DoktorBacon Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 13 Days er et glitrende historisk drama for oss som interesserer oss for dens slags greier. Filmen har fått en fin og fortjent plassering midt i den "politiske" delen av filmsamlinga. Det eneste man kan bitche over er Costners bommert på dialekten. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Så den igjen i natt for ca. sjette gangen. Og det er en av favorittfilmene mine. Ekstremt spennende og velskrevet historie, at den er ganske lik hva som skjedde i virkeligheten er ikke feil det heller. Karakterene kommer fram som svært intelligente og gode folk som prøver alt de kan å unngå krig. Herlige greier. Eneste problemet er at den mangler et skikkelig klimaks. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Så den igjen i natt for ca. sjette gangen. Og det er en av favorittfilmene mine. Ekstremt spennende og velskrevet historie, at den er ganske lik hva som skjedde i virkeligheten er ikke feil det heller. Karakterene kommer fram som svært intelligente og gode folk som prøver alt de kan å unngå krig. Herlige greier. Eneste problemet er at den mangler et skikkelig klimaks. 9513596[/snapback] Atomvåpenkrig hadde vært tidenes slutt på den filmen. Ingen hadde sett det komme, snakk om surprise ending =D Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Kan anbefale folk som er fascinert av historien; Jeff Wayne - War of the worlds Utrolig stemningsfullt og engasjerende plate. Tenk om WotW hadde funnet sted da Wells hadde skrevet boka (1898). En sci-film blandet periodedrama. Namm! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Må bare si at Jeff Wayne har forandret veldig mye på historien også. Men platen er veldig god den. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Fredrikstad kino kliner til og setter opp Det Sjunde Inseglet, så i morra skal jeg se min første Bergman-film Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Gjør deg selv en tjeneste og vær 100% opplagt før du ser den. Ikke et negativt ord om filmen eller mannen, men det er svarthvitt i et meget kunstnerisk tempo og det er kjipt å sovne underveis. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Er det noen som har lagt merke til at enkelte ting i Indiana Jones and the Temple of Doom er klippet vekk fra DVD-utgaven? Snakker spesielt om: Scenen der Short Round blir piska av gutteherskeren samtidig som Indy blir piska av den store vakta. It are gone Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Gjør deg selv en tjeneste og vær 100% opplagt før du ser den. Ikke et negativt ord om filmen eller mannen, men det er svarthvitt i et meget kunstnerisk tempo og det er kjipt å sovne underveis. 9515335[/snapback] Takk for tips. Så mye kaffe som jeg drikker i løpet av en dag, skal ikke det bli noe problem. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Mesa wants: Transformers: Play.com Exclusive Limited Edition Steelbook Tror jeg lander på den og Alien quadrilogy. Endret 17. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Fredrikstad kino kliner til og setter opp Det Sjunde Inseglet, så i morra skal jeg se min første Bergman-film 9515297[/snapback] Har litt lyst til å få med meg den, jeg òg, hadde det ikke vært for en helvetes 3MX-prøve på onsdag, som det helt klart trengs å leses til. Kanskje jeg tar turen ned onsdag eller torsdag i stedet. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Fredrikstad kino kliner til og setter opp Det Sjunde Inseglet, så i morra skal jeg se min første Bergman-film 9515297[/snapback] Det samme gjelder meg. Tror nok jeg skal klare å holde meg våken. Har allerede sett noen klipp fra den, og den virker jo mildt sagt fantastisk. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hva Wikipedia har å si om Temple of Doom: The film was released on VHS several times in the 1980s and 90s and then on DVD in October 2003. It was packaged with the previous and later films in the series; however, the Region 2 version of the film was heavily censored. Noticeably, the main scene that was cut for the UK release was a close up of the removal of an unfortunate victims heart at the ceremony which was too graphic for a PG rating. The music tends to jump in-between scenes that were trimmed. Also Mola Ram's line "Soon, Kali Ma will rule the world..." has been cut during the scene where Indy is forced to drink the blood of Kali. Shiiit. Og de klager over piratkopiering? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Gleder meg villt til "Den store kinodagen". Vi i filmklubben på Lillehammer skal sette opp et nattligmaraton bestående av: Blue Velvet, A Clockwork Orange og Inland Empire. Tips til lokale Og kl.08.00 er det frokost med enten Annie Hall/Manhattan EDIT: leif Endret 17. september 2007 av tjalla Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hehe, jeg kan tenke meg Lynch blir ganske tung å se etter å ha vært oppe et døgn. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Gleder meg til kinodagen selv, men vi kan vel se langt etter Kubrick- og Lynch-filmer. Går vel for det meste i Shrek og Die Hard(kanskje like greit, når man skal se film i et døgn). Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Er det noen som har lagt merke til at enkelte ting i Indiana Jones and the Temple of Doom er klippet vekk fra DVD-utgaven? Snakker spesielt om: Scenen der Short Round blir piska av gutteherskeren samtidig som Indy blir piska av den store vakta. It are gone Utifra www.dvdcompare.net kan det se ut som kun UK R2-utgaven er klippet. Jeg mener ihvertfall å huske at den scenen du nevner er tilstede på den skandinaviske R2-utgaven. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Og jeg som trodde jeg var smart da jeg kjøpte fra UK for tre-fire år siden Kan jo vurdere å kjøpe norsk utgave, må bare se på prisen først. Takk for opplysningen! Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Gleder meg til kinodagen selv, men vi kan vel se langt etter Kubrick- og Lynch-filmer. Går vel for det meste i Shrek og Die Hard(kanskje like greit, når man skal se film i et døgn). 9515891[/snapback] Kinokonsulenten ba om tips til filmer vi ville se, og jeg spurte om hvorvidt The Shining kunne vises. Jeg lever i håpet. Du kan forresten sende inn forslag til: [email protected]. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Takker, det skal jeg gjøre Greit å se et par klassikere, ikke bare de nyeste blockbusterne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå