Rabbid Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Så The Fountain nå nettop og jeg må si at den var noe av det beste jeg har sett! Fantastisk film, men kan godt skjønne at man kan bli litt irritert hvis man prøver å forstå historien, noe jeg gjorde før jeg begynte å gli inn i filmen og glemte alt annet. Musikken er bare elsk. Endret 13. september 2007 av IQ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 The Fountain er en av de beste, helt klart. Lurer på om jeg skal dra og se 5 Løgner på kino. Regissøren har tross alt klart å skape litt blest om filmen og gjort meg interessert. Genistrek. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 The Fountain er en av de beste, helt klart. Lurer på om jeg skal dra og se 5 Løgner på kino. Regissøren har tross alt klart å skape litt blest om filmen og gjort meg interessert. Genistrek. 9486427[/snapback] Det er én måte å se på saken, men hvis det var jeg som laget 5 løgner, så hadde jeg foretrukket at færrest mulig så den. Det har ingenting å si hvor god neste filmen hans er, det har ingenting å si om samtlige på forumet og i alle aviser gir den 5 og 6, jeg hater den mannen så sterkt nå at jeg boikotter alt som har med ham å gjøre. =D Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Du snakket om utopi, men vil ikke din visjon være en utopi også? Jeg forstår egentlig ikke hva som er alternativet ditt. 9485811[/snapback] Det eringen utopi da det finnes mange filmer der ute hvor de som har gitt pengene ikke har blandet seg inn i det kreative. Problemet med staten er at de er satt til å lage samfunnets lover og regler. De skal ikke bruke felleskassen til å bruke kultur til å forme folkets meninger. Det åpner kun for indoktrinering av samfunnets borgere. Se på Chaplin. Det var ikke Hollywood som skremte han ut av USA, men politikere. Se på Paul Newman og hva han anser som sin største triumf. Så se på de siste kulturministerne vi har hatt. Giske og Haugland. De har nå midlene til å forme kulturen til å representere hva de selv ønsker. Man får ikke bredde ut av slikt. Det blir ikke bredde om jeg eksempelvis kun er for den kulturen jeg selv ønsker. Jeg ønsker bredde og jeg ønsker at verdens kreative sjeler kan få utfolde seg uten statlig innblanding. Er det feil å si "ta det på PM" når det er 2 moddiser som krangler?Tror ikke mange andre leser manifestene deres, jeg..dette begynner å bli veldig sånn "jeg har rett nei JEG har rett nei JEG har rett" diskusjon. To "moddiser"? Vi er to kulturinteresserte mennesker som diskuterer kulturpolitikk. Er du ikke interessert i diskusjonen så er du vel bekomme å la vær å delta eller hoppe over innlegget. Men jeg håper det er en debatt alle kulturinteresserte er obs på. Ditt valg smile.gif" vitner mer om å prøve å drite den andre parten ut enn å faktisk forstå motpartens argumenter, eller i det minste akseptere dem som noe annet enn "et onde". 9485992[/snapback] Dette er tull. Ønsker du å delta så hold deg til sak og ikke person og ikke tillegg andre motiver de ikke har. Det faller på sin egen urimelighet å anklage meg for å prøve "å drite ut" den brukeren jeg respekterer mer enn de fleste (om ikke alle). Og jeg vet at respekten er gjensidig. Så forsøk gjerne å se på argumentene fremfor å tillegge de som deltar en motivasjon de ikke har. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) I 1989 kom Batman, Indiana Jones and the Last Crusade, Licence to Kill og Star Trek V: The Final Frontier. I 2008, 19 år etter (som forøvrig er lykketallet mitt, tro det eller ei), kommer The Dark Knight, ny Indiana Jones, Bond 22 og Star Trek XI (?)! Snakk om at historien gjentar seg folkens... Endret 13. september 2007 av CollectTheCheck Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Mener å huske at det er en trilogi som inneholder filmen Once Upon A Time in America, men husker ikke hva de to andre filmene heter. 9484914[/snapback] Dette er feil. Once Upon a Time in America er en helt selvstendig film, med mindre du skal trekke inn navnebrødre eller eventuelle DVD-pakker. 9485254[/snapback] Ok Trodde Once Upon a Time in America, Once Upon a Time in Mexico og Once Upon a Time in West hadde noe med hverandre å gjøre. Men når jeg tenker meg litt om nå så er jo Once Upon a Time in Mexico en helt annen film. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) In Mexico er mer en oppfølger "in name only", som man sier. Endret 13. september 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Er ganske mange filmer med et slikt navn. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 In Mexico er mer en oppfølger "in name only", som man sier. 9487140[/snapback] Once Upon a Time in Mexico er jo en oppfølger men ikke til Once upon a time... men til Robert Rodriguez sin(e) El Mariachi/Desporado... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det hadde vært quadrilogi (?) med Once Upon a Time in China ^^ Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 I 1989 kom Batman, Indiana Jones and the Last Crusade, Licence to Kill og Star Trek V: The Final Frontier. I 2008, 19 år etter (som forøvrig er lykketallet mitt, tro det eller ei), kommer The Dark Knight, ny Indiana Jones, Bond 22 og Star Trek XI (?)! Snakk om at historien gjentar seg folkens... 9487045[/snapback] Bra observert. Tror 2008 kan bli et meget bra film-år. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Med unntak av Star Trek så skal jeg være enig. Men til og med jeg skal kanskje ta en titt siden det er JJ Abrams som skal leke... Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Med unntak av Star Trek så skal jeg være enig. Men til og med jeg skal kanskje ta en titt siden det er JJ Abrams som skal leke... 9487293[/snapback] Jeg har aldri synes Star Trek har vært noe spesielt selv, men jeg må se den når Abrams er involvert. Endret 13. september 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Siden jeg skal ha Kubrick som særemne, fikk jeg (og en som skal ha om Lynch) utdelt et ark om film på skolen i dag, som læreren mente jeg burde ha kjennskap til. Der stod det faktisk om italiensk neorealisme, sovjetisk sosialrealisme, engelsk kjøkkenbenkrealisme, m.m. Ser ut som jeg får bruk for cuns "mise-en-scène"-snakk og lignende, gitt. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hmmpf, læreren snudde tvert om, og nå er det plutselig ikke noen åpning for å ha et særemne om en regissør. (ja selv en nordisk en) Hva er det med at 28 Weeks Later ikke kommer til Bergen? (sjekket kommende, ingenting der, og heller ingenting i programmet) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hmmpf, læreren snudde tvert om, og nå er det plutselig ikke noen åpning for å ha et særemne om en regissør. (ja selv en nordisk en) 9487610[/snapback] Gi en god beng i læreren og skriv to oppgaver du. Et særemne for din egen del og et som du gir til han. Eller enda bedre, gi han begge to. Da får du enda mer kunnskap, læreren din får sikkert mer kunnskap og du får virkelig vist din brennende lidenskap for film. Det er selvfølgelig avhengig av at du har tid til det Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Nå ble Stalker sendt. Jeg har to uker på å se all filmen jeg klarer før jeg skal i militæret (Garden da, men det blir minst noen uker uten noe særlig filmseing) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Erfaringsmessig så vil du nok få mer enn nok av tid til å se film i militæret. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hmmpf, læreren snudde tvert om, og nå er det plutselig ikke noen åpning for å ha et særemne om en regissør. (ja selv en nordisk en) Gi en god beng i læreren og skriv to oppgaver du. Et særemne for din egen del og et som du gir til han. Eller enda bedre, gi han begge to. Da får du enda mer kunnskap, læreren din får sikkert mer kunnskap og du får virkelig vist din brennende lidenskap for film. Det er selvfølgelig avhengig av at du har tid til det Jeg hadde ikke skrevet to oppgaver i det hele tatt. Skriver Xtra to oppgaver, så sliter Xtra seg ut og læreren får i pose og sekk. Kjemp for det du vil skrive om, Xtra, og spør læreren på nytt. Hadde du i tillegg hatt tid, så hadde jeg fortsatt ikke skrevet to oppgaver for lærerens del. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Han skriver de jo for egen del, ikke lærerens. Det er flott å prøve å lære mer enn bare hva læreren ønsker at man skal lære. Edit: Om Xtra ønsker å skrive om en regissør og ønsker å lære om den regissøren så gjør nå akkurat det og ikke vær avhengig av en lærers instruksjon for å finne motivasjonen. Endret 13. september 2007 av Dotten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå