DoktorBacon Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 3:10 Yuma blir en av høstens høydare. To av Hollywoods aller beste skuespillere mot hverandre i en intens western sier det meste. Og jeg kommer fortsatt ikke over hvor forbaska spesiell Timothy Treadwell var i Grizzly Man. Han behandlet jo disse enorme dyra som de var kjæledyra hans. Nå er det forresten på tide at jeg tar å setter inn Herzogs Fitzcarraldo i spillern, den har jo ligget på salongbordet her i 4 1/2 måned. Anbefales ja? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Er det nedtur å se Death Proof før Grindhouse? Har førstnevnte liggende her, men lurer på om jeg går glipp av noe. 9433924[/snapback] Du går ikke glipp av noe vesentlig, det er bare å se det samlede konseptet i sin helhet senere. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg skrev særemne om Kubrick for et halvår siden. Det var en flott og lærerik helg. Dog, rimelig slitsomt. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvorfor skal "Grindhouse" være bedre enn "Death Proof" og "Planet Terror"? To filmer inneholder mye mer handling enn èn, selv om det ikke var slik det opprinnelige konseptet var tiltenkt å være. Jeg storkoste meg med begge filmene hver for seg i alle fall. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Veit ikke om Grindhouse er en bedre opplevelse, men det er i alle fall slik det er ment at det skal sees... Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvorfor skal "Grindhouse" være bedre enn "Death Proof" og "Planet Terror"? To filmer inneholder mye mer handling enn èn, selv om det ikke var slik det opprinnelige konseptet var tiltenkt å være. Jeg storkoste meg med begge filmene hver for seg i alle fall. 9439446[/snapback] Enig i det du sier.Men den eneste grunnen til at jeg vil se begge filmene som en,er at på Grindhouse så viste de de falske trailerne. Men kommer nok til å kjøpe Grindhouse på DVD viss det kommer. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Når det gjelder særemne kan jeg anbefale Alfred Hitchcock, hvis dere har anledning til å velge det. Skrev en analyse av The Lady Vanishes og Dial M For Murder, som begge er kjent som to av hans mer kommersielle filmer, og allikevel var det mer enn nok å ta tak i. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Noen som har sett This Is England? Er den like bra som traileren får den til å se ut som? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Når det gjelder særemne kan jeg anbefale Alfred Hitchcock, hvis dere har anledning til å velge det. Skrev en analyse av The Lady Vanishes og Dial M For Murder, som begge er kjent som to av hans mer kommersielle filmer, og allikevel var det mer enn nok å ta tak i. 9439765[/snapback] Høres kool ut, men vi må ha noe som kan relateres til norsk-undervisningen. Satser på at min fordypning i norsk film blir spennende Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Norskpensumet har blitt mye mer "liberalt" de siste årene med å inkludere utenlandsk litteratur og lignende som mulig i slike oppgaver, men læreren har jo uansett siste ordet. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ikke sant, nytter ikke å argumentere med autoritetene. Kan sikkert bitche som faen i morra(siste frist for problemstilling), men trur jeg skal greie meg med den jeg har nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Skurken i Spawn var jo morsom men bortsett fra det....meh "Five fingers of Death".....kinesere vs japanere (bad guy'en ble spilt av skuespillern Feng Tien fra Fist of Fury) , grei nok Tror Wheels on Meals er blandt de beste Jackie har gjort....Way of the Dragon hadde nok blitt tilsvarende med større budsjett. Endret 6. september 2007 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Norskpensumet har blitt mye mer "liberalt" de siste årene med å inkludere utenlandsk litteratur og lignende som mulig i slike oppgaver, men læreren har jo uansett siste ordet. 9441017[/snapback] I klassen vår får vi ikke lese bøker av annet enn norske forfattere, men jeg får kanskje skrive om Tarantino eller en annen regissør. Det hadde vært flott. Får vite det i morgen. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Lurer på når Death Sentence kommer. Ser innmari kul ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Går verden til grunne? Nå selger de en norsk boks med Ilsa-trilogien på platekompaniet. Hva blir det neste; guinnea pig? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Går verden til grunne? Nå selger de en norsk boks med Ilsa-trilogien på platekompaniet. Hva blir det neste; guinnea pig? 9444530[/snapback] Skulle ikke forundre meg. Begge seriene er svært annerkjente innen sine expoitation-sjangre Endret 7. september 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 AAhhh...hvordan i huleste heiteste kan anmelderne si at 28 uker senere overgår "den middelmådige (nrk p3)" 28 dager senere? Joa, det er en grei film, men den resirkulerer jo bare originalen! Joda, vi slenger på den samme fingre-i-øyne greia, bare med mer blod, og vi bruker den ene sangen fra originalen ørten ganger i løpet av filmen. Skalaen er større, filmen er svakere. Måtte bare få det ut... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Norskpensumet har blitt mye mer "liberalt" de siste årene med å inkludere utenlandsk litteratur og lignende som mulig i slike oppgaver, men læreren har jo uansett siste ordet. 9441017[/snapback] Den nye reformen åpner for mer oversatt litteratur. For din del var det vel mer skolen og lærerne som hadde blitt mer liberal på det punktet. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 28 Days Later er langt bedre enn 28 Weeks Later, men sistnevnte med større budsjett og på en større skala. Personlig så funker 28 Days Later mye bedre som en horrorfilm, mens 28 Weeks Later senker konseptet fra horror til dårlig horror. Men, begge er fantastisk underholdende. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 AAhhh...hvordan i huleste heiteste kan anmelderne si at 28 uker senere overgår "den middelmådige (nrk p3)" 28 dager senere?9445448[/snapback] Je, snodig. 28 Days Later var bedre, på mange måter. 28 Weeks Later var til tider mer irriterende enn Aliens(tenker på ungene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå