Njål Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Holder på å komplettere Ghiblisamlingen og lurte i den forbindelse på hva folket her synes om "Only Yesterday" - hvordan vil dere rangere denne i forhold til de andre Ghibliene? 9469431[/snapback] Omohide poro poro er etter min mening av veldig varierende kvalitet; Den er en nostalgisk film med tilbakeblikk til barndommen, og disse tilbakeblikkene er flotte. Men nåtiden i filmen ble for meg en litt firkantet, politisk korrekt tilbake-til-landbrukssamfunnet-greie som ikke var veldig spennende eller interessant. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dark Knight-teaseren er herlig. Jeg spår følgende: Den kommer til å være minst 2 hakk bedre enn Batman Begins. Den siste spådommen min var at Knocked Up kom til å bli tidenes suksess (da den fortsatt var i pre-pod), og den lå inne på 250 og tjente billions, så det er best å stole på mine spådommer. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Noen som har en tegnefilm favoritt? Min er uten tvil Robin Hood (1973). 9468795[/snapback] Den filmen skremte vettet av meg som guttunge. Filmen var alt for spennende den gang, gjemte meg bak et lass med puter. Jeg tror det er en av de, om ikke den, første filmen som introduserte meg til spennende øyeblikk. Uforglemmelig Beste tegnefilm noensinne? Må nok være Sen to Chihiro no kamikakushi, eller på norsk, Chihiro og heksene. For en herlig eventyrfilm 9469088[/snapback] En fantastisk film, spesielt siste timen er helt rå med flotte kreative vrier. Etter en middels start så kjører filmen over i noen nye gir på slutten. Det eneste som egentlig "trekker ned" er at selve settingen minner litt om Neverending Story og Labyrinth. Men de to sistnevnte er jo ikke tegneserier. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Yndlingsscenen er når maskemannen kommer første gangen for meg Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Når vi er inne på Ghibli, hvem er filmen øverst i midten? 9469442[/snapback] Midten, øverst til høyre, enderst til venstre, nederst til høyre er alle Chihiro og Heksene, såvidt jeg veit. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvem er da øverst til venstre? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Aner ikke, kan hende det er Chihiro også, men det husker jeg ikke i såfall. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Øverst til venstre er Mononoke-hime, egentlig ikke veldig mye dårligere enn Sen to Chihiro no kamikakushi, men sistnevnte trekker det lengste strådet for meg, når det kommer til Gihibli. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Husker at vi så Chihiro og heksene på skolen, det var en bra film ødelagt av mas fra drittunger som ikke tåler tegnefilm og dårlige stoler. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hvem er da øverst til venstre? 9469530[/snapback] Princess Mononoke. Edit: Takk for innspill, Njål. Da tror jeg at jeg venter med Only Yesterday og istedet går for Whisper of the Heart. Endret 10. september 2007 av Montag Lenke til kommentar
Njål Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hvem er da øverst til venstre? 9469530[/snapback] Princess Mononoke. Edit: Takk for innspill, Njål. Da tror jeg at jeg venter med Only Yesterday og istedet går for Whisper of the Heart. 9469555[/snapback] Godt valg, den er ganske mye bedre (<understatement). Ghibli-montasjen: Lampa på foten i Chihiro (som mange har sagt) er en hyldest til Pixar (maskotten som innleder Pixar-filmene). Miyazaki og Pixar-sjef Lassitter er personlige venner (i tillegg til at det i praksis er Pixar som har gjort mye av arbeidet med Disneys Ghibli-utgivelser i USA). Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Mononoke-hime er fantastisk! Har bare sett den engelske versjonen, har eg gått glipp av noe? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Trailer for Iron Man ute nå http://www.apple.com/trailers/paramount/ironman/ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Traileren var litt merkelig, ikke at det er negativt. Litt annerledes, det ser ut som om de gir Downey jr. fritt spillerom. Får håpe det blir naturlig og ikke "kunstig". Gleder meg til mai Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Kom over et bilde av godeste Pacino og DeNiro på settet til Righteous Kill! Les hele saken Endret 11. september 2007 av TomJ Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Heftig De ryktene om at scenen i Heat er dataanimert, er bare bullshit? Kom til å tenke på det ryktet da jeg så bildet. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Heftig De ryktene om at scenen i Heat er dataanimert, er bare bullshit? Kom til å tenke på det ryktet da jeg så bildet. 9471622[/snapback] Heat er fra 1995, hadde de brukt dataanimasjon hadde du sett det veldig tydelig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kom over et bilde av godeste Pacino og DeNiro på settet til Righteous Kill! 9471568[/snapback] De så da fryktelig misfornøyde ut. Denne filmen blir en fin test for om de fortsatt har talentet i behold eller om det er på tide å pensjonere seg. Må si jeg respekterte Paul Newman ytterligere når han valgte å pensjonere seg, ettersom han følte han ikke lenger maktet å levere samme kvalitet på skuespillerprestasjonene. Tror det krever mye å makte å prestere på topp. Spesielt Pacino har jo en stor fallhøyde, med de ekstremt gode, engasjerte og energiske rollene han har spilt i. De Niro har jo ofte spilt mer "tilbakelent", så han kan slippe lettere unna om prestasjonene blir mer "blasse". Det vil nok synes mer på Pacino. Men håper nå de fortsatt har egenskapen og at de "eldste er best". Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 I dag kom 28 Weeks Later i posten. Spent som faen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Iron Man ser jo unektelig ganske bra ut, rent visuelt. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå