Dotten Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Elsker bare hvordan Kimmel alltid går tom for tid for Matt Damon http://www.youtube.com/watch?v=4f14z5CMIJA...related&search= Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Vipper mellom Die Hard 1 og Shooter... Hvilken film bør jeg se? 9503502[/snapback] Hvis du har sett Die Hard før, så bør du se Shooter. Hvis du ikke har sett Die Hard, så er den obligatorisk. Shooter er forresten en solid film. Veldig bra underholdning, hvis dere er i tvil om hva dere vil se mens dere står foran DVD-hylla, så er Shooter et sikkert valg. Ikke den hjernedøde actionfilmen jeg trodde den ville være, ikke at den er Shakespeare heller, men en actionthriller. Den viser også at filmer kan være realistiske på en underholdende måte. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Denne nyutgivelsen av Nosferatu er allerede forlengst på min 'skal kjøpe'-liste, og jeg har klare planer om å skrive til Eureka/MoC og trygle dem om å lage/selge meg en poster basert på coveret. Men når det gjelder framtidige utgivelser fra MoC er det én som rager skyhøyt over alle andre: Den restaurerte utgaven av Carl Th. Dreyers http://www.eurekavideo.co.uk/moc/images/co...o-res-72dpi.jpg Jeg er møkk-sur for at jeg ikke hadde anledning til å se den da den gikk på Cinemateket i Oslo denne uka. 9503266[/snapback] Tryglestøtte gis, fingrer krysses. Hadde vært temmelig bitter over tapet selv, jeg, mann. ): Vampyr står på lista mi òg. Hører snakk om at MoC skal gi ut hele 6 filmer til fra Mizoguchi, og det stiller jeg meg spent til. Ugetsu og Sansho the Bailiff er råflotte. Håper samtidig CC vil presse ut flere filmer fra ham òg, for utgivelsene dems av overnevnte filmer er knallgode. Lenke til kommentar
stornrider Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Filmen The Shooter rent action messig er bra,men filmen ble ødelagt av Danny Glover.Enten hadde han en tannregulering som nettopp hadde blitt strammet,eller så bruker han en reguleringsplate som ligger oppe ganen.han lesper så mye at alle hans uttalelse av bokstaven s er utrolig irriterende,noen av hans setninger synes å inneholde kun ord med bokstaven s. Utrolig at regissøren brukte han i det hele tatt,alle måtte jo høre hvor dårlig og unødvendig umorsomt dialogen ble. Elsker all gore som ble vist og skytingen var,om ikke noe usannsynlig,bra utført. Ssssssssså der ssssssssser dere,valget av sssssssssssskuessssssssspiller er viktig.Gjør feil valg og filmen lider fra sssssssssssstart til sssssssssssslutt. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Men manuset på Death Proof var, med litt godvilje, middelmådig. Ikke bra, QT, ikke bra. Men det er jo hele poenget Det kunne godt vært enda dårligere. Endret 16. september 2007 av tigerdip Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skal sies at man kan ha så mange forskjellige databaser under en unlimited key men man kan kun laste opp en på nett om gangen... Om man legger til en ny database, er det mulig å flytte filmer fra den originale ove til den nye, eller må man legge til på nytt i den nye databasen og slette fra den gamle? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Men manuset på Death Proof var, med litt godvilje, middelmådig. Ikke bra, QT, ikke bra. Men det er jo hele poenget Det kunne godt vært enda dårligere. 9505126[/snapback] Hva mener du? Jeg kjenner til stilen hans, og manuset til Death Proof tåler ikke en sammenligning med f. eks Reservoir Dogs og Pulp Fiction, ei heller ikke True Romance. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det skal være en grindhouse-film, hvorfor skal den måle seg med de "ekte" filmene hans? Det gjelder å tenke at manuset skal være sånn, ikke at han ikke klarte noe bedre. Det er det som er poenget. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Det skal være en grindhouse-film, hvorfor skal den måle seg med de "ekte" filmene hans? Det gjelder å tenke at manuset skal være sånn, ikke at han ikke klarte noe bedre. Det er det som er poenget. 9505562[/snapback] Selv om Grindhouse "skal" være dårlig, skrev han et manus som hadde likheter, mtp stil og komposisjon som manusene fra de "ekte" filmene hans. Derfor blir det for dumt å si at manuset "skal være dårlig", når QT har lagd et middelmådig manus som ikke har de samme kvalitetene du finner i andre filmer han har skrevet manus til. Hvorfor skal han "slippe unna" med et middelmådig manus? Kun fordi det er en hyllest til Grindhouse konseptet, som er B-filmer? For å ikke gjennomsyre innlegget mitt med negativitet, digget jeg Grindhouse, men da er Planet Terror et par hakk over Death Proof. Endret 16. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg er sikker på at Tarantino-fanboysa kommer til å hylle ham uansett hva han lager. Hvis Tarantino hadde lagd Inland Empire 2 ville den fremdeles ha vært "hipp, tidsriktig og intertekstuell til tusen." Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Det skal være en grindhouse-film, hvorfor skal den måle seg med de "ekte" filmene hans? Det gjelder å tenke at manuset skal være sånn, ikke at han ikke klarte noe bedre. Det er det som er poenget. 9505562[/snapback] At det skal(!) være slik er en ting, men det gjør ikke filmen bedre for min del. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kanskje ikke, men filmer skal helst bedømmes på egne premisser. Vet man hva man går til og hva målet med filmen er, så slipper man å bli skuffet fordi man ville ha noe annet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg er sikker på at Tarantino-fanboysa kommer til å hylle ham uansett hva han lager. Hvis Tarantino hadde lagd Inland Empire 2 ville den fremdeles ha vært "hipp, tidsriktig og intertekstuell til tusen." 9505749[/snapback] Hehe, har litt dette inntrykket av enkelte av hans fans ja (men seriøst, er vi andre noe bedre når det kommer til andre områder. Vi er vel alle fanboys av et eller annet, jeg vet i hvert fall at jeg er det). Men sant skal sies så har han stort sett kun laget filmer som er gode til fantastiske, slik jeg ser det. Eneste unntak er Kill Bill-filmene som jeg fant heller middelmådige. Grindhouse har jeg ikke sett enda, jeg så ikke poenget med å se de oppdelt på kino. Selv føler jeg Tarantino trenger en håndfull filmer til før man virkelig kan bedømme han. Men det blir litt urettferdig mot regissøren Tarantino å kritisere han om manuset han har skrevet er dårlig. Regissører som også skriver historien er en sjelden rase, det er jo ikke alle som kan leke Orson Welles heller. Jeg vil gjerne se Tarantino prøve ut nye felt også og ikke bare kjøre i samme løype. Det som hever regissører som Spielberg, Eastwood og Kubrick over han er jo at de har vist at de mestrer flere sjangre. Noe jeg tror også Tarantino uten tvil vil mestre, han blander seg jo inn i de fleste typer filmer når det kommer til bidrag og rådgiving. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 En interessant problemstilling når det gjelder QT er det med sjangere. Tar vi Kubrick som eksempel (selverklært fanboy, som alle vet^^), så har han laget både krigsfilmer, komedie, skrekkfilm og scifi, men alle virker for meg til å være "Kubrick-filmer". Eastwood har laget westerns og drama og krig, Spielberg har vært innom det aller meste, Coppola mestret litt av hvert, men akkurat Tarantino (som Kubrick) virker til å være viktigere enn filmen. Det er ikke så viktig om filmen er god eller dårlig sammenlignet med andre filmer, bare den er typisk til de tidligere filmene fra regissøren. Jeg ville aldri sagt "jeg liker Jaws, men den er ikke Spielbergs beste" fordi jeg ikke ser på det som en "regissørfilm", men jeg kan lett si noe lignende om Hitchcock eller Tarantino. Det blir spennende å se hva han gjør i fremtiden, spesilet med Inglorious Bastards, men det kan være at han ender opp som Hitchcock hvor det ikke har noe å si hva han lager, det blir en Tarantinofilm uansett. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Eastwood har laget westerns og drama og krig 9506150[/snapback] Nå må du ikke glemme rullebåndskomedien Space Cowboys Eastwood nærmer seg å ha regissert 30 filmer, han er en av ytterst får regissører som har mottat to Oscar for beste regi og det eneste han mangler er vel å lage en blåfilm Det artige med Tarantino er jo at man nærmest må ta med desimaler når man skal telle opp hvor mange filmer han har regissert. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Har sett Paradise Now til kr 59,90 på PK. Noen her på forumet som har sett den, og kan anbefale den? PS: A Scanner Darkly er verdt å kjøpe, så den nettopp Endret 16. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Elsker bare hvordan Kimmel alltid går tom for tid for Matt Damon http://www.youtube.com/watch?v=4f14z5CMIJA...related&search= 9503719[/snapback] Haha, genialt! Stakkars Damon! Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Drev akkurat å tenkte på en trailer jeg så for en god stund siden, jeg tror det var noe om at familien til en fyr blir drept også skal han ta hevn, men jeg husker ikke hva den heter... Noen som vet? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Har sett Paradise Now til kr 59,90 på PK. Noen her på forumet som har sett den, og kan anbefale den? 9506732[/snapback] Paradise Now er meget bra og tankevekkende. En får et rimelig realistisk bilde av den palestinske kulturen. Anbefales absolutt! Drev akkurat å tenkte på en trailer jeg så for en god stund siden, jeg tror det var noe om at familien til en fyr blir drept også skal han ta hevn, men jeg husker ikke hva den heter... Noen som vet? 9506772[/snapback] Kevin Bacon i Death Sentence? Endret 16. september 2007 av K.Larsen Lenke til kommentar
EDB Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Drev akkurat å tenkte på en trailer jeg så for en god stund siden, jeg tror det var noe om at familien til en fyr blir drept også skal han ta hevn, men jeg husker ikke hva den heter... Noen som vet? 9506772[/snapback] Alle filmene til Steven Seagal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå