Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Holder på å komplettere Ghiblisamlingen og lurte i den forbindelse på hva folket her synes om "Only Yesterday" - hvordan vil dere rangere denne i forhold til de andre Ghibliene?

9469431[/snapback]

Omohide poro poro er etter min mening av veldig varierende kvalitet; Den er en nostalgisk film med tilbakeblikk til barndommen, og disse tilbakeblikkene er flotte. Men nåtiden i filmen ble for meg en litt firkantet, politisk korrekt tilbake-til-landbrukssamfunnet-greie som ikke var veldig spennende eller interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har en tegnefilm favoritt?

Min er uten tvil Robin Hood (1973). :love:

9468795[/snapback]

Den filmen skremte vettet av meg som guttunge. Filmen var alt for spennende den gang, gjemte meg bak et lass med puter. Jeg tror det er en av de, om ikke den, første filmen som introduserte meg til spennende øyeblikk. Uforglemmelig

Beste tegnefilm noensinne?

Må nok være Sen to Chihiro no kamikakushi, eller på norsk, Chihiro og heksene. For en herlig eventyrfilm  :love:

9469088[/snapback]

En fantastisk film, spesielt siste timen er helt rå med flotte kreative vrier. Etter en middels start så kjører filmen over i noen nye gir på slutten. Det eneste som egentlig "trekker ned" er at selve settingen minner litt om Neverending Story og Labyrinth. Men de to sistnevnte er jo ikke tegneserier.

Lenke til kommentar
Hvem er da øverst til venstre?

9469530[/snapback]

Princess Mononoke.

Edit: Takk for innspill, Njål. Da tror jeg at jeg venter med Only Yesterday og istedet går for Whisper of the Heart.

9469555[/snapback]

Godt valg, den er ganske mye bedre (<understatement).

Ghibli-montasjen: Lampa på foten i Chihiro (som mange har sagt) er en hyldest til Pixar (maskotten som innleder Pixar-filmene). Miyazaki og Pixar-sjef Lassitter er personlige venner (i tillegg til at det i praksis er Pixar som har gjort mye av arbeidet med Disneys Ghibli-utgivelser i USA).

Lenke til kommentar
Kom over et bilde av godeste Pacino og DeNiro på settet til Righteous Kill!

9471568[/snapback]

De så da fryktelig misfornøyde ut.

Denne filmen blir en fin test for om de fortsatt har talentet i behold eller om det er på tide å pensjonere seg. Må si jeg respekterte Paul Newman ytterligere når han valgte å pensjonere seg, ettersom han følte han ikke lenger maktet å levere samme kvalitet på skuespillerprestasjonene.

Tror det krever mye å makte å prestere på topp. Spesielt Pacino har jo en stor fallhøyde, med de ekstremt gode, engasjerte og energiske rollene han har spilt i. De Niro har jo ofte spilt mer "tilbakelent", så han kan slippe lettere unna om prestasjonene blir mer "blasse". Det vil nok synes mer på Pacino.

Men håper nå de fortsatt har egenskapen og at de "eldste er best".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...