å hate ham.

9521011[/snapback]

Mja, hva har han å by på utenom Good Will Hunting?

9521033[/snapback]

Hva har han ikke å by på?

Lenke til kommentar
Ben Affleck er en grisegod skuespiller. Uheldigvis er det "kult" å hate ham.

9521011[/snapback]

Mja, hva har han å by på utenom Good Will Hunting?

9521033[/snapback]

Hva har han ikke å by på?

9521062[/snapback]

Rett og slett at jeg har aldri blitt imponert over hans skuespillerprestasjoner. (foruten Good Will Hunting)

Noe nytt om Grindhouse kommer på DVD i Europa? Kan man evt bestille den fra en amerikansk site?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sett Gigli?

9521121[/snapback]

Selvfølgelig. Jeg har en forkjærlighet for kalkuner (bortsett fra norske, det er for mange av dem).

9521141[/snapback]

Da burde du skjønt at det ikke er Affleck som trekker den filmen ned.

Lenke til kommentar
Da burde du skjønt at det ikke er Affleck som trekker den filmen ned.

9521253[/snapback]

Jeg skjønte såpass at jeg sjelden har sett han prestere værre og at han var en av mange faktorer som trakk filmen ned.

Når det er sagt er jeg ikke den som gir Gigli 1 eller 2 på IMDb. Filmen har jo sine øyeblikk.

Jeg sparer betegnelser som "grisegod" til skuespillere som faktisk er det. Affleck stopper på "god" men ustabil. Han nådde et nytt nivå i Hollywoodland. Det er så lenge siden jeg har sett Good Will Hunting, så jeg klarer ikke å sammenligne prestasjonene. Men av de filmene jeg har ferskt i minne så er Hollywoodland hans beste, med Gigli på et bunnivå, sammen med Pearl Harbor.

Som Matt Damon selv sier, enkelte ganger lever ikke Affleck seg inn i rollen, han blir ukonsentrert. Da skinner det gjennom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...