Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagen filmen hans går i null så kan man kalle ham et PR-geni, men akkurat nå ligger han fortsatt på tredjeplass over de minst sette norske kinofilmene noensinne. Snakker vi PR-geni så er det guttene bak Snakes on a Plane. =D

9498570[/snapback]

Dette er PR geni:

Teaseren er jo også fet :)

9499539[/snapback]

Mange som har falt for den ja. Personlig synes jeg konseptet virker interessant, men jeg hater sånne online puslespill for å finne ut hint og småfakta om filmen, framfor å se den på kino når den har et navn, besetning og noe konkret å forholde seg til.

Veldig smart måte å skape blest på, minner litt om U2s "How to Disable..."-konsept. Jeg ser at flere på forumet har bitt på. ^^

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Det er jo snakk om J.J her, han har bare utviklet Lost-konseptet når det er snakk om å bruke internett til å hype en film. Lost sin store suksess er jo alle mysteriene og hvordan internettsamfunnet brukes for alt det er verdt når mysteriene skal løses.

Snakes on a Plane handlet jo om å la internettsamfunnet få innpass i den kreative prosessen. J.J appelererer mer til vår trang til å vite ting, han skaper et mysterium om selve omstendighetene rundt filmen.

Man kan jo ikke unngå å lure på hva monsteret i filmen er for noe, akkurat som man ikke maktet å unngå å lure på hva Lost øya er for noe.

Så spørs det om man får svar denne gangen, eller om det bare renner ut i sanden ^^

Lenke til kommentar

Hvis filmen har premiere snart så er jeg spent, men akkurat som med Lost finnes det en grense hvor folk begynner å dette av og miste interesse, og da er det jævlig vanskelig å få den tilbake. Jeg kommer neppe til å se noe mer Lost, rett og slett fordi hver episode var en teaser/trailer for hemmeligheter som kom til å bli avslørt og mysterier som kom til å bli løst i fremtidige episoder. Jeg håper det samme ikke skjer nå.

Lenke til kommentar
Men er filmen verdt de såpass gode kritikkene den har fått?

9499037[/snapback]

Definitivt. Den bygger på mye av det samme som Supremacy og Identity, bare at den gjør det enda bedre. Min favoritt av de tre. Gled deg! :)

9499085[/snapback]

Mer action, kjappere klipping, litt tynnere handling. Helhetlig så ender den opp omtrent jevnt med tidligere episoder.

Lenke til kommentar
I kveld skal edge på kino, og se The Bourne Ultimatum!

Han gleder seg enormt! :D

Absolutt. Filmen var digg. Men ikke se Ultimatum hvis ikke du har sett de to forrige. Du får en god oppklaring i siste delen av trilogien.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

The Fountain Explained

Må si meg enig med Matt Withers (han som skrev det) angående, pluss hans tolking av historien;

Instead of giving us easy answers, Aronofsky gave us all an opportunity to explore that which is deepest and most sacred in ourselves and those we love. The fact that he happily risked the derision of critics put off by the films audacious scope, or simply too lazy to contemplate a work that was more challenging than typical RomCom fare, shows that among many other admirable qualities, Darren Aronofsky is a filmmaker with gigantic, bubble-spaceship-sized balls.
Endret av Xtra
Lenke til kommentar

9499037[/snapback]

Definitivt. Den bygger på mye av det samme som Supremacy og Identity, bare at den gjør det enda bedre. Min favoritt av de tre. Gled deg! :)

9499085[/snapback]

Mer action, kjappere klipping, litt tynnere handling. Helhetlig så ender den opp omtrent jevnt med tidligere episoder.

9500599[/snapback]

Kjappere klipping som i film nummer to? Det fungerte jo ikke i det hele tatt. Skal faktisk se Ultimatum nå. Jeg håper den er på nivå med film nummer én.

Lenke til kommentar
Tollen beregner valutakursen utfra egne satser. Link, altså går du akkurat klar.

Tar de det nøyaktig? Da har jeg flaks

Avhengig av når Play eventuelt sender og når det ankommer landet, så kan valutaen til tollvesenet ha endret seg. Valutakursen de oppgir varer fram til 23.09, og så vil det komme en ny. Så om pundet går opp, kan du havne over grensen (eller omvendt, lengre under).

Og så vidt jeg vet, er ikke Play alltid de kjappeste til å sende.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar
Sitter og sikler på Alien-boksen på play. Koster 17£. Vil dette garantert komme under tollgrensa? Blir vel 194kr ellerno. Har litt noia for at det kommer til å koste masse toll.

9501643[/snapback]

Hvorfor kjøper du den ikke hos amazon.co.uk så går den greit igjennom uten noe tull etter at den Engelske vat'en/mva er fjernet ;)

Lenke til kommentar
Tollen beregner valutakursen utfra egne satser. Link, altså går du akkurat klar.

Tar de det nøyaktig? Da har jeg flaks

Avhengig av når Play eventuelt sender og når det ankommer landet, så kan valutaen til tollvesenet ha endret seg. Valutakursen de oppgir varer fram til 23.09, og så vil det komme en ny. Så om pundet går opp, kan du havne over grensen (eller omvendt, lengre under).

Og så vidt jeg vet, er ikke Play alltid de kjappeste til å sende.

9501963[/snapback]

Det er sant, men de sender garantert før 23. så jeg tar sjansen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...