quakie Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Dette med 2001 er vel en sentral ting, ja. Jeg har ikke så mye tid på foredraget, tror kanskje jeg viser en scene fra ACO i tillegg til 2001. Blir nok ikke så mye mer tid, desverre. Jeg vil vise denne scenen fra ACO: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Da Alex de Large og gjengen går ved siden av den lille innsjøen, og han dytter resten av gjengen ut i den. Når han skal hjelpe Dim opp skjærer han ham på armen med en kniv Men det er jo så mange scener i den filmen som kan symbolisere brutaliteten, si i fra hvis dere har noen andre forslag. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Enkelte filmer/serier kan jeg se om og om igjen. I dag fikk jeg plutselig lyst til å se Band of brothers igjen. Lenge siden sist nå og siden jeg er syk så passer det fint... Regner med det blir en fire-fem episoder i dag og resten i morgen. Den er like bra hver gang jeg ser den Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Følte bare for å dele det med dere Endret 10. september 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 IMDb-fora er ekstremt underholdende noen ganger. Her om "300." Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor It wasn't necessarily battle fatigue. Considering the distance and the weight of one of those spears, it's amazing that he got the spear as close as he did. Even if he didn't kill him, though, the wound certainly did serve to humiliate Xerxes, and perhaps to remove any illusions Xerxes had about himself. How do you people know how heavy Leonidas' spear was and how fatigued one must be to miss unintentionally? It is an eight feet long spear made of ash, topped with foot-long iron head and (unlike javelin) not made for throwing. Also, Leonidas fought for three days carrying 30+ pounds (15+ kilos) of shield and closed helmet, in the scorching heat of Greek August. Now, what kind of man could in that conditions hit a distant target the size of your thumb? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Bra de tar hendelsene i filmen som historiske fakta Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 De tror nok ikke filmen prøver å følge de historiske fakta. Det handler om hvor realistisk filmen er basert på dens egne premisser. For meg i hvert fall er det den viktigste typen realisme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 De tror nok ikke filmen prøver å følge de historiske fakta. Det handler om hvor realistisk filmen er basert på dens egne premisser. For meg i hvert fall er det den viktigste typen realisme. 9467671[/snapback] Hvor realismen da i de fleste tilfeller er opphavsmannens (i dette tilfellet Frank Miller) visjon? Jeg vil si at det varierer. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Visjonen til en films opphavsmann henger ikke nødvendigvis sammen med poenget om at filmen skal fungere på sine egne premisser. Men ettersom de har involvert Miller (?) i produksjonen av 300, er det mer diffust hvilken visjon filmen farges mest av, regissørens eller Millers? Det er tross alt gjort en mengde endringer fra tegneserien, har jeg lest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Visjonen til en films opphavsmann henger ikke nødvendigvis sammen med poenget om at filmen skal fungere på sine egne premisser. Men ettersom de har involvert Miller (?) i produksjonen av 300, er det mer diffust hvilken visjon filmen farges mest av, regissørens eller Millers? Det er tross alt gjort en mengde endringer fra tegneserien, har jeg lest. 9467853[/snapback] Regissøren (og resten av produksjonsteamet) har vel hele veien vært ganske klare på at det er Millers visjon som skal komme frem. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Når det gjelder akkurat det, så jeg er jeg veldig imponert over det som Rodriguez gjorde med Sin City. Det er så likt tegneserien at man ikke skulle tro det var mulig. Å lese tegneseriene samtidig som man ser filmen er ufattelig artig, alt er likt, skuespillerne ligner (som regel), utsnittene er like og kun én linje som jeg husker er forandret. ^^ Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Leonidas hadde aldri drept Xerxes med et spyd. En ekte kriger dreper ikke sin fiende fra langt unna, det hadde vært direkte flaut for Leonidas å drepe Xerxes i den scenen. Jeg satser samlingen min på at hvis vi spør Miller, så vil han forklare at 3 dager i august er oppvarming for de beste krigerne verden har sett. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Han skulle jo aldri drepe, han skulle bare bevise at han ikke var udødelig, og at Leonaidos hadde total kontroll på situasjonen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Regissøren (og resten av produksjonsteamet) har vel hele veien vært ganske klare på at det er Millers visjon som skal komme frem. 9468252[/snapback] Og Miller hadde visjoner om å endre tegneserien sin til det verre? (Jfr bl.a. hjemmebanescenene) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Når det gjelder akkurat det, så jeg er jeg veldig imponert over det som Rodriguez gjorde med Sin City. Det er så likt tegneserien at man ikke skulle tro det var mulig. Å lese tegneseriene samtidig som man ser filmen er ufattelig artig, alt er likt, skuespillerne ligner (som regel), utsnittene er like og kun én linje som jeg husker er forandret. ^^ 9468310[/snapback] Imponert? En bavian kunne gjort det samme. No offence, men det er ikke akkurat ekstremt kreativt å direkte kopiere en tegneserie. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ikke veldig kreativt? Han har fått en ekte film til å ligne så mye på en tegneserie, at du nesten ikke merker forskjellen mellom film og tegning, men likevel ser du så tydelig og klart at det er en film. Genialt pleier jeg og kalle det... Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Imponert? En bavian kunne gjort det samme. No offence, men det er ikke akkurat ekstremt kreativt å direkte kopiere en tegneserie. 9468559[/snapback] Jeg er imponert over at når han skal filmatisere sin favorittegneserie, så velger han å bare lage "Frank Miller's Sin City", i stedet for å lage en ny versjon av tegneserien. Greit nok at det er enkelt å gjøre det i praktisk, men det er stilig av en kreativ filmskaper å gjøre det på den måten. Hvis han ønsket, kunne han laget sin egen versjon av tegneserien (eller, han ville aldri fått lov av Miller, men likevel), han er så hengiven til serien, og skaperen, at han bare oversetter tegningene over til det store lerretet. Jeg synes det er imponerende. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Vet ikke om denne har blitt postet før, men uansett så gjør det sikkert ikke noe om den kommer en gang til. The Dark Knight Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hørte at de skal komme en ny-innspilling av Battle Royale (Hollywood ) og lurer på om noen har informasjon om det... Tviler på at den blir like bra som originalen, selv om bildekvaliteten øker noen hakk (der er alt fjortisene bryr seg ) Endret 10. september 2007 av IQ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hørte at de skal komme en ny-innspilling av Battle Royale (Hollywood ) og lurer på om noen har informasjon om det... Tviler på at den blir like bra som originalen, selv om bildekvaliteten øker noen hakk (der er alt fjortisene bryr seg ) 9468743[/snapback] IMDb er din venn. Jeg tror filmen kan bli grisebra. Elsker originalen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 IMDb er din venn. Jeg tror filmen kan bli grisebra. Elsker originalen. 9468766[/snapback] Den siden du linker til er kun tilgjengelig for de med IMDbPro. Hva slags skuespillere skal filmen ha? Amerikanere? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Noen som har en tegnefilm favoritt? Min er uten tvil Robin Hood (1973). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå