Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spoiler fra filmen!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hva er det med at i de fleste grøssere kommer folkene over det at de har drept folk, sett døde mennesker, osv osv etter bare noen par dager? Han kliner med dama etter en dag, og er like glad? Han har akkurat bada med skjeletter, døde folk, og han har til og med drept? Hadde ikke han mest sannsynlig vært på psykisk nå?  :roll:

Hadde også vært fornøyd hvis jeg hadde fått på med hu fine nabojenta der.
Lenke til kommentar
Tok opp The Third Man på NRK2 i dag.

Må ha sett feil på tiden, for opptaket starter litt ut i filmen.

Lurer på om jeg har gått glipp av mye, det første mannen sier er:

I never knew the old Vienna(?) before the war, with its st? music, its glamour, and easy charm.

9459784[/snapback]

Jeg tror det er veldig tidlig i filmen, de første minuttene omtrent.

Lenke til kommentar

Var litt uinformert, så jeg skrudde på El Laberinto del fauno, og da den var ferdig hadde The Third Man begynt for 20 minutter siden.

Pan's Labyrinth var nok oppe på "genial" nivået, så jeg får se The Third Man en annen gang.

Kunne trengt den HD-opptageren :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Lurer på om jeg skal se Hostel med en kamerat i kveld jeg.

9460054[/snapback]

Den er absolutt severdig. Fin kompisfilm.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Skikkelig koselig familiefilm det der, gutta :cool:

Spoiler fra filmen!

Hva er det med at i de fleste grøssere kommer folkene over det at de har drept folk, sett døde mennesker, osv osv etter bare noen par dager? Han kliner med dama etter en dag, og er like glad? Han har akkurat bada med skjeletter, døde folk, og han har til og med drept? Hadde ikke han mest sannsynlig vært på psykisk nå?  :roll:

Hadde også vært fornøyd hvis jeg hadde fått på med hu fine nabojenta der.

9459790[/snapback]

Jaja, meeen... ;)

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

I dag var det sovjetisk 70-talls sci-fi i form av Solaris. Den var bra, men såpass snål at den var litt vanskelig å få med seg. Min første Tarkovsky-film. :D

EDIT: Jeg så Sunshine igjen i går. Den tilhører helt klart på min topp 20-liste, så ekstremt bra selv på DVD. Den filmen holder interessen min mye bedre enn alle de filmene jeg har sett i sommer.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
The Haunting (1963) går sent på TCM i kveld/natt.

Tenker å ta den opp, men om den er like dårlig som versjonen fra 1999 er den ikke verdt det.

Noen som kan si om filmen er like dårlig som den fra 1999?

9461722[/snapback]

Robert Wises The Haunting (dvs originalen fra 1963) er en av de beste horrorfilmer gjennom tidene, remaken kan ikke sammenliknes.

Vet dog ikke om filmen vises i anstendig utgave på TCM; Filmen er gjort i 2.35:1, og bruker hele bredden ganske aktivt. Vises den croppa til TV-format tror jeg den taper seg en del.

Lenke til kommentar

Det er en scene som sitter naglet i hodet mitt fra de filmene.

Og Clint er ikke involvert engang.

Den involverer Indio som er skyhøy på dop, kirkeorgelmusikk og en bonde. Når klokka begynner å spille den spooky sangen også akkurat når den går saaaktere og saaaktere så drønner kirkeorgelet fram

*BANG* dau..fantastisk scene, fullstendig avhengig av Morricone's musikk.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg så Sunshine igjen i går. Den tilhører helt klart på min topp 20-liste, så ekstremt bra selv på DVD. Den filmen holder interessen min mye bedre enn alle de filmene jeg har sett i sommer.

9461470[/snapback]

Jævlig synd at en så flott film fucker det hele opp med den slutten. Kommer bare til å sitte å grue meg til slutten neste gang jeg fyrer opp Sunshine. Huff huff...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...