Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Og jeg som trodde jeg var smart da jeg kjøpte fra UK for tre-fire år siden Kan jo vurdere å kjøpe norsk utgave, må bare se på prisen først. Takk for opplysningen! 9515962[/snapback] Du kan jo ikke sitte med en uferdig film i hylla. Det er jo blasfemi (med mindre det er snakk om Metropolis, det får heller gå at vi aldri får sett det fulle verket. Desverre) Indiana Jones er jo filmer som er obligatorisk i min hylle i hvert fall. Ellers, for å gå over til noe litt annet, HGW XX/7 er en som føres opp på min liste over beste helter fra filmverden. Magisk. Endret 17. september 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Satt og loka på IMDB, i mangel på bedre ting å gjøre. Da så jeg at Titanic har spilt inn 1,8 mrd dollar på verdensbasis, noe jeg synes er mildt sagt sjokkerende. Det er skremmende mye penger for èn film Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Satt og loka på IMDB, i mangel på bedre ting å gjøre. Da så jeg at Titanic har spilt inn 1,8 mrd dollar på verdensbasis, noe jeg synes er mildt sagt sjokkerende. Det er skremmende mye penger for èn film 9516453[/snapback] Den er nærmest i en særklasse (men distansen nedover er ikke så stor om man tilpasser "kronekursen". Da er den vel ikke på topp engang, muligens.) Er litt vanskelig å finne tall som er tilpasset for hele verden. Men i USA er det Gone With the Wind som topper, med Titanic først på 6. plass. http://www.boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm Titanic tjente på "word of mouth" (godt rykte), i tillegg så tiltalte den alle grupper (gamle, unge, kvinner, menn) og hadde enorme tilfeller av mennesker som så den igjen og igjen på kino. Nå for tiden er det oppfølgere som gjør det stort, er nærmest blitt en gylden regel (se på POTC, Spider-Man osv). The Dark Knight vil tjene inn mer enn Batman Begins osv. Transformers er den største kommersielle suksessen de siste årene. Ikke bare var den "billig", men den har tatt inn mer enn noen annen film, sett bort fra oppfølgere, siden Spider-Man (men summen er uansett langt unna Titanic). Edit: Kvinner er nøkkelen for å nå til topps. Bemerkelsesverdig nok viste det seg at eldre kvinner(!) likte Transformers, samt foreldre og barn. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg lurer på hva Titanic har spilt inn på VHS- og DVD-salg. Det er tross alt der (og i merchandising) mesteparten av pengene ligger for alle andre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ellers, for å gå over til noe litt annet, HGW XX/7 er en som føres opp på min liste over beste helter fra filmverden. Magisk. 9516192[/snapback] Bah, jeg har til og med sett filmen, men jeg måtte likevel google det. Tidenes fyr, ja - veldig Schindler. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg lurer på hva Titanic har spilt inn på VHS- og DVD-salg. Det er tross alt der (og i merchandising) mesteparten av pengene ligger for alle andre. 9517007[/snapback] http://www.the-numbers.com/movies/1997/TITAN.php Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 http://www.the-numbers.com/movies/1997/TITAN.php 9517022[/snapback] Takk. Det var et nyttig sted. Var markedsføringsbudsjettet til filmen kun 20 millioner dollar? Tror de må ha miksa og triksa litt med numrene der, ja Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 http://www.the-numbers.com/movies/1997/TITAN.php 9517022[/snapback] Takk. Det var et nyttig sted. Var markedsføringsbudsjettet til filmen kun 20 millioner dollar? Tror de må ha miksa og triksa litt med numrene der, ja 9517053[/snapback] Det spørs. Det er vel få filmer som har fått mer gratis omtale enn den filmen der? Alle var jo klar over filmen og ville vært klar over filmen selv uten et fnugg av reklame. Titanic var jo mitt barndoms mysterium, det var nesten helt surrealistisk når båten ble funnet (husker godt Donald Duck pocket o.l. som tok for seg at de fant båten osv). Og jeg var vel kun 6 år eller noe slikt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kjøpte meg Serenity for noen uker sida utelukkende på impuls siden den var billig og hadde god rating på imdb. Begynte å se 10min, og ble veldig skeptisk om det var noe for meg. Hovedsaklig pga jeg var redd for å ikke bli engasjert i historien. Tar jeg feil om jeg mener at filmen er en del av en serie film/tv-serie? I såfall, bør jeg se det andre først? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Filmen er bra på egenhånd også, men mye bedre hvis du ser serien Firefly først. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg så filmen først og serien etterpå. Funket helt fint. Men det er vel muligens best å se serien først ja, for å bli kjent med karakterene (for dette bruker ikke filmen noe tid på). Dette er en film/serie som ikke bør sees alene, men helst med noen kompiser som liker litt "tom" underholdning. Serenity-serien gjorde halve besetningen hektet når vi var ute og seilte, til den andre halvdelen av besetningen sin frustrasjon. Men så er det kun et dusin episoder (serien ble kansellert av "those capitalist swine"), så man overlevde nok. Men det var merkelig nok maskinistene som hatet den mest. Den andre halvdelen av besetningen hevnet seg med å se Kill Bill i slow-motion ti ganger i døgnet. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Her er en liste med de 100 beste nålevende skuespillerne, med rangering av deres beste roller: http://www.freewebs.com/top100actors/index.htm Veldig interessant artikkel/nettside, den beste rangeringen av skuespillere jeg har sett hittil. Listen for de som ikke vil lese begrunnelser: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Robert De Niro2. Al Pacino 3. Jack Nicholson 4. Paul Newman 5. Robert Duvall 6. Gene Hackman 7. Dustin Hoffman 8. Michael Caine 9. Meryl Streep 10. Liv Ullmann 11. Harrison Ford 12. Johnny Depp 13. Cate Blanchett 14. Deborah Kerr 15. Tom Hanks 16. Julianne Moore 17. Emma Thompson 18. Peter O'Toole 19. Olivia de Havilland 20. Kevin Spacey 21. Kate Winslet 22. Shirley MacLaine 23. Morgan Freeman 24. Sidney Poitier 25. Kirk Douglas 26. Albert Finney 27. Diane Keaton 28. Max von Sydow 29. Judi Dench 30. Billy Bob Thornton 31. Frances McDormand 32. Anthony Hopkins 33. Clint Eastwood 34. Ellen Burstyn 35. Philip Seymour Hoffman 36. Edward Norton 37. Ian McKellen 38. Karl Malden 39. Angela Lansbury 40. Jean Simmons 41. Daniel Day-Lewis 42. Leonardo DiCaprio 43. Chris Cooper 44. Russell Crowe 45. Samuel L. Jackson 46. John Hurt 47. Denzel Washington 48. Sissy Spaceck 49. James Earl Jones 50. Sean Penn 51. Ed Harris 52. Julie Christie 53. Tom Cruise 54. Brad Pitt 55. Ralph Fiennes 56. Robin Williams 57. Sean Connery 58. Juliette Binoche 59. Maggie Smith 60. Faye Dunaway 61. Ian Holm 62. Ben Kingsley 63. Sigourney Weaver 64. Uma Thurman 65. Don Cheadle 66. Tim Robbins 67. Benicio Del Toro 68. Nicole Kidman 69. Laura Linney 70. Alan Arkin 71. Vanessa Redgrave 72. Jeff Bridges 73. Joan Fontaine 74. Helen Mirren 75. Woody Allen 76. Emily Watson 77. Jodie Foster 78. David Strathairn 79. Renee Zellweger 80. Jane Fonda 81. Bill Murray 82. Harvey Keitel 83. Charlton Heston 84. Dennis Hopper 85. Jon Voight 86. Laurence Fishburne 87. Judy Davis 88. Tom Courtenay 89. Bob Hoskins 90. Helena Bonham Carter 91. Gerard Depardieu 92. Liam Neeson 93. Willem Dafoe 94. Isabelle Adjani 95. William H. Macy 96. Gena Rowlands 97. Elizabeth Taylor 98. Jennifer Jones 99. William Hurt 100. Susan Sarandon EDIT: Personlig ville jeg hatt Jack Nicholson på 1., Al Pacino på 2. og Robert De Niro på 3. Endret 17. september 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 81. Bill Murray, wtf?? Mannen er bedre enn som så! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Robin Williams kom langt nede. Dette her viser jo bare hvor genial den mannen er, strengt talt burde de ikke gi han noe manus men bare la han holde på og improvisere: GEAdMPdJdBY Jeg vil ha Jack Nicholson og Tom Hanks høyere. Ser ikke Jim Carrey på listen, så fysj. Og hvor i all verden er Mel Gibson og Bruce Willis???? Og Travolta? Enten har de dødd i løpet av kvelden eller så har noen hacket seg inn og endret på listen. Men det er vel muligens for mainstream til å komme med. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Her er en liste med de 100 beste nålevende skuespillerne, med rangering av deres beste roller: Snip... EDIT: Personlig ville jeg hatt Jack Nicholson på 1., Al Pacino på 2. og Robert De Niro på 3. 9517305[/snapback] 1. Pacino 2. De Niro 3. Nicholson... Skuffende langt nede Denzel Washington kom Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Tom Hanks var altfor lavt nede på den lista. Han er en topp 10 skuespiller synes jeg. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Skjedde med Matt Damon a? Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Skjedde med Matt Damon a? 9518050[/snapback] For ikke å snakke om Christian Bale eller Guy Pearce.... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Guy Pearce har vel kun hatt to-tre kjente roller? Skandale at multitalentet Bale er utelatt, tross alt beste skuespiller av sin generasjon. Pacino er hakket mer legende enn De Niro og skulle sett bi-rolle-folk som Hofman, Macy og Hurt lengre opp. Og hvor faen er Willis og Carrey? Nei, man kan aldri bli enige om noen lister, så blir nyttesløst å diskutere. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Sikkert noen her som ikke har fått med seg at det kun er Oscar-nominerte som er med i kåringen, så jeg tenkte at jeg kunne nevne det. Endret 18. september 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå