tigerdip Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 5 Løgner floppet på kino, regissøren skylder på publikum :!: http://nrk.no/nyheter/kultur/1.3451562 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hihi. - Hvorfor skal man ikke kunne kjefte på publikum? Hvis store deler av Norges befolkning består av bønder som har stukket hodet nedi potetåkeren så er det sånn det er, da må man som kunstner kunne si fra om sannheten. - Jeg må ærlig innrømme at det er fryktelig tungt å jobbe med filmprosjekter videre. Det virker som om store deler av befolkningen er idioter, og da får de bare være det. Min tillit til dem er borte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Ser for meg at Steffy nå vil sende hatmail til vedkommende. 9475546[/snapback] Jeg sendte kun hatmail til redaktøren som betaler folk for å ha dårlige meninger. ^^ Nei, en liste over de mest overvurderte filmene er bare tåpelig, uansett hvem man er så er det minst en på film på listen som man elsker. Filmer er overvurderte av en grunn - folk synes de er så bra. edit: Det skal være sagt at jeg ikke er den eneste som er uenig i at American Beauty skal være på den listen, Ingmar Bergman var stor, stor fan av filmen. Endret 12. september 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Ser for meg at Steffy nå vil sende hatmail til vedkommende. 9475546[/snapback] Jeg sendte kun hatmail til redaktøren som betaler folk for å ha dårlige meninger. ^^ Nei, en liste over de mest overvurderte filmene er bare tåpelig, uansett hvem man er så er det minst en på film på listen som man elsker. Filmer er overvurderte av en grunn - folk synes de er så bra. edit: Det skal være sagt at jeg ikke er den eneste som er uenig i at American Beauty skal være på den listen, Ingmar Bergman var stor, stor fan av filmen. 9479799[/snapback] Og Bergman har også noen overvurderte filmer. Subjektivitet er skøy. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 5 Løgner floppet på kino, regissøren skylder på publikum :!: http://nrk.no/nyheter/kultur/1.3451562 9479673[/snapback] Hehe, han kan jo satse på å bli Norge sitt svar på Ed Wood Hello and goodbye. Han vil få problemer hvis han virkelig mener han er for god for publikum. Jeg sendte kun hatmail til redaktøren som betaler folk for å ha dårlige meninger. ^^ Det var jo redaktøren som mente den var overvurdert, hans stakkars undersåtter prøvde jo å motbevise han edit: Det skal være sagt at jeg ikke er den eneste som er uenig i at American Beauty skal være på den listen, Ingmar Bergman var stor, stor fan av filmen. 9479799[/snapback] Ok, Bergman var fan av filmen. Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) edit: Det skal være sagt at jeg ikke er den eneste som er uenig i at American Beauty skal være på den listen, Ingmar Bergman var stor, stor fan av filmen. 9479799[/snapback] Ok, Bergman var fan av filmen. Hva har det med saken å gjøre? 9480066[/snapback] Jeg aner ikke hva det har med noe å gjøre. Jeg tenkte bare å nevne det. Greit å vite hvem man er uenig med, liksom. ^^ Personlig skjønte jeg ikke bæret av Eraserhead, som Kubrick elsket. edit: Morsom artikkel om 5 Løgner, den minst underholdende og mest overfladiske filmen jeg har sett på mange år. Å påstå at historiene er flettet sammen er å overdrive, sammenlignet med Magnolia hvor de faktisk har relevanse til hverandre. Her er det kun en klovn på homofest for å binde dem sammen, ikke akkurat Magnolia. Endret 12. september 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Enkelte filmer må man bare lære seg til å like tror jeg. Når jeg så Batman (1989) første gang så likte jeg egentlig ikke filmen særlig. Grunnet Jack Nicholson. Han spilte så avskyelig og perfekt at jeg rett og slett mislikte det til de grader. Jeg mislikte hele Jack Nicholson. Men så var jeg 10 år og heldigvis lærte jeg å verdsette dyktigheten og ikke minst Burton sin stil etter hvert som jeg ble eldre. Jack Nicholson er i dag en av mine absolutte favoritter og Burton har gitt oss noen flotte filmer. Men det er fortsatt filmer jeg har problemer med fordi karakterer i filmene spilles så bra at de blir irriterende og skikkelig "plagsomt" å se på. Sunset Blvd er et godt eksempel på det. Jeg kan ikke fordra karakteren Norma Desmond, helt forferdelig. Men det er jo tegn på virkelig bra presentasjon. Nei, film er en evig skolebenk. Det er mildt sagt irriterende når man ikke skjønner bæret med en film. Er det et makkverk? Er det et mesterverk?. Men det er jo uansett en fin utfordring. Men over til noe annet: Min far har overtalt meg til å se det som skal være en dårlig film; The Villain (1979). Jeg har vist sett den som liten guttunge, men husker det ikke. Den har The Governator som spiller "Handsome Stranger". Må si jeg gleder meg Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) For Mr. Spacey er liksom ikke voice-overen.... Bygget opp til det. Han er den eneste som er "krøpling", den svake, som ingen forventer noe av. 9478868[/snapback] Voice-overen er gjort av Stephen Baldwin, ikke Kevin Spacey. Endret 12. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Enkelte filmer må man bare lære seg til å like tror jeg. Når jeg så Batman (1989) første gang så likte jeg egentlig ikke filmen særlig. Grunnet Jack Nicholson. Han spilte så avskyelig og perfekt at jeg rett og slett mislikte det til de grader. Jeg mislikte hele Jack Nicholson. 9480253[/snapback] Dette er faktisk veldig interessant at du skriver, for jeg tenkte det samme første gang jeg så The Shining. Jeg så den før jeg visste hvem Kubrick var, eller hva en regissør gjorde, og da ble jeg ikke imponert slik jeg ble av andre godfilmer. Det var ikke før jeg så den på nytt at jeg virkelig forelsket meg i den - og Nicholsen. Jeg så også nylig et intervju med Spielberg hvor han sa at han ikke likte The Shining første gang, dog sikkert av helt forskjellige grunner. Likevel er TS den ultimate "må sees flere ganger"-filmen, sammen med The Big Lebowski (som faktisk blir morsommere hver gang - ulikt de fleste komedier). Endret 12. september 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Men over til noe annet: Min far har overtalt meg til å se det som skal være en dårlig film; The Villain (1979). Jeg har vist sett den som liten guttunge, men husker det ikke. Den har The Governator som spiller "Handsome Stranger". Må si jeg gleder meg 9480253[/snapback] Cactus Jack, ja. Den utfordret en av Youtube-seerne mine meg å lage en anmeldelse av, skal tydeligvis være spektakulert dårlig. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 5 Løgner floppet på kino, regissøren skylder på publikum :!: http://nrk.no/nyheter/kultur/1.3451562 9479673[/snapback] Noen som ikke tåler motgang :!: Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Men over til noe annet: Min far har overtalt meg til å se det som skal være en dårlig film; The Villain (1979). Jeg har vist sett den som liten guttunge, men husker det ikke. Den har The Governator som spiller "Handsome Stranger". Må si jeg gleder meg 9480253[/snapback] Cactus Jack, ja. Den utfordret en av Youtube-seerne mine meg å lage en anmeldelse av, skal tydeligvis være spektakulert dårlig. 9480865[/snapback] Jeg har (desverre) sett denne. Humoren i filmen kan minne veldig om om Road Runner (Bippe Stankelben). Er du forberedt på det, (noe jeg ikke var) kan sikkert filmen være helt OK. Personlig mener jeg filmen har få eller ingen kvaliteter, men det er småmorsomt å se Arnold i en morsom rolle. (Handsome Stranger) Endret 12. september 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 5 Løgner floppet på kino, regissøren skylder på publikum :!: http://nrk.no/nyheter/kultur/1.3451562 9479673[/snapback] Hørte det på radioen i dag. Ble helt paff. Tenkte jeg skulle se den for støttens skyld, men når jeg blir kalt dum av regissøren, nei da orker jeg ikke. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du skal rimelig store baller når du hever deg over så å si hele landets befolkning. Tror jeg venter med å se filmen hans til jeg får sjansen til å gjøre det gratis. Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Humoren i filmen kan minne veldig om om Road Runner (Bippe Stankelben). Er du forberedt på det, (noe jeg ikke var) kan sikkert filmen være helt OK. Personlig mener jeg filmen har få eller ingen kvaliteter, men det er småmorsomt å se Arnold i en morsom rolle. (Handsome Stranger) 9481139[/snapback] Filmen minnet veldig om Road Runner, klare referanser til tegneserien. Med de dumme fellene, påmalt tunnel og hvordan Cactus Jack blir offer for egne feller (akkurat som ulven i tegneserien) Synes ikke filmen var håpløst dårlig, men var også forberedt på at det var en skikkelig dum komedie da jeg så den Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du skal rimelig store baller når du hever deg over så å si hele landets befolkning. 9481347[/snapback] Det har ingenting å si om du er Coppola eller Boll, kommentaren hans vitner om en total mangel på selvinnsikt. Den fikk slakt fra alle kanter, både fra filmvitere, filmanmeldere, filminteresserte og de som ikke bryr seg så mye. Vi så den med FHS, og det var ikke et menneske der, fra de som liker Madagascar til de som liker Miike, som synes den var noe annet enn tåpelig og overambisiøs. Uff, jeg føler jeg blir litt sur inni meg hver gang jeg skriver om denne filmen. Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Også dårlige anmeldelser må ta sin del av skylden for de katastrofale besøkstallene, mener Jacobsen. Dagbladet ga terningkast 3 og sendte tanker til Wam og Vennerøds univers, mens VG rullet en toer under overskriften "ambisiøs nedtur". Så uansett hvor dårlig den filmen hans er, skal anmeldere gi han 5 eller 6, slik at den skal bli en kinosuksess? Logisk... Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Du skal rimelig store baller når du hever deg over så å si hele landets befolkning. 9481347[/snapback] Det har ingenting å si om du er Coppola eller Boll, kommentaren hans vitner om en total mangel på selvinnsikt. Den fikk slakt fra alle kanter, både fra filmvitere, filmanmeldere, filminteresserte og de som ikke bryr seg så mye. Vi så den med FHS, og det var ikke et menneske der, fra de som liker Madagascar til de som liker Miike, som synes den var noe annet enn tåpelig og overambisiøs. Uff, jeg føler jeg blir litt sur inni meg hver gang jeg skriver om denne filmen. 9481393[/snapback] Da er du en idiot! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Det skal sies at aviser har vært latterlig rause med anmeldelsene sine av norske filmer. Jeg kan forestille meg at han ble litt overrasket da hans tapre forsøk på å lage en meningsfull film ble slaktet, mens lignende norske filmer applauderes i samtlige norske aviser. edit: glennandre: Det er du også, du er også en naiv potetåker-nordmann som ikke så den 10 ganger på kino! SYND DET! Endret 12. september 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Mulig han bare ble litt sur pga dårlig kritikk og oppmøte og lar raseriet kontrollere seg selv. Om et år eller to kan han muligens innse eventuelle feil og mangler ved filmen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå