Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HGTTG TV-serien fra 80-tallet er 10 ganger bedre og morsommere enn filmen. Den følger bøkene mye bedre.

Tror det bare er 6-7 episoder.

Og de dårlige sci-fi effektene gjør det bare enda bedre, pluss konstante avbrytelser med tegnede forklaringer fra guiden om forskjellige ting som Babel Fish.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Aprosos Jesus, de som kan bør prøve å få med seg Jesus Camp på NRK2 klokken ti over åtte. En tankevekkende og ganske så skremmende dokumentar om noen amerikanske kristne som har vandret mer enn langt nok inn i kokkoland.

9420135[/snapback]

Skremmende? Synes ikke den var skremmende i det hele tatt. Dårlig film var det også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skremmende? Synes ikke den var skremmende i det hele tatt. Dårlig film var det også.

9420975[/snapback]

Ikke skremmende at så mange av innbyggerne i verdens mektigste land er lettere tilbakestående, tror Jesus snart kommer tilbake og lever etter en utdatert eventyrbok? Du om det.

9420999[/snapback]

Jeg er kristen :)

Lenke til kommentar

Vel, som du så i filmen er det flere forskjellige typer kristne.

Vi har de som har hundre prosent tiltro til bibelen og hører hjemme i polstrede rom (Ted Haggard), og folk som tror på Gud, men som likevel har tiltro til den vitenskaplige metode og ikke er fremmede for kritisk tenkning (radioverten).

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er nok mer enig med radioverten enn prestene på skolen, men jeg har ingenting i mot en kristen revolusjon, så jeg klarte veldig enkelt å sette meg inn i tankegangen deres. Det finnes mye mer konservative kristne enn de der. Likevel er jeg stor motstander av de som preker om homofili og fri abort som synd.

Lenke til kommentar
Likevel er jeg stor motstander av de som preker om homofili og fri abort som synd.

9421047[/snapback]

Merkelig, det er da helt i tråd med den kristne troen. Men nå blir vel dette heller en religionsdebatt (krangel?) enn en filmdebatt, så la meg skifte tema før jeg får kjenne bankjeppen.

Jeg ser at NRK3 har et rimelig spennende sendeskjema, med både Snatch, Heroes, Heat, Sopranos og House på sendeskjemaet. Må man ha parabol eller en slik gøyal digitalt bakkenett-boks for å få inn kanalen, eller er den del av noen kabel-tilbud? Får i hvert fall ikke inn kanalen for øyeblikket, noe som irriterer meg litt da jeg (i hvert fall ifra om noen måneder) faktisk må betale NRK for å i det hele tatt få se på TV.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Likevel er jeg stor motstander av de som preker om homofili og fri abort som synd.

9421047[/snapback]

Merkelig, det er da helt i tråd med den kristne troen. Men nå blir vel dette heller en religionsdebatt (krangel?) enn en filmdebatt, så la meg skifte tema før jeg får kjenne bankjeppen.

9421117[/snapback]

De færreste kristne lever som metodister. Jeg er liberal. Jeg banner, drikker og synder, men tror på noe. Tror det finnes mange som meg. Overraskende å se i filmen at Sverige var verdens minst religiøse land forresten.

Noen som har sett Diva og har meninger om den?

Lenke til kommentar

9421139[/snapback]

Av Beineix?

Hvis den, i mine øyne en god film, men ikke på langt nær så god som 37°2 le matin/Betty Blue (men bedre enn Månen i rennesteinen, som er den tredje filmen hans jeg kan huske å ha sett sånn i farten).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9421139[/snapback]

Av Beineix?

Hvis den, i mine øyne en god film, men ikke på langt nær så god som 37°2 le matin/Betty Blue (men bedre enn Månen i rennesteinen, som er den tredje filmen hans jeg kan huske å ha sett sånn i farten).

9421262[/snapback]

The one. Det er yndlingsfilmen til pappa og jeg stjal den med meg opp på hybelen.

Lenke til kommentar
Vel, som du så i filmen er det flere forskjellige typer kristne.

Vi har de som har hundre prosent tiltro til bibelen og hører hjemme i polstrede rom (Ted Haggard), og folk som tror på Gud, men som likevel har tiltro til den vitenskaplige metode og ikke er fremmede for kritisk tenkning (radioverten).

9421025[/snapback]

Interessant nok er Haggard avslørt som homofil.

Tydelig at noen prøver å skjule slike sider ved å stå for det helt motsatte.

Edit: Morsomt at Wh1te synes Jesus Camp er dårlig. På grunn av dens rene fremstilling uten kommentarer er den til og med likt av mange i det evangelistiske miljøet som den viser.

Jeg har heller ikke noe problemer å forstå at disse som "vet" at de har rett, faktisk mener at de kan indoktrinere barna sine. Men det er dette standpunktet som gjøre det hele så skremmende.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
men jeg har ingenting i mot en kristen revolusjon

Hva mener du med det?

9422694[/snapback]

Tror ikke vi skal begynne å diskutere religion i denne tråden, gitt. Er ikke akkurat konservativ eller veldig praktiserende, så jeg er ikke akkurat en god representant for kristendommen. Det finnes feil og mangler ved alle tenkesett. Må si jeg bryr meg fint lite om både forkjempere og motstandere av kristendommen. Jeg har nok med meg selv.

Siden jeg ble skadet under en fotballturnering i går så blir det nok en del filmtitting fremover. Jeg vurderer også om jeg skal ta fatt på The Wire - har de tre første sesongene. Har heller aldri sett hele Rocky-serien, men den har romkameraten sin med seg.

Lenke til kommentar

Hvis du liker krim og politiserier er The Wire noe du antageligvis vil like. Jeg gjør ikke det, men synes 1. sesongen var bra. Fikk bare startet på 2. sesongen før det ble litt for mye tørrprat da.

EDIT:

Hvilke Rocky-filmer har du sett? 5. er det lite vits i å se har jeg hørt. :D

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...