Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Det er sant, men de sender garantert før 23. så jeg tar sjansen.

Ja, men det er datoen brevet ankommer landet (eller dagen Postens tollere kikker på brevet) som blir dagen de kikker på tollvesents valutakurser. Og det er ikke sikkert det blir før den 23.

Uansett er Manx sitt forslag langt bedre, da kommer den godt under 200-grensen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så The Bourne Ultimatium idag, bra oppfølger, og en bra slutt (?) på en triologi :) Jeg liker realistiske actionfilmer! Absolutt ingen av bilene sprengte når de kræsjet (!) :D

Men imbd'a Matt Damon nå, og, spilte Matt Damon i Eurutrip etter Bourne Identity og Occean Elleven?! Også bare den lille birollen som rocker? Trodde aldri det var han, bare en som ligna jeg. Men, seriøst?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Du milde måne, som den kommende MoC-utgivelsen av Nosferatu: A Symphony of Horror frister (klikk bildet for info):

064_nosferatu_lores_72dpi-2.jpg

Sansho the Bailiff og Gion Bayashi for også novemberutgivelse fra MoC, men CC-utgivelsen av Sansho... ble nylig kjøpt, så tror jeg står over den (med det første, iallfall).

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
Du milde måne, som den kommende MoC-utgivelsen av Nosferatu: A Symphony of Horror frister (klikk bildet for info):

064_nosferatu_lores_72dpi-2.jpg

Sansho the Bailiff og Gion Bayashi for også novemberutgivelse fra MoC, men CC-utgivelsen av Sansho... ble nylig kjøpt, så tror jeg står over den (med det første, iallfall).

9502702[/snapback]

Denne nyutgivelsen av Nosferatu er allerede forlengst på min 'skal kjøpe'-liste, og jeg har klare planer om å skrive til Eureka/MoC og trygle dem om å lage/selge meg en poster basert på coveret.

Men når det gjelder framtidige utgivelser fra MoC er det én som rager skyhøyt over alle andre:

Den restaurerte utgaven av Carl Th. Dreyers

050-vampyr-lo-res-72dpi.jpg

Jeg er møkk-sur for at jeg ikke hadde anledning til å se den da den gikk på Cinemateket i Oslo denne uka.

Lenke til kommentar
Da er det på tide å se Love Actually igjen på TVNorge. Den er overaskende bra (stilen er jo lite nytt, ei heller Hugh Grant).

9502392[/snapback]

Fikk ikke sett den, skulle akkurat til å kjøre i gang Heroes på HD, men denne kommentaren fikk meg til å bestille den med en gang:

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

Lenke til kommentar
En eller annen film har hoppet inn på lista som ikke var der før.  :hmm:

9503333[/snapback]

Det hopper filmer inn og ut daglig på den listen der. Er en liste man ikke vil kunne gjøre seg ferdig med.

Det virkelig gøye er jo å plukke ut en regissør eller skuespiller og se alle filmene av vedkommende man ikke har sett (eller som det er lenge siden man har sett).

Fikk ikke sett den, skulle akkurat til å kjøre i gang Heroes på HD, men denne kommentaren fikk meg til å bestille den med en gang:

Hiya kids. Here is an important message from your Uncle Bill. Don't buy drugs. Become a pop star, and they give you them for free.

9503374[/snapback]

Den filmen må du se. Så den for 3. gang i dag og den er like artig som alltid. En av mine favoritter når det kommer til kjærlighetskomedier. Richard Curtis viste med den at han kunne mer enn bare å skrive.

Lurer på om det kommer mer fra han i fremtiden.

Lenke til kommentar
En eller annen film har hoppet inn på lista som ikke var der før.  :hmm:

9503333[/snapback]

Det hopper filmer inn og ut daglig på den listen der. Er en liste man ikke vil kunne gjøre seg ferdig med.

9503376[/snapback]

Ja, det er jeg vandt med, men det er sjelden at det hopper inn filmer jeg har sett før.

Lenke til kommentar

Grindhouse var rett og slett herlig.

De trailerne var en fin supplering, spesielt Machete :D

(den med Danny Trejo)

Men manuset på Death Proof var, med litt godvilje, middelmådig.

Ikke bra, QT, ikke bra.

edit: Se opp, for det er en haug med kjente skuespillere med roller av varierende størrelse.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Nettopp sett 2001: A Space Odyssey. Et mesterverk av en film. Det visuelle er helt fantastisk og samme med soundtracket. Det så lenge ut til at filmen fikk 9/10 fra meg, men så kom det en lang sekvens med et fargeshow som etter min mening kunne ha vært vesentlig kortet ned. Så derfor gir jeg filmen 8/10 - Svært god.

En liten ting med slutten også. Noen som kan forklare meg slutten? Altså det som skjedde etter fargeshowet.

EDIT: En liten ting til. Hos meg tok det veldig lang tid før filmen startet. Var ca. 2-3 minutter hvor skjermen var svart mens det var bare lyd. Skjedde også mitt i filmen etter teksten hvor det sto "pause". Er det bare en feil med min versjon eller er det sånn til alle?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Nettopp sett 2001: A Space Odyssey. Et mesterverk av en film. Det visuelle er helt fantastisk og samme med soundtracket. Det så lenge ut til at filmen fikk 9/10 fra meg, men så kom det en lang sekvens med et fargeshow som etter min mening kunne ha vært vesentlig kortet ned. Så derfor gir jeg filmen 8/10 - Svært god.

En liten ting med slutten også. Noen som kan forklare meg slutten? Altså det som skjedde etter fargeshowet.

EDIT: En liten ting til. Hos meg tok det veldig lang tid før filmen startet. Var ca. 2-3 minutter hvor skjermen var svart mens det var bare lyd. Skjedde også mitt i filmen etter teksten hvor det sto "pause". Er det bare en feil med min versjon eller er det sånn til alle?

9503581[/snapback]

Denne flash-animasjonen forklarer alt. Alle kapitlene gjennomgås. Den kan tolkes på mange måter, men denne tolkningen tror jeg er den mest korrekte. Veldig fin også. Den gir mange oppvekkere som du ikke hadde tenkt på når du så filmen første gang.

http://www.kubrick2001.com/

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da var The Bourne Ultimatum sett.

Absolutt en bra film, vel verdt de 135 kronene det kostet(85+ en brus og en pose tyrkisk pepper.. sykt dyrt godteri på kino..).

Håper bare det ikke kommer en til, det blir for langt. En verdig avslutning, men mer blir feil.

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...